Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blockers

mais kweek

Recommended Posts

ik ben van plan om een aantal plantjes tussen en in mais velden te plaatsen, en messchien ook achter een boomgaard in de sloot.

nou vroeg ik mij af omdat er in de omstreke hier van lantaren palen staan(weg verlichting) op een afstand van 100 tot 200 meter van de spot.

is dit erg of kan het geen kwaad?

 

grtz blockers

Edited by blockers

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel...ga s'nachts kijken of je planten in het donker staan.Zoniet:niet doen!

 

gr

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

er mag dus snachts geen licht op de plant schijnen.

maar als dit nou gewoon een lantare paal is die 200m verder staat zal dit toch niet veel licht op brenggen

 

grtz blockers

Share this post


Link to post
Share on other sites

200m :D is geen probleem hoor... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik heb hier niet echt de mogelijk heden om deftig effe een voorgroei tedoen dus kan het kwaat dat ik ze nu al buite zet?

heb mij late vertellen door een maat van mij dat hij zijn plant in een zelfgemaakte serre had gezet.

hij had die serre gemaakt met een transparante fles van waar hij de onderkant had af gesneden en de dop er af had gelaten.

of is dit niet meer nodig en kan ik ze gewoon buite plaatse met een kippengaas er rond?

 

alvast bedankt voor de info :D

grtz blockers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met flessen werken doe ik al geruime tijd. Ook voor mijn peperplanten. Slakkenvraat aan jonge planten betekent vaak dat ze het niet overleven. Als de plant binnen in de fles groter geworden is ( de fles dus gevuld is) kun je de fles verwijderen. Vaak hebben ze dan een formaat waarbij het niet uitmaakt of er een blad wordt opgevreten. Bij mij zitten de slakke dus likkebaardend door de fles naar mijn jonge aanpant te kijken.

Bij onze oosterburen ( Duitsland) kun je flessen krijgen van 3 liter ( soort red bull ). Hier kunnen je planten behoorlijk in groeien.Overigens verkoopt Intratuin ook iets wat op flessen lijkt. van die grote palsticbollen. met bovenin een schuifje om de LV mee te regelen ( wel duur € 6 per twee stuks).

Groetjes

Peperfreak

 

Bij het kweken in ee fles moet je wel de mogelijkheid hebben om water te kunnen geven, denk daar even aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die kommen denk ik al eens zien staan maar hier in vlaanderen en waarschijnlijk ook in nederland heb je van die 10l (denk ik toch) flessen water weet niet exact wat dit kost maar is meschien ook wel interesant.

 

wat bedoel je eigelijk met LV?

 

grtz blockers

Edited by blockers

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb ook bij bedrijfen van die water aparaten daar zitte hele grote flessen in snij daar de onderkant van af en je kan een mooie bos er in kweeke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je er wel nog eerst aan kunne graken want als ik mij niet vergis worden die herbruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar 2 aardbeienbakjes op elkaar gezet met in het onderste aarde en zaailingen. Dit op elkaar gemonteerd door middel van doorzichtige plastiek folie. In aardbeienbakjes zitten gaatjes, dus als het veel regent zoals deze week hoef ik zelf geen water gaan geven (y)!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb dit jaar 2 aardbeienbakjes op elkaar gezet met in het onderste aarde en zaailingen. Dit op elkaar gemonteerd door middel van doorzichtige plastiek folie. In aardbeienbakjes zitten gaatjes, dus als het veel regent zoals deze week hoef ik zelf geen water gaan geven (y)!

 

Daar mag je me eens een fotootje van in men pm steken..lijkt me wat.

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dan toch bezich bent mag je me dit ook wel is door sturen :)

lijkt mee heel interesant

 

grtz blockers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik net al zei tegen medi:

Ik heb geen foto's genomen, dit weekend misschien.

Ik ga even een schetsje maken en uploaden.

 

Klaar:

gallery_15601_6944_7278.jpg

 

De 2 bakjes staan dan gewoon op elkaar en dat zou eraf waaien, daarom heb ik met doorzichtig plastiek folie er nog een paar maal rond gegaan, plastiek folie PLAKT namelijk aan elkaar. Wel zorgen dat je de gaatjes niet dicht maakt zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan deze plantjes dan niet veel te dicht op elkaar want mijn bedoeling is om er na in volle grond tezetten

toch wel propper gevonde.

 

grtz blockers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is inderdaad wat klein, en ze staan dicht op elkaar. Maar ze zijn afgeschermd voor vogeltjes, hebben een hoge LV, en het is er lekker warm voor de zaailingen. Hierna gaan ze in bekertjes, daarna in volle grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net 2uur geleden 10 plantjes in bekertjes buite gezet. :)

en dit is op het zelfde principe als dat van die aardbeipotjes

ik gaa wel niet telang wachten met deze in volle grond tezetten morgen al ofzo en er dan een fles over zette.

 

grtz blockers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...