Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De Meester

4 Mixed Kush onder 5 20Watt spaarlampen

Recommended Posts

Hallo,

 

Na mijn laatste kweek, die min of meer mislukt is (er hangt nu zo'n 5 gram te drogen) maar waar ik toch veel uit geleerd heb, heb ik besloten van mijn laatste zaadjes in de grond te steken. Ze zijn ontkiemd in de week van de 4de mei, en staan in de grond sinds de week van de 11de mei. Ik heb geen foto's van hun eerste weekje, maar de lessen die ik uit de vorige ronde geleerd heb zijn al goed toegepast. Ze staan er erg mooi bij en hopelijk worden het Reuzewijven :D. Ik heb namelijk mijn kweekruimte verplaatst van mijn zelfbouwhok van 0,6x0,6x0,6 naar mijn kleerkast van 0,4x0,4x2, dus nu kunnen ze lekker groot worden, en als er maar 2 meisjes of minder bijzitten maak ik er een scrogje van. Omdat ik mijn plantjes graag namen geef, heb ik ze namen van zangers en zangeressen gegeven. Zo, zonder verder gezeur zijn ze hier:

 

Ray:

 

Afbeelding001.jpg

 

Afbeelding002.jpg

 

Gabriella:

 

Afbeelding003.jpg

 

Afbeelding004.jpg

 

Johnny:

 

Afbeelding005.jpg

 

Neil:

 

Afbeelding008.jpg

 

Afbeelding009.jpg

 

Allen samen:

 

Naamloos_0001.jpg

 

Gezellig in hun nieuwe hok:

 

Afbeelding010.jpg

 

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes. kga je zeker volgen.

 

Nog veel succes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi De Meester,

 

hoeveel lampjes van hoeveel watt hangen er in daar? welke kleur gebruik je?

 

leuke plantjes, mooi groen! :D

 

ik hoor het wel, greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx!

 

@digibetic:

Er hangen nu 5 spaarlampen van 20 watt boven, allen van kleur 827. Dat is omdat ik niet echt van kleur wil wisselen als ik overschakel op de bloei, en het maakt me toch niet uit als ze een beetje harder strekken als normaal, ik heb hoogte genoeg! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Meester,

Het maakt wel uit.

De lampen produceren weinig licht.

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=55084&st=40

Bericht#49

Hier kun je zien hoe de lichtverlies naar beneden uitziet.

 

Vandaar, dat je beter korte planten kunt hebben.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, das inderdaad een reden om ze niet te laten strekken... Maar ik denk niet dat ze er voorlopig zo erg aan toe zijn, toch? Ik ben ondertussen wel al overtuigd dat ik wil gaan scroggen. Ik wou eerst nog wachten tot na deze ronde om dat eens uit te proberen, maar nu lijkt het me toch beter als ik het nu al eens probeer. Dan moet ik wel eerst de geslachten weten. Zou ik op dit moment al stekken kunnen nemen om het geslacht te bepalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Meester,

Sommige kwekers verwijderen de hoofdscheut en zetten deze in de bloei.

Dan heb je ook al de eerste stap voor het scroggen gedaan.

Info hierover:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...08&hl=Sexen

Da staat de hele voorgang goed beschreven.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, bedankt, dat is nu precies wat ik zocht! Daar ga ik zo snel mogelijk mee beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze topic ga ik volgen!

Ben van plan om ook te gaan werken met spaarlampen en ben benieuwd naar je resultaat.

 

Veel succes nog 'De Meester'.

 

Torsti bedankt voor de extra info :D Altijd handig iemand als jou in de buurt

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit blijf zeker kijken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziezo, de jonkies zijn getopt en overgepot, nu wachten geblazen. Ze zijn niet zichtbaar veel gegroeid sinds vorige keer, er zijn vooral zijscheuten bijgekomen, maar ik zal toch enkele fotos online zetten:

 

Johhny:

Afbeelding002-1.jpg

 

Neil:

Afbeelding004-1.jpg

 

Gabriella:

Afbeelding006-1.jpg

 

Ray:

Afbeelding008-1.jpg

 

En de hele bende:

Afbeelding009-1.jpg

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er idd goed uit!

Ik blijf volgen :D

 

Krijgen de zijkante van je planten genoeg licht van je lampen?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees van niet, maar is dat zo erg? Ik zie er niet meteen een oplossing voor gezien mijn plaats in breedte en diepte beperkt is, ik heb alleen veel hoogte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Meester

 

als je nou eens je lampen iets beter verdeeld over je plank (ze lijken nu een beetje vooral op een kluitje in het midden te zitten), er reflectoren achter zet en je wanden voorziet van 2 lagen witte grondverf, dan moet het al beter gaan.

 

elke lumen moet gebruikt worden :D

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, bedankt voor de tips... Ik zal de lampen iets beter proberen te verdelen over de topplank, maar aan reflectoren ga ik toch nog even niet beginnen. De wanden kan ik eventueel nog wel wit verven, maar daar moet ik ook nog eens over nadenken... Zelfs als mijn wattage door al deze tekortkoming door 2 gedeeld wordt hou ik nog 50 Watt over, en stel dat ik hier 30 gram afhaal in een vrij goed geval (0.6gr/W lijkt me een vrij lage schatting) dan krijg ik dat toch nog niet op voor mijn volgende kweek klaar is. Ik ben niet zo'n zware smoker, ik doe het gewoon omdat ik graag met planten bezig ben :D. Ik zal wel zien, maar voorlopig wil ik mijn kleerkast nog niet wit verven vanbinnen.

 

Groeten,

De Meester

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je lampen er toch af schroeft, tape de plank dan eerst vol met van dat alu-tape. Moet al schelen.

 

en als je niet wilt schilderen, dan plak je toch folie op je wanden? Is zo gepiept en is er ook zo weer af.

 

Is maar een ideetje

 

Kan je kastdeur eigenlijk wel dicht? Je lichtplank lijkt uit te steken.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die alufolie wil ik nog wel doen maar ik dacht altijd gelezen te hebben dat dat eigenlijk niet goed reflecteerde... De lampenplant steekt idd wat uit mijn kastje, maar daar hebben de deuren geen last van want die staan nog verder, het is een vrij vreemde kast, maar alles is vrij lichtdicht :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Ik heb zonet beseft dat scroggen eigenlijk toch niet zo'n goed idee zal zijn. Ik heb nog niet zo lang geleden pas stekken gepakt, dus ik weet pas over 1.5 week het geslacht van de plantjes, en bovendien zal ik de komende maanden zeker niet dagelijks thuis zijn, waardoor ik ze dus niet genoeg aandacht zal kunnen geven... Ik heb dus besloten van ze gewoon in de bloei te zetten en te zien wat er van komt. Het scrog avontuur zal voor in oktober zijn, als ik terug wat regelmatiger aanwezig zal zijn. Hier zijn nog wat foto's van het ze het ervan af brengen:

 

Ray:

Afbeelding001-2.jpg

 

Neil:

Afbeelding002-2.jpg

 

Gabriella (ja, er is een blad afgebroken <_< ):

Afbeelding003-2.jpg

 

en Johnny:

Afbeelding004-2.jpg

 

Meer foto's als ze bloeiverschijnselen beginnen te vertonen!

 

Groeten,

De Meester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...