Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cornholio

brand deken

Recommended Posts

ik weet niet of dit de juiste naam is, maar het betreft zo'n doek, zeil die aan de ene zijde goudkleurig is en aan de andere zilver, ongeveer 2.40 op 1.20, en dat men gebruikt om mensen met onderkoeling of brandwonden in te wikkelen. ik gebruik dit aan de voorzijde van mn kast, met de zilverkleurige zijde naar binnen, en het voordeel is dat je in je kast kan kijken door dit zeiltje, zonder dat je je kast moet opendoen, en toch komt er geen licht naar buiten :evil:

Maar toch heb ik er nog vragen bij of dit wel volstaat.......

graag jullie mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik precies de indruk heb dat dit deken toch nog iets doorlaat, en dan vooral van de gouden kant, maw invallen lichtin mn kast, en ik kan er nier eventjes gaan inzitn om het testen, daarvoor ben ik te groot, en de bodem van de kast niet stevig genoeg vrees ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je niet een webcam die je er wel even in kunt zetten :?:

Lijkt mij trouwens dat als je naar binnen kunt kijken, dat er ook licht naar binnen kan :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lijkt mij trouwens dat als je naar binnen kunt kijken, dat er ook licht naar binnen kan

Dat hoeft niet, dat jij die plant ziet, wil zeggen dat er licht van die plant in jouw oog komt, maar andersom hoeft niet. Betekend wel dat dat doek niet zo goed reflecteerd.

 

Anders haal je die doek er ff af, en wikkel je hem met de zilverkleurige kant naar binnen om je hoofd :evil:, of je maakt er een soort tentje van, en dan moet je ff 10 min. wachten, als je dan nog steeds echt geen licht ziet, is wel goed lichtdicht.

 

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is niet meteen het antwoord dat ik had verwacht, maar ik heb wel een vriend die ik zo gek kan krijgen om die doek rond zn kop te wikkelen,

 

thanx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai het een keer om anders :idea:

Al is het maar voor 5 min. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo corn ik ben geen voorstander van spiegelende materialen maar als je

eraan gehecht bent kun je er toch voor de zekerheid zwart/wit folie aan de buitenkant

voor hangen :wink:

zo duur is dat spul niet dan weet je zeker dat 't dicht zit :evil:

 

maar 't om je kop wikkelen lijkt me ook heel leuk :cry

 

8) HAVE FUN 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en waarom geen voorstander van spiegelende materialen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooo corn hoe meer spiegelend materiaal er in je tuin hangt hoe groter de kans op brandpunten waar lumen en temp. hoger zijn dan elders in je tuin!!! 8O

 

witte materiaalen reflecteren een paar % minder maar veel egaler :evil:

 

de kleine winst is mij het groote risico niet waard :wink: :wink:

 

8) HAVE FUN 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben aan het expirimenteren met mylar in de tuin, moet zeggen dat er toch wel heel wat meer licht de tuin inkomt nu... toppen reageren erop en trekken liever de bladeren krom zodat ze naar de mylar plaat wijzen (met de bladbovenkant ernaartoe) niet alleen dat, maar zelfs extra topvorming (lichtgroen dus nieuw) in de buurt van de nieuwe reflexieplaat.

 

ik ben redelijk overtuigd van de kracht van reflectie op dit moment....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jups nashua, ik werk met tl, dus ik veronderstel dat hier geen gevaar is voor brandplekken, heb dit gedaan omdat je van tl zowiezo toch al minder licht krijgt en om dus zoveel mogelijk licht te weerkaatsen in mn kast...

 

thnaks voor de info allesinds,

 

grtzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...