Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

koukleum

Eerste keer, 2 x Whte Rhino

Recommended Posts

Hoi Koukleum,

hoe diep heb je de zaden ingegraven?

Toch zeker niet dieper als een halve cm? :whistling

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_22130_8147_1148783.jpg

WR1, 14 dagen boven de grond, 7cm

 

gallery_22130_8147_665460.jpg

WR2, 7cm.

 

De White Rhino dames hebben het wel naar hun zin. Temperatuur is 28/29 graden en ze hebben vanochtend weer lekker wat regenwater gehad te drinken.

 

Het PP project loopt wat langzamer. De 4 zaden die nog ter ontkieming lagen tussen de koffiefilters zijn niet meer. Daar zat geen leven meer in. Daarom heb ik vrijdag alsnog maar 2 ter ontkieming gedaan dmv de 'watjes-natmaken-uitknijpen-inpakken' methode, binnen 48 uur hadden ze beide een worteltje. Deze staan nu ook in de kast. Uiteindelijk zijn dus 50% van de PP zaden ontkiemd.

 

De 2 PP zaadjes die al gepot waren beginnen nu bijna boven te komen. Ik zie het zaadje al met wat groens eronder. Het gaat langzaam maar er gebeurt iig wel wat.

 

@Torsti: Nee, gewoon klein kuiltje met pen gemaakt en daarna een paar korreltjes modder erover. De grond was wel erg droog geworden, ondanks het folie. Misschien dus wat gebrek aan vocht.

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mede forum lezers,

 

Vandaag is het in mijn kastje week3 dag 4 oftewel 18dagen groei op 18/6.

 

gallery_22130_8147_1443485.jpg

WR1, 8cm

 

gallery_22130_8147_874915.jpg

WR2, 7,5cm

 

Vandaag hebben ze elk ongeveer 150ml water te drinken gehad.

Een halve liter water met 0,5ml biobiz biogrow en 15 druppels citroen gaf een PH van 6.0/6.5.

Tot nu toe hebben ze alleen nog maar regenwater gehad.

 

Verder zijn er al wat verschillen tussen de 2 plantjes zichtbaar.

Ze groeien even hard en hebben zelfde aantal blaadjes, maar WR1 heeft dikkere blaadjes dan WR2.

 

Ook heeft WR2 een klein probleempje. Er zit kleur verschillen in de bladeren.

gallery_22130_8147_19952.jpg

 

Over de PP's valt weinig te melden, behalve dat daar blijkbaar iets niet helemaal goed gaat....

Ik geef ze nog paar dagen en dan zal ik eens onderzoeken wat er mis is gegaan met de zaadjes.

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerel jammer van de purple power

voor de rest zien je meiden er goed uit

ik zal is speciaal voor jou 2 zaden ervan in jiffys zetten

om te kijken wat ze doen van de 2 vorige is er ook maaar 1 van uitgekomen

die heeft twindaddy trouwens

voor de rest hou ze groen

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er goed uit en dat onder 4x8 Watt lijkt wel of de stam een beetje dun is en of ze scheef groeien ze zoeken echt het licht op. Lijkt dus net of er niet overal voldoende licht is, maar ik kan het fout hebben.

 

Succes met de kweek.

 

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste forum lezers,

 

Vandaag is het in mijn kastje de eerste dag van week 4 oftewel dag 22 van de groei.

Tijd voor weer een paar foto's.

 

WR1: 9cm, onderin is al een blaadje al gesneuveld, foutje...

gallery_22130_8147_1386919.jpg

gallery_22130_8147_704521.jpg

 

WR2: 9cm.

gallery_22130_8147_51798.jpg

gallery_22130_8147_82092.jpg

 

De temperatuur in de kast is ongeveer 27 a 29 graden.

Afgelopen zaterdag en vandaag hebben ze te drinken gehad. Als ik mn vinger in de potten duw is de boveste cm droog, eronder wordt het langzaam vochtiger. Lijkt mij goed dus.

 

De PP's

Het PP project is ook niet meer. Er gaat blijkbaar iets niet goed in het traject van gekiemde zaadjes tot opgroeien van plantje. Ik had hetzelfde proces toegepast al bij de WR's waarbij het wel lukte...

 

De zaadjes heb ik uit de grond getrokken en eens bekeken, resultaat:

1 was had al kiemblaadjes ontwikkel, nog wel opgerold en was bruinachtig en uitgedroogd.

2 zaadjes hadden een bruin worteltje, lijken ook uitgedroogd.

1 zaadje had zich maar weer gesloten.

 

Factoren die ik kan verzinnen die wellicht verkeerd zijn gegaan:

Lightmix ipv stek/zaaigrond

Te weinig vocht, grond was droog (ondanks folie)

Grond was erg losjes, niet hard genoeg aangeduwd.

 

Naja, ik ga maar weer eens wat zoeken en lezen, daarna maar weer proberen.

 

 

@ Damian: Hopelijk heb jij betere resultaten.

 

@ LoveToSmoke: De plantjes hebben idd de neiging om zich te willen richten naar het midden van de kap.

Verder staat vennetje op max te blazen met dit warme weer, waardoor soms sommige buizen niet helemaal op temp komen. Dan merk je ook dat t plantje erg gaat zoeken naar de extra felle buizen.

De kap hangt bij mij nl 1tot 3 cm boven de plantjes.

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week4, groeidag 24.

 

gallery_22130_8147_20690.jpg

WR1, 10cm

 

gallery_22130_8147_396660.jpg

WR2, 10cm

 

gallery_22130_8147_1279376.jpg

 

Temperatuur is nu wat aangenamer, 26,5 graad.

Vandaag hebben de dames weer een beetje water gehad.

 

Maar zo langzamerhand wordt het denk ik ook wel een beetje tijd om na te gaan denken over mn hoogte probleem.

Mijn plan is nu om vandaag of morgen te gaan beginnen met LST. Dan wil ik de stam vanaf de kiemblaadjes 90 buigen richting de rand van de pot. Vervolgens de stam rondom de pot leiden, zodat er een mooi rondje ontstaat.

 

Of zou toppen en een mini scrog beter zijn? In de huidige opstelling kan er per plant een roostertje van 17 x 30 cm boven...

Hmmm....

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er prachtig uit ik ga deze kweekverslag volgen. Ben benieuwd wat je er afhaalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is het week5 oftewel dag 29 van de groei. Het licht staat nog steeds op 18/6.

Verder heb ik gekozen oom eerst maar eens te LSTén, dan zien we daarna wel weer verder.

 

gallery_22130_8147_636798.jpg

WR1, begin LST 4 dagen geleden

 

gallery_22130_8147_594825.jpg

WR1, er begint al wat te groeien.

 

gallery_22130_8147_921293.jpg

WR2, ook 4 dagen geleden

 

gallery_22130_8147_691846.jpg

WR2 vandaag...

 

De temperatuur is wat aangenamer geworden. Deze schommelt wat tussen de 24 en 26 graden.

Verder krijgen ze regenwater met een beetje biogrow te drinken, ongeveer om de 2 dagen.

 

Verder valt op dat de WR1 sneller zijtakjes aanmaakt dan de WR2.

Sommige blaadjes hebben nog steeds een beetje kleurverschillen en heb hier en daar wat verbrande puntjes op verschillende bladeren, maar niet noemenswaardig eigenlijk.

 

@Voicher: Bedankt en ik ben ook reuze benieuwd hoe dit allemaal gaat komen en wat het resultaat gaat worden...

 

gallery_22130_8147_795000.jpg

Het hokkie....

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Koukleum,

 

Leuk idee die stam laten draaien om de pot zodat de plant laag blijft. Ik zie alleen dat je een beetje bruut bezig bent geweest met de plantjes. Ik zelf had er dan voor gekozen om hem met een gebogen ijzerdraadje die je op een plek in de grond stopt te buigen.

 

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel hier een voorbeeld van een kram , maar dan wat langer zodat je hem goed in de grond kan stoppen. Zo klem je de stammetjes niet af en stressen ze hopelijk wat minder.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi L2S,

 

Bedankt voor de tip. Zal eens kijken of ik de stammetjes nog in een ruimere bocht kan krijgen.

Dan spalk ik ze wel langs een stugge stroom draad oid, stop liever niets in de grond.

 

Groetjes KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mede forum lezers,

 

Vandaag is het week5 oftewel dag 32. Temperatuur is een aangename 26 tot 27 graden en in de ochtend krijgen de plantjes wat regenwater te drinken.

 

Wat mij is opgevallen is dat de planten telkens in een bocht naar beneden komen te staan. Dit lijkt me niet bevorderlijk voor de stromingen.

gallery_22130_8147_1372073.jpg

 

Daarom ben ik met de WR1 maar even aan het spelen geweest en heb deze gisteren al gespalkt.

Deze groeit nu wat rechter/horizontaler.

gallery_22130_8147_1071309.jpg

 

WR2 heb ik met de hand weer recht gebogen.

gallery_22130_8147_1161027.jpg

 

gallery_22130_8147_391502.jpg

 

 

@L2S: In de stammetjes is geen beweging meer te krijgen, die zijn al uitgehard...

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gespalkt met tyraps had ik dus nooit gedaan de stammetjes kunnen zo niet dikker worden. Ze zijn er ook moeilijk af te halen, zoals ik al aangaf je zorgt dat die planten het slecht gaan doen en gaan stressen op die manier. Was er geen ander materiaal dan tyraps beschikbaar?

 

Behandel ze een beetje met liefde :rolleyes:

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi L2S,

 

Ik moet idd nog even bind-draad halen, dit lag voorhanden.

 

Maar gelukkig zitten de tyraps niet al te vast hoor, ze kunnen nog gewoon schuiven.

Ik zal goed op afknelling letten, ongeacht welk materiaal gebruikt wordt.

 

Groetjes KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi KK,

 

Komen de nieuwe foto's nog hou wel van een update af en toe?

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mede forum lezers,

 

Vandaag is het dag 34 in groei op 18/6, temperatuur is 26C.

 

Gisteren kwam ik al tot de conclusie dat de gespalkte WR1 minder snel groeide dan de WR2. Dus weg spalkje en tyraps.

 

Vanochtend de plantjes weer rechtgebogen. Vanmiddag merkte ik dat er een blaadje aan het verbranden was bij WR1 omdat deze tegen de lamp hing, dus ik weer even buigen en blaadje wegbinden.

 

En natuurlijk kon het niet lang uitblijven, ik zat er al op te wachten, toen was het opeens "KNAK". Leuk joh, dat LST...

 

gallery_22130_8147_1294690.jpg

Onderzijde van de breuk

 

gallery_22130_8147_90307.jpg

Bovenzijde, met plakbandje. Misschien wordt het nog wat...

 

gallery_22130_8147_1259041.jpg

Het topje staat er weer op, maar voor hoe lang nog....

De breuk zit achter het zijtakje, waar de stam verticaal gaat, in de midden van de foto.

 

gallery_22130_8147_1562468.jpg

WR2 groeit lekker verder

 

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mede forum lezers,

 

Vandaag is week 6 begonnen van de groei. De plantjes staan nu dus 36dagen onder 18/6.

De temperatuur varieert wat tussen 25C en 27C, water krijgen ze om de dag ongeveer.

 

De noodreparatie met plakbandje heeft helaas niet geholpen. Het topje verschrompelde en droogde uit. Hierdoor ging deze hangen en werd de breuk alleen maar groter, uiteindelijk het topje maar verwijderd.

 

gallery_22130_8147_603463.jpg

WR1 Het resultaat, een stompje...

 

gallery_22130_8147_637755.jpg

Bij elk blad/zijtak zijn er knobbels gekomen.

 

gallery_22130_8147_1045799.jpg

Wr1 ziet er nu wel een beetje zielig uit...

 

 

Met WR2 gaat het prima, deze is inmiddels al het hoekje om gebogen.

Volgens mij gaat dat nog wel even duren om volledig rond de pot te gaan...

gallery_22130_8147_1171330.jpg

 

gallery_22130_8147_1187918.jpg

 

 

Groetjes KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

He KK,

 

Jammer dat het afgebroken takje niet meer verder wou groeien. Het gaat inderdaad wel lang duren voordat hij rondom de pot is. Heb je al enig idee op welke dag je op 12/12 wilt overgaan?

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd jammer van die breuk.

ik zou een constructie maken aan de buitenzijde van je pot waar je je plantjes kan rond laten leiden ipv hem te plooien en te kraken.

 

ng succes dermee !

 

lionofjudah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mede forum lezers,

 

Allereerst mijn excuses voor het lange tijd niet updaten van dit topic. Dit vanwege vakantie en een PC die overleden was...

 

Maar goed, met mijn plantjes gaat het prima. Na mijn laatste update tot een dikke week geleden is er ook eigenlijk weinig spannends gebeurt. Ik ben gewoon door gegaan met LST dmv alle takjes en bladeren mbv opengebogen paperclips naar de rand van de pot te leiden. Zo kon ik een mooi laag veldje creëren.

gallery_22130_8788_376117.jpg

Plantjes zijn nu 20cm hoog.

Temperatuur is 26C en krijgen om de 2 dagen samen een 0.5L regenwater met biobizz grow voeding.

 

Na in totaal 72 dagen groei begon de ruimte wat krap te worden en heb ik het licht omgezet naar 12/12.

Na 8 dagen zag ik de eerste bloei verschijnselen, een dag later wist ik het zeker.

Ik heb 2 vrouwtjes :P

gallery_22130_8788_315159.jpg

gallery_22130_8788_1132756.jpg

 

Ze staan nu dus 5 dagen in bloei.

De afgelopen dagen heb ik de kap steeds wat hoger gehangen met als resultaat dat de plantjes wat gingen strekken. Dit om wat ruimte te creëren.

 

WR1:

gallery_22130_8788_1283945.jpg

 

WR2:

gallery_22130_8788_847988.jpg

 

gallery_22130_8788_1194960.jpg

 

Verder valt me op dat er veel vocht blijft hangen bij bladeren die elkaar raken. Misschien eens tijd om wat blad te verwijderen en te dieven, want dat heb ik nog niet gedaan op een handje vol blad na dan.

 

Ook zijn er wat bladeren bij die iets wit achtigs hebben. Wie weet wat er aan de hand is mag het zeggen...

gallery_22130_8788_394138.jpg

gallery_22130_8788_916358.jpg

 

Groetjes KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Koukleum,

leuk, dat je er nog bent! :P

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op mischien heb je beestjes. Trips of spint misschien, kijk aan de onderkant van je baadjes met een microscoopje

dan zul je ze wel zien.

Maar kan natuurlijk ook een beschadiging zijn van de wind in je hokje.

Waarom heb je ze zolang laten groeien?

gr tap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Torsti.

 

@tabba b: Tsja, waarom zo lang, kwam gewoon zo uit. De plantjes groeiden niet zo hard en ik had het het scrog idee in mn achterhoofd, 3/4 vol en dan in de bloei. De doelstelling om de steel helemaal rond de pot te buigen lukte niet, ben maar tot halverwege gekomen. Ook vanwege de hoogte kon ik doorgaan, de plantjes bleven lekker laag, 10/15 cm.

 

Verder bedankt voor de tip, had niet eens een microscoop nodig. Na een aantal bladeren aan de onderkant verwijderd te hebben kon ik ze gewoon van dichtbij zien lopen op het blad...

 

Voor diegene zonder scherp oog, onderste vinger in het midden.

gallery_22130_8788_287259.jpg

gallery_22130_8788_376906.jpg

Het ongedierte is bruinachtig, loopt relatief snel en kan ook nog eens springen. Rara wat is het? Volgens mij trips...

 

Bij nader onderzoek zag ik helaas nog een paar bovenop andere blaadjes lopen. Gelukkig niet in grote getallen, slechts hier en daar eentje.

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zsm roofwantsen uitzetten als ik jou was. Snel de trips in de kiem smoren.

 

Grtz SoftIce <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Softice,

 

30€ voor 2 plantjes vind ik wel een beetje veel van het goede...

Dan ga ik wel voor Spruzit van Ecostyle. Las ergens dat je dat tot 4 weken in de bloei kon gebruiken.

Morgen maar eens even shoppen denk ik...

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...