Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zonez

Vraag over relais

Recommended Posts

Hi,

 

Ik heb een oude thermostaat liggen en wil hiermee mijn invoer-fan schakelen. Maar aangezien de thermostaat schakeld als het te koud is (en ik wil dat hij schakeld als het te warm is) lijkt het me dat ik hiervoor een relais nodig heb.

 

Mijn vraag: wat voor relais moet ik aanschaffen?

 

(de schakelstroom v/d thermostaat is 12V=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooooo zonez je hebt een groot relais nodig (omdat je inductiestoom schakelt)

met een kleine spoel(12V) en minimaal1 liefst2 N.C. contacten die schakelen aan

als de spoelstroom afvalt

 

zal niet meevallen kijk ff conrad.com

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de conrad gids al doorgebladerd, maar wordt er niet veel wijzer van. Zo heb ik geen idee met wel relais ik het contact kan verbreken bij schakelstroom.

 

Zelf dacht ik aan DEZE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht zelf aan deze

E089833C31F75DF0E10000000A010251.JPG

PASS. LCD MODULE -10C TOT 110C

Artikelnr.: 195715 - 89

16,50 EUR

 

0,00 EURO verwijderingsbijdrage

 

Productomschrijving:

 

Door het uitgebreide temperatuurbereik tot 110 °C is deze module ideaal voor bijna alle bereiken van de temperatuurbewaking. Er kunnen twee grenswaarden in 1 °C-stappen worden ingegeven. Bij het bereiken van de ingstelde max. resp. min. temperatuur worden een schakeluitgang en een alarmuitgang geactiveerd. Daarnaast kan de max. en min. temperatuur worden opgehaald uit het geheugen. Om te schakelen van temperatuur naar uuraanduiding. De module heeft een vast ingebouwde sensor aan het eind van een ca. 3 m lange aansluitkabel.

Technische spec.: Meetbereik -10 tot +110 °C (14 tot 250 °F) · Resolutie 0,1 °C (0,1 °F) · Nauwkeurigheid 0 tot 60°C ± 1 °C, anders ± 1,5 °C · Meetpercentage 1 s of 10 s instelbaar · Alarmuitgang 4 kHz voor 1 minuut · Cijferhoogte 13 mm · Voedingsspanning 1,5 V penlitebatterij (wordt niet meegeleverd) · Houdbaarheid van de batterij ca. 1 jaar · Afm. module (lxbxh) 68 x 24 x 35 mm, display (bxh) 48 x 18 mm.

Min.- en max.-geheugen

Incl. temperatuursensor

Alarmuitgang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooooozonez je hebt hier een omschakelrelais dat betekent dat er zowel maak (no)

als breek(nc) kontacten in zitten :evil:

ook belastbaarheid zit wel goed 4000va ohms betekend dat je er waarschijnlijk wel veilig

1200watt inductie mee kan schakelen het is alleen een pulsrelais wat betekent dat hij voor elke omschakeling een stroomstootje nodig heeft :oops:

probeer iets te vinden wat onder veerkracht terug springt als de stroom wegvalt!!!!!!

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooooomnimusha leuk ding voor dat geld (zijn die jonges goed in :evil: )

 

jammer dat er niet wordt vermeld of dat ding aan/uit/omschakelt en hoeveel

stroom die schakelaar kan hebben :? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed lezen. Schakeld bij een minimale temp en bij een max tep.

Schakelingen zijn stroomstootje dus verbruiken niet veel. Wel alarm uitzetten.

Baterij gaat ± 1 jaar mee, dus gewoon elke kweek of 1/2 jaar vervangen :idea: zit je altijd goed :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed lezen zonez wil zijn aanzuig schakelen en nergens staat of je dat amperage schakelen kan :wink:

 

die hele alarmfunctie kan hem waarschijnlijk gestolen worden 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heeft hij gewoon nog een schakelregelaar voor 12V nodig. Kom je toch niet onderuit.

 

Artikelnr.: 147052 - 89 Prijs : 27,07 EUR

 

Producteigenschappen:

UA 12 V

p

roductomschrijving:

 

Deze serie "high efficiency" schakelregelaars met een rendement van 85% is pin-compatibel met normale lineaire regelaars. Het koelelement bij lineaire regelaars vervalt hier ook bij hogere verliesvermogens door het schakelregelaarprincipe. De interne stroombegrenzing (3 A) en oververhittingsbeveiliging garanderen een lange gebruiksduur.

Technische spec.: Ub max. 30 V= · Icont. 1,5 A · Spanningsverschil ingang/uitgang 1,5 V · Uitgangsspanningstolerantie 1% · Afm. behuizing (lxbxh) 22 x 24 x 7 mm.

C1 = optionele elektroliet (10 µF)

D1 = Zener diode

C2 = optioneel keramiek (1 µs)

C1 = optional electrolyte (10 µF)

D1 = Zener diode

C2 = optional ceramic (1 µs)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooooo tot hier kon ik aardig mee maar dit laatste verhaal gaat 80% zwaar boven de pet :evil:

 

:oops: electrotechnicus gevraagd :oops: ik haak af!!!

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de aansluitpunten.

Wijst zich vanzelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te sckakelen oke, maar dan heb je nog geen thermostaat :?

Zij trouwens ook te vinden in die vorm 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om te sckakelen oke, maar dan heb je nog geen thermostaat :?

Zij trouwens ook te vinden in die vorm 8)

 

Klopt, maar die heb ik dus al (een oude 12volt kamerthermostaat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat die alleen nog werkte bij te koud en niet meer bij te warm :?:

Stond zo in je eerste bericht :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Als je het met die themostaat wilt doen heb je volgens mij precies de goeie schakelaar omdat hij een soort nalooptijd heeft, wat het voordeel heeft dat je ventilator niet constant uit en aan staat te schakelen, en er zit een wisselcontact op dus zowel min. als max. temperatuur te schakelen, je hebt er nog wel een voedingkje 12v bij nodig en dan gaat het volgens mij perfect werken, 1 nadeeltje lijkt me wel dat je moeilijk de temp tussen de toppen kunt meten :idea: :idea: :idea:

 

ps: Onimusha volgens mij hoort bij die PASS. LCD MODULE -10C TOT 110C dit onderdeeltje ook nog anders denk ik niet dat het werkt :wink: :wink: :wink: kost toch ook nog ff € 32,95

 

LCD-TEMPERATUUR SCHAKELTRAP

productomschrijving:

 

In verbinding met de LCD-temperatuurschakelmodule (zie bestnr. 19 57 15-89), wordt een precieze digitale temperatuurschakelaar opgesteld. Bij het bereiken van de ingestelde max. resp. min. temperatuur worden een schakeluitgang geactiveerd. Bovendien kan de max./min. temperatuur uit een geheugen opgeroepen worden.

Technische spec.: Voedingsspg. 230 V · 2 relais 1 x OM, schakelspanning 250 V/8 A · Afm. 140 x 45 x 80 mm.

Bouwpakket

Wordt geleverd zonder LCD-temperatuurschakelmodule! (bestnr.19 57 15-89)

 

 

Hi,

 

Ik heb een oude thermostaat liggen en wil hiermee mijn invoer-fan schakelen. Maar aangezien de thermostaat schakeld als het te koud is (en ik wil dat hij schakeld als het te warm is) lijkt het me dat ik hiervoor een relais nodig heb.

 

Mijn vraag: wat voor relais moet ik aanschaffen?

 

(de schakelstroom v/d thermostaat is 12V=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee harry,

dat is die 12 V schakelregelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Onimusha hahaaha :cry

 

waarom staat er dan in combinatie met en staan er geen schakelvermogens bij

dat apparaatje? volgens mij heb je zonder het schakelgedeelte alleen maar een min/max temp. metertje met een heleboel niet gebruikte kleine aansluitingkies :evil::

 

 

Nee harry,

dat is die 12 V schakelregelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt met 1,5 volt stuurspanningen. Stuurpulsen om precies te zijn.

Deze schakelen dan de desgewenste spanning aan of uit.

Hetzelfde heb je ws. bij je aansluitingen van je lamp alleen werk dit op 1,5 V met pulsschakelingen :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp zijn het pulsrelais :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie komen er samen wel uit he, zonder ruzie te maken :cry :evil: :)

ik volg het hier allang niet meer hoor, was al voor nashua afgehaakt, kan dus niet helpen ook :roll:

 

Maak het iedereen maar duidelijk wat wat is, kunnen er vast genoeg van leren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ga naar de growshop en koop gewoon een fancontroller als je niet echt weet hoe e.e.a. werkt. Bespaart je een hoop gepuzzel, gesoldeer en ellende (en brand in je tuintje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik hier verder ook maar niet meer op in gaan :?

 

Ik dacht dat ik je zo een goede oplossing had aangedragen, maar schijnbaar toch iets te moelijk te begrijpen.

Je kunt nl. ook heel makkelijk er een LV controler bij zetten die je ven ook kan schakelen bij te hoge of te lage LV :wink:

 

Als er toch nog iemand is die verdere uitleg hierover wil zie ik wel een PB verschijnen :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...