Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

Volgens het Nieuw drugsbeleid in BELGIE mag je 1 plant...

Recommended Posts

Guest

Beste lezers,

 

Volgens het Nieuw drugsbeleid (van vorige week)in BELGIE mag je 1 plant bezitten.

Dat is het maximum. In mijn ogen te weinig om in je eigen blow te voorzien.

Indoor wietplantjes geven zon 30 gram p/stuk. En dit enkel als ge goed

gebloeit hebben. Aangezien een cyclus om een wietplant te kweken

90 dagen is betekent dit dat je dagelijks ongeveer 0.333... gram per

dag zou kunnen roken. Dat vind ik te weinig. Zeker als je al die spullen

zoals een lamp, koolstoffilter, ventilator en bijverwarmer er bij plaats. Want zonder die

spullen kun je nooit aan de kwaliteit tippen van de koffieshop en dat is uiteindelijk toch

de bedoeling.

Als je dan de kostprijs berekent van je kweekje is het volgens mij nog altijd een pak voordeliger om even naar het noorden

de grens over te steken. En dat mag toch niet de bedoeling zijn, want

dan blijft de Maffia(degenen die aan de coffeshops leveren) er nog steeds aan

verdienen. En het geld van de belgische blowers verdwijnt in de coffeeshops waardoor de

nederlandse schatkist allleen maar beter van wordt. En de Belgische slechter.

Als alle blowers in Belgie nu hun eigen kweekje zouden hebben zou de belgische staat miljoenen aan euro besparen die worden uitgevoerd naar nederland waardoor erin

belgie een grotere koopkracht zou ontstaan +er zou minder armoede zijn+de elektriciteitsmaatschappij zou haar winst zien verdubbelen.

Ja... ik weet het. Kzou minister kunnen worden...lol

Maar ik ben eigenlijk hier een beetje van mijn vraag aan het afwijken......(komt door blowen...LOL)

Aangezien we in Belgie slechts het recht hebben om 1 plant te kweken. Kunnen we

dan die zo groot maken dat hij +-100 gram levert? En is dit mogelijk in een hokje van

1 vierkante meter en 250cm hoog?

Het eerste wat in me opkomt is dat de kwaliteit verschillend zal zijn. Want indien ik 100 gram wil oogsten van 1 plant dan moet hij ook groter zijn dan gewone plantjes met andere woorden De natriumlamp zal de bovenste toppen wel goed beschijnen maar vanonder zal het licht weer te zwak zijn waardoor je daar slechte(re) wiet zult krijgen.

Moet ik dan misschien met verschillende Natriumlampjes van pakweg 100Watt langs

verschillende kanten schijnen? of misschien drie maal 200 watt? Eentje vanboven en twee voor langs de zijkanten? En voor zo'n grote plant begin ik daarmee met een stekje of neem ik beter zaad?

 

Met vriendelijke groet

Ganza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis zeker een verhaal met enige afwijking van de kern van de vraag, maar je bent er gekomen :wink:

Allereerst een vraagje, ben dan geen belg, maar heb je ook een artikel of site ofzo waar de nieuwe drugswet zwart op wit staat ? of weet je het van horen zeggen ? dat soort info is schrift is altijd een welkome aanvulling :evil:

 

Wat beterft je vraag gaf je eigenlijk zelf al antwoord; ALS 1 plant mag (onder kunstlicht !) dan mag je deze "natuurlijk" zo groot laten worden als je wil. Je zal ook zeker van 1 plant meer dan 30 gram halen. Heb zelf al een keer met 1 plant een opbrengst boven de 100; en zoveel extra heeft ie niet eens gehad. had ruimte genoeg gehad aan een hok van 1 m2 , meer ruimte nam ze zeker niet in 8). Kan dus in die ruimte, en is haalbaar, ook met 1 400W lamp.

 

Je moet dan alleen wel rekening gaan houden met een kweek van 4 maanden.

Zo kan je ze langer laten groeien, kan je ze toppen en met langere groei is de bloei meestal toch ook (wat) langer. Als je eenmaal bezig zal gaan kan je de plant ook altijd nog gaan buigen, waardoor je een betere lichtspreiding kan/zal krijgen. Dus sterkere planten, meer/grotere toppen, meer opbrengst 8) Daar zijn diverse verschillende topics over geschreven hier op het forum; ook heel boeiend om te lezen :cry

 

0.333 gr per dag te weinig ?

Blow je 1 dag in het weekend dik 2 gram 8O

dat is toch niet weinig :wink:

 

stek of zaad ???

ligt er beetje aan welke soort je wil hebben, een speciale soort kan je mogelijk alleen via zaadjes verkrijgen, dus heb je weinig keus. met een stek heb je al wel een flinke tijdwinst en kan er eigenlijk nog maar weinig fout gaan tot aan de bloei. Zal zelf dan voor de stek kiezen. Vanuit zaad zal je ook mogelijk moeten rekenen op een totale kweeksduur van 4 maanden :? :wink:

 

Suc6

(en als je dus de nieuwe drugswet op schrift weet te staan, ..........)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:evil: Zo dus in Belgie zijn ze al verder als in nederland,want daar mag je volgens de wet helemaal geen wietplantje kweken en al zeker niet onder een groeilamp.

Maar gelukkig kunnen ze hier wel goed gedogen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:evil: Zo dus in Belgie zijn ze al verder als in nederland,want daar mag je volgens de wet helemaal geen wietplantje kweken en al zeker niet onder een groeilamp.

Maar gelukkig kunnen ze hier wel goed gedogen :wink:

 

 

Tja er is altijd baas boven baas :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

1plant mag je bezitten

pa 1 plant

ma 1 plant

zus 1 plant

de hond 1 plant

totaal 5 planten, probleem opgelost!

 

groeten uit holland

:evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat zus 18 + is dan :evil:

 

mvg

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

das jammer :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ik heb hier anders nog nooit gehoord dat je er apparatuur voor mag gebruiken om je plant te kweken. Ik had eerder in gedachten dat je 1 plant in de tuin mag zetten, en met 1 plant kom ik zeker toe, als je ze vroeg genoeg plant, goed voed, kan je planten van meer dan 2m krijgen, vorig jaar gehad. en daar komt een hoop wiet af, vorig jaar 350 gram van een plant gehaald, dat krijg ik op een jaar niet alleen op. :evil: :cry :) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, die ene plant is idd het zelfde gedoogd als in NL onze 5 buitenplantjes. Lopen wij toch nog voor :evil: :wink:

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar 350 gram :?:

zo weinig heb een plant gehad van 3,20 meter en doorsnee van bijna 3 meter 2,80 om precies te zijnheb er 2 vuilnis zakken vol afgehaald 1900 gram

de kleinste toppen waren ongeveer 30 cm de grootste de hoofdtop was 75 cm

ook vroeg buiten gezet begin maart stond in kleigrond die ik had gemulcht met paarden mest.

voeding kreeg die niet ,niet van mij ieder geval . liepen enkelt kippen omheen dus waarschijnlijk natuurlijke mest van de kippen waardoor die zo hard ging . ikgaf enkelt water

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

1900 gram p/plant.... jongens dan is Belgie goe stoned binnen 3 maanden...

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 plantje mag, ja...

maar denk je echt dat iemand zich ooit zou willen bezighouden om ieder huishouden te controleren? en zeker dan nog de flikken, die zijn lui!

dus zet er gewoon wat meer, moet nog geen plantage zijn van enkele ha., ze gaan u toch nie controleren! hoe zouden ze nu kunnen te weten komen da ge 5 plantjes hebt i.p.v. ééntje...

 

(dat is mijn visie tenminste... :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar die wet is volgens mij nog altijd niet in het belgisch staatsblad verschenen en dus nog niet van kracht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien moeten wij nederlanders een 'Adopteer een belg' programma opzetten :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

inderdaad aangezien ons belgenlandje oliedom is, hebben ze geen limiet vastgelegd en dus kunnen ze u niet veroordelen voor de wet te verbreken. En kan je zoveel planten zetten als je wilt. Natuurlijk zegt die idiot dat je maar één plantje mag hebben. Maar zet er gerust wat meer. ze zullen je niet opsluiten omdat je er enkele meer hebt staan. Integendeel nog voor deze wet van kracht was hebben ze bij een vriend die ruzie had met zijn ouders zijn planten ontdekt en het waren er zo'n 15 nog niet in de bloei en hebben ze gewoon meegenomen zonder wat van gehoord te hebben erna. Er heerst dus allang een gedoogbeleid in belgie maar ze hangen het niet aan de grote klok om drugsgebruik niet te stimuleren.

 

Zolang je veilig kweekt heb je geen zorgen heb je er nu eentje of duizend staan :evil:

 

ps:1900gram, dit met tak en al en nat zeker, geloof ik de ballen van dat je zoveel gehaald hebt van een plantje en mooi geknipte toppen van goede kwaliteit dan.

 

spaanse kwekers die snikhete zon hebben gedurende gehele zomer halen maar 1kg-3g hoe zou jij dan in dit miesirige weer 1900gr droog, mooi geknipte, kwaliteitstoppen halen, denk dat je weegschaaltje kapot was

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm, waarom zou hij liegen? hij kweekt al 15 jaar en weet er blijkbaar wat van af dus is het mogelijk, en al is het niet waar, laat ons dan toch ff genieten van de gedachte :evil: en hopen dat wij er zoveel vanaf halen

en wat bedoel je met veilig kweken?

yo

Share this post


Link to post
Share on other sites
En het geld van de belgische blowers verdwijnt in de coffeeshops waardoor de

nederlandse schatkist allleen maar beter van wordt.

 

Zeer juist feit, en alleen hiervoor zouden ze 1 lamp (en +-4 planten) moeten dogen.

geen rommel, en de bevolking leert zelfs iets bij ;-)

 

Laten we hopen dat je er geen straf voor 9 planten krijgt, ik denk eraan er 9 onder 1 lamp te zetten, dit moet ruim voldoende zijn voor zelfgebruik, (overschot hou ik als een goede wijn bij :twisted: ) Ben eens benieuwd wat ze daaraan zouden doen moesten ze me oppakken (normaal kunnen ze dat ook alleen via electrabel.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...