Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hier volgt een verslag van mijn buitenkweek 2009 met Sannies Shack. Mijn tweede buitenkweek.

De eerste met Early Mysty’s in 2007 heeft helaas niets echt rookbaars opgebracht, maar was leuk en leerzaam om te doen. Grootste probleem was rot door het natte najaar, vandaar dat ik dit jaar wil gaan verduisteren. Hieronder de gegevens en een paar plaatjes van het begin:

 

gallery_12016_8121_10238.jpg

 

10 x Shack, in de hoop op 5 dames. Plantjes zijn gepoot eind april. In de poging ze kort te houden 4 x 18w tl bakje gebouwd. Met mooi weer staan ze natuurlijk buiten. In potten met een mix van Plagron batmix en Cocopeat. Als toevoeging hebben ze wat schimmels gehad en krijgen ze 1 x per 2 weken Bacto. Ze krijgen verder gewoon kraanwater te drinken.

 

 

gallery_12016_8121_109615.jpg

 

Strekken lijkt me mee te vallen, maar is moeilijk te zeggen zonder ervaring met deze soort.

 

 

gallery_12016_8121_34208.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, jony-weed :) Het substraat bestaat uit ong 70% batmix van Plagron en 30% Cocopeat compost van Eco-Style.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er idd mooi gezond uit, strekken valt wel mee.. ik heb plantjes ertussen die meer ruimte ertussen hebben (natuurlijk is dit ook een beetje soort verschillend) ..

 

Ga zo verder..

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee kweekleek...

 

Nix mis mee lijkt mij.....

Ga zo door.......

 

Groeten Stokey..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle aanmoediging <_< Met verduisteren ben ik nu zo´n 14 dagen bezig, zij het in het begin erg slordig en nog te lang licht. Sinds 8 dagen redelijk secuur 7 uur op, 7 uur af. Sinds 4 dagen natuurlijk op, dacht rond 5 a half zes en om 6 ´s avonds weer donker. Vandaag waren de eerste geslachtskenmerken zichtbaar. Van 8 planten weet ik vrijwel zeker welke man en vouw zijn, van 2 denk ik dat ze vrouw zijn. Dat zou een score 6 vrouwen op 10 zaden zijn :rofl Het lijkt me ook leuk om van de beste man stuifmeel te vangen en daar de een top van de beste vrouw mee te bevruchten voor zaad. Dacht ergens gelezen te hebben stuifmeel het beste op te vangen met alu folie. Moet nog ff uitzoeken hoe dat dan vast te maken :rofl

 

Plaatjes volgen bij de volgende update. Fijne avond verder!

 

Grtzz Kweekkleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plaatjes :rofl

 

gallery_12016_8121_862476.jpg

 

De eerste man

 

gallery_12016_8121_109723.jpg

 

De tweede. Mocht iemand iets vrouwelijks zien hier, schroom niet

 

gallery_12016_8121_215955.jpg

 

De vierde

 

gallery_12016_8121_179890.jpg

 

Tot later allemaal! <_<

 

Grtzz Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Inmiddels weer paar dagen verder dus ook weer een paar dingen gebeurd. Alle planten staan in bloei, het zei de laatste nét. 4 mannen, 6 vrouwen.

 

gallery_12016_8121_862476.jpg

 

3 mannen gekilled, 1tje bewaard.

 

gallery_12016_8121_12311.jpg

 

Hokje gebouwd waar de beste man zijn laatste dagen mag doorbrengen om me stuifmeel te geven.

 

gallery_12016_8121_11052.jpg

 

Hem in een hoekje op zolder geplaatst. Geprobeerd soort vangbakje van aluminiumfolie te maken voor stuifmeel.

 

gallery_12016_8121_23185.jpg

 

Voor de dames eindelijk weer veel zon vandaag. Gisteren zijn ze van ong 1 liter naar 3 en 7 liter potten gegaan.

 

gallery_12016_8121_25919.jpg

 

gallery_12016_8121_7215.jpg

 

Tot zover de plaatjes. Van de 6 planten houd ik er wrsch 4 ivm de stank. Nu wilde ik eigenlijk 1 plant toppen en 1 plant fimmen. Maar ze staan nu zo'n 4 dagen in bloei en ze zijn al niet zo groot, dus nu twijfel ik om ze nu gewoon heel te laten. Ik slaap er nog een nachtje over. <_<

 

Gtrz, Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update :blink:

Geen van de 6 dames gaat getopt of gefimd worden deze ronde. Ze gaan morgen aan hun derde week bloei beginnen. Om de kans op problemen te verkleinen zal er eentje naar een vriend verhuizen.

 

gallery_12016_8121_284650.jpg

 

3 bewoners waarvan er twee minder gewenst en helaas zeer vaak voorkomend zijn. Weet iemand of deze kleine zwarte vliegjes schadelijk zijn?

 

gallery_12016_8121_1719296.jpg

 

Ik wil van twee van de 6 dames een tak gaan bevruchten. Dit voor wat zaad voor een mogelijke TL kweek en voor volgend jaar. 1 plant met Shack stuifmeel en 1 met stuifmeel van een andere soort.

 

gallery_12016_8121_182459.jpg

 

Van dit topje wordt ik erg blij :whistling

 

gallery_12016_8121_449504.jpg

 

Grtz Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kweekleek,

 

Tijdje geleden sinds je vorige update, hoe staan ze nu erbij?

 

Die kleine zwarte vliegjes zijn trouwens bladluisjes.

Als het er erg veel worden raad ik aan om even te spuiten met iets...

 

Succes!!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogste tijd voor een update :P

 

@kills: Oordeel zelf :P Ik denk dat het aardig goed gaat. De bloei gaat er mooi in. Mag ook wel nu, week 5 alweer. De vliegjes lijken te minderen naarmate de bloei vordert.

 

Blad is tot bijna onder nog diepgroen. 2 planten in een 7 liter pot, 3 in 5 liter potten. 5 liter lijkt voor deze hoogte +- 68 cm meer dan genoeg.

Ze hebben twee keer bac bloeivoeding gehad.

 

De topjes

 

gallery_12016_8121_1902847.jpg

gallery_12016_8121_1721105.jpg

gallery_12016_8121_2123373.jpg

gallery_12016_8121_1136633.jpg

 

En een groepsfoto :D

 

gallery_12016_8121_1225313.jpg

 

Kritiek, opmerkingen en commentaar zijn altijd welkom. :P

 

Grt Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kweekleek,

 

zien er idd zeer mooi uit, welke grond heb je erin?

Aangezien je zelden bloeivoeding geeft en de planten toch zo mooi donker groen blijven kun je er vanuit gaan dat er al bijna alles in die grond zit.

 

Vind ze er echt wel mooi uitzien.

Ik ben net 1 week verder (week 6 met 2 planten) kan ik mooi vergelijken met jou toppie's :P

 

Succes en ga zo verder!!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmorgen medekwekers :D

 

@ Kills: Plagron batmix. Klopt, daar zit alles in, zeer goed bemest, iets te sterk gebleken voor kleine plantjes. Succes met bevruchten. Denk dat het bij bij niets geworden is, althans ik zie nog geen zaadvorming.

 

@ dietyman: Thanks, ik hoop over twee weken ook nog. Maar daarover later meer..

 

@ Nomar: Bedankt man!

 

Het is week zeven wat de bloei betreft en het wordt spannend. Helaas zijn er problemen:

1: Kattenhaar. Met dank aan onze twee lieve huisdieren. In het begin af en toe een haartje, helaas gewoon met de hand verwijderd, inmiddels dagelijks voorzichtig met de pincet in de aanval.

2: Roest. Kleine oranje spikkeltjes. Op twee planten,lijkt zich niet verder te ontwikkelen.

3: Stress. Sinds anderhalve week duidelijk paarser wordende steeltjes vooral bovenaan. Nog geen idee van de oorzaak.

4: Toprot. Helaas al bij twee planten toprot gevonden, zwaar klote. Ruim om de rot de top verwijderd en het beste er van hopen. Vind de laatste paar dagen hierdoor kweken een stuk minder leuk. Zie nu in elk bruin haartje een mogelijk begin van toprot. Grrrr...

 

Foto's

 

Met alle toppen er nog aan

 

gallery_12016_8121_2129055.jpg

 

Het eerste slachtoffer. Top is ook best wel dik.

 

gallery_12016_8121_284293.jpg

 

gallery_12016_8121_838662.jpg

 

Het tweede slachtoffer.

 

gallery_12016_8121_1837096.jpg

 

Na de snoei

 

gallery_12016_8121_2643003.jpg

 

Nog geen rot

 

gallery_12016_8121_1870297.jpg

 

Shack is tot nu toe slecht tegen rot gebleken. Twee korte stevige buien in week 2,voor de rest vrijwel droog gestaan. De toppen zijn ook wel erg dik en massief. Mijn eerste tip: 1 of zelfs 2 keer toppen voor meerdere kleinere toppen dus minder kans op rot. Succes allemaal en tot later.

 

Grt Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kweekleek,

 

ik heb haar eergisteren bestoven.. hopelijk krijg ik nu wel zaadvorming.

Jammer van die toprot!!

 

Ik zet ze altijd binnen met buien, want ik heb het vorig jaar gehad en dat is echt klote.

Ook op de plek waar ik ze verduister staat een ventilator en vochtvreters..

De regen hebben we deze week wel gehad (als het goed is) zaterdag zou het pas weer gaan regenen, dus ze kunnen nu wel even een beetje drogen.

De zon van de komende dagen zal ze goed doen!

 

Succes!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kills: Ik heb vanochtend bij het dieven bij de 'bevruchte' plant toch iets gezien wat lijkt op zaadvorming. Maar ik betwijfel of dat binnen een week of twee nog tot goede zaden uitgroeit. We zullen zien. Bij jou gaat het hopelijk helemaal goed. Je platen zien er in ieder geval nog uitstekend uit. Rot is en blijft zwaar klote, maar het lijkt onder controle. De planten staan elke nacht in de schuur met ventilatie, met regen ook. Ik heb helaas 1x misgegokt met buiten laten staan tijdens werk, toen zijn ze natgeregend. De getroffen toppen zijn weggeknipt en verdere rotvorming lijkt uit te blijven. Afgelopen weekend mijn eerste eigen geweekte jointje gerookt. Dat was echt te gek en ik werd er ook nog superstoned van :wave:

 

Verder lijkt het allemaal wel redelijk goed te gaan. We zitten op dag 65 van de bloei, oftewel begin week 9. 2 planten beginnen een paar gele bladeren te krijgen. In mijn ogen de eerste rekenen dat deze bijna klaar zijn.

De zon van de afgelopen dagen heeft ze zeker goed gedaan:

Zodra het uploaden van foto's weer lukt is dit ook te zien :)

 

Grt Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plantjes. Topjes zien er smakelijk uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ziet er geweldig uit,alleen jammer van dat beetje toprot succes!

 

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

High medegrowers,

 

Voor mij begint het spannend te worden. Mijn allereerste fatsoenlijk rookbare oogst is in aantocht. De eerste plant is gekapt na 65 dagen bloei. Iets meer dan 8 weken en das voor Shack (9 a 10 weken) duidelijk iets te kort. De overige 4 planten blijven dus lekker nog even staan :(

 

@ Piercing:Bedankt voor het compliment. :o Ik heb nu van 3 van de 5 planten de hoofdtop verwijderd ivm rot, hoop zo verdere verspreiding tegen te gaan.

 

@ z100: Thanx man. Smaken is wat ze straks hopelijk ook doen. Hoe is het nu met jouw plantjes? Waren al behoorlijke bomen bij je laatste update :D

 

Tijd voor foto's :wave:

 

Foto-B86EDKZU-D.jpg

 

Foto-DWDB8CQI-D.jpg

 

Plant met duidelijk zichtbaar verwijderde hoofdtop. De onderliggende toppen lijken rotvrij te blijven en genieten zichtbaar van het extra licht. :D

Foto-JOBT46DH-D.jpg

 

Foto-AJYPOZ8S-D.jpg

 

1 van de 2 nog complete hoofdtoppen

Foto-IOEI37CF-D.jpg

 

Foto-3HCVLIQE-D.jpg

 

Foto-N7HGN7WH-D.jpg

 

Foto-L4YL7TUJ-D.jpg

 

Foto-PZU7PFGV-D.jpg

 

Foto-PWI4HREW-D.jpg

 

Foto-6KMAZIWX-D.jpg

 

La Shack :)

Foto-6JVIFMBL-D.jpg

 

Grt Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo die laatste top is een mooie dikke...

 

ik heb laatst ook een hoofdtop moeten inknippen.

je ziet eerst dat die van veel lichter van kleur is en na een paar dagen ook hersteld...

wel mooi om te zien idd.. bij mij blijft de rot nu ook weg dus hopelijk blijft dat bij ons beide zo :)

 

Het weer woensdag en donderdag zou in elk geval lekker moeten zijn.

Vrijdag weer veel toprot kans ivm regen..

dus goed ventileren op je verduister plekkie.. maakt ook een hoop!!

 

Succes!!

 

mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal ;)

 

Gisteravond teruggekomen van een heerlijke week vakantie op een relatief rustig stukje Ibiza :verrygood . ;)

 

Van de 5 Shacks waren er 4 over, deze hebben wisselend buiten en binnen onder 72 wat TL gestaan. De eerste heeft haar loodje gelegd na precies 8,5 weken bloei. De anderen zitten nu op 72 dagen.

 

gallery_12016_8121_2423724.jpg

gallery_12016_8121_2113418.jpg

gallery_12016_8121_971880.jpg

 

Aangezien Shack theoretisch 9 a 10 weken bloeit en ik niet te laat wil oogsten heb ik er gisteren direct 1 omgehakt.

gallery_12016_8121_1370383.jpg

gallery_12016_8121_2502695.jpg

 

Daarna pas de microscoop gepakt en nog helaas nog aardig wat doorzichtige thrychomen gespot. Wat ik uit mijn leeswerk begrepen heb moeten deze allemaal melkkleurig of gedeeltelijk amber kleurig zijn. De 3 overigen mogen dus nog even blijven.

 

gallery_12016_8121_1547842.jpg

 

@ Zeeuwse Sjakie: Bedankt voor het compliment. Het lijkt erop dat ik dat mede dankzij alle tips en info op dit forum ga bereiken en is verduisteren daarvan we de meest belangrijke denk ik B)

 

@ Kills: Heb verder geen rot meer gespot , ben blij dat ik direct alles weggeknipt heb. De toppen eronder hebben bij mij ook weer de normale kleur gekregen. Bedankt voor alle tips zover, heb gister ff snel bij jouw gekeken. Zag er geweldig uit. Nu moet ik eerst onze koffers uitpakken.

 

Oht laters,

 

Grt Kweekleek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dat ziet er en zalig wietje uit. GRTz :verrygood

 

Hey dat ziet er en zalig wietje uit. GRTz B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kweekleek,

 

Weer een beetje bijgekomen van de vakantie :verrygood

 

Plantjes zien er smakelijk uit !

 

Ben ook blij dat ik gewoon de rot eruit geknipt heb ipv de hele plant geoogst..

Nu kan de rest nog lekker doorgaan, want die moesten ook nog wel even.

 

Succes!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...