Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
palmleaf

LIchtgroene plekken in bladeren ( met foto's )

Recommended Posts

Ze staan momenteel 3 weken in bloei

 

Ik denk dat ze in stress zijn gegaan door dat ik hen heb moeten wekken in hun nachtrust .

 

Sommige planten tonen deze verschijnselen op de blaren

 

ze krijgen iedere twee dagen 50 cl water met bngrondmix en pk13 14

 

zoals voorgeschreven op de flessen word de voeding gemeten

 

ik gebruik nog geen PH of EC meters

 

blad.jpg

 

3week.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk mede gezien de rode stengels toch aan een fosfor (P) tekort,

 

enkele kenmerken:

bladeren worden donker groen, soms rood/paars/blauw

beperkte groei, kleine toppen

paars/blauw/rood worden gebeurt door opeenstapeling van pigment wat meestal duid op een fosfor tekort; maar het kan ook een symptoom van N, K en Mg Tekorten zijn :?

 

Zit je bij toeval met PP ? die kunnen meestal wel wat extra fosfor gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje kan je rode stegeltjes weer groen krijgen ?

 

 

Mvg

Palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope die dingen worden niet meer groen en daardoor maken veel kwekeres het misverstand de planten daarna over te bemesten. en choppie die rode stengels wil niet altijd een tekort aan duiden want het gebeurt ook doordat je je plantje overbemest. (in principie het zelfde want door de hoeveelheid voeding in de grond schijnt er iets te verstoppen waardoor de plant de voeding niet op neemt en sinds dat dit een zeer diepgroen gekleurd blad is denk ik dat het overbemesting is.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt het wel lastig skiz "diagnoses" staan nu lijnrecht tegenover elkaar :?

of meer voeding geven of juist minderen/stoppen....en de verkeerde keus zal dus altijd averechts werken :evil: maar je hebt gelijk, kunnen ook door overschot veroorzaakt worden.

 

Zal straks eens kijken of ik de foto en tekst nog kan vinden waarop ik me antwoord heb gebaseerd. lukt misschien vanavond nog, anders staat het er morgen.

 

Andere mensen ondertussen met ideeen/gedachtes over de mogelijke oorzaak ???

zet neer hieronder :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit het verhaal heb ik kunnen opmaken dat de planten op aarde staan en in de 3e week bloei. Als hij nieuwe aarde heeft gebruikt dan is de N reserve in deze week ongeveer op en zal de plant minder groen danwel vlekken gaan vertonen. Een fosfortekort P in deze bloeiweek is onmogelijk aangezien er nog meer dan voldoende reserves zijn, in feite begint met bloeiweek 3 de verschuiving van N naar P.

Het percentage N in de BN grond voeding vind ik wat aan de lage kant in deze bloeiweek zodat een beetje toevoeging van N27 (hou ongeveer 2cc per 10 liter aan) geen kwaad kan. Dit kan je volhouden tot en met bloeiweek 4, daarna absoluut stoppen met N toevoeging.

Je zult zien dat je planten weer mooi egaal groen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Hoi hoi

 

Ik heb ook Jack Herers die nu 31 dagen in de bloei staan en die doen precies hetzelfde als bij jou, eerst lichtgroene plekken op de bladeren dan gele bladeren en dan brandplekjes erop, ik heb eerst extra voeding (canna Flores) gegeven maar zag een dag later al dat het nog erger was, toen ben ik gestopt met voeding en alleen water gaan geven en nu een week later lijkt het beter te gaan want er komen volgens mij geen nieuwe gele bladeren meer bij (de ouwe gele bladeren zijn er inmiddels af) en de toppen gaan redelijk (eerste keer Herers dus weet niet hoegroot ze zouden moeten worden, nu zijn de topjes ong. 2 cm dik)

En rode stengels heb ik ook al van het begin af aan, bij mij denk ik te groot temp verschil bij dag en nacht maar merk er voor de rest nix van.

Wat mij ook opvalt bij mij is dat er nu al een enkel haartje bruin begint te worden maar weet niet of dit normaal is voor Herers die 4,5 week in de bloei staan, dacht dat ze een week of 9 moeten

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben naar de growshop geweest .

 

En de verkoper van de growshop dacht ook aan overvoeding .

 

Ik heb BNzym meegebracht en zal er twee keer mee spoelen

 

dan lichtjes weer beginnen met voeding .

 

Hopende dat alles in orde komt .

 

De rode stengeltjes vanonder beginnen nu al weg te trekken .

 

Mvg

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Heb hetzelfde gedaan en de verkoper zei hetzelfde ik heb gisteren alleen water met cannazym gegeven en nu beginnen de bladeren al wat lichter van kleur te worden (ze waren erg donker)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Yoooo!!! Lees nog eens die fles van je PK13 14 !!

 

In de 6e ( :!: :!: :!: :!: ) week 150 ml per 100 liter voedingswater 3-4 dagen meegeven (uit me hoofd, zit te stoned op me stoel :wink: :wink: ).

 

Dus ik denk dat ze die pk13-14 een beetje teveel van het goede hebben gevonden......!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo !!! op de fles pk 13-14 van canna die ik heb staat niet in de 6e week maar 3-4 weken :!: :!: :!: voor de oogst 3 tot 6 keer met het voedingswater meegeven en aangezien mij verteld is bij de growshop waar mijn stekjes vandaan komen, dat mijn Jack Herers ongeveer 7 tot 8 weken zullen bloeien, moet de pk 13-14 er ongeveer in week 4a5 bij, in week 3 lijkt mij ook erg vlug :? :? :?

 

Greetzzz Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...