Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

Wormen

Recommended Posts

Guest

Heeft er iemand ervaring met wormen in de grond?...zo ja was dit positief of negetief?

Ik heb 25 liter bakken en heb gehoord dat het goed is hier een paar wormen in te doen vanwege oa. lucht/water huishouding, wie kan mij hiet meer over vertellen?

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

wormen in de grond zijn niet slecht voor je planten maar dan moet je wel gekweekte wormen kopen en niet zomaar uit je tuin opgraven

daar zitten bijv,bacterien en sporen aan van ander ongedierte en dat wil je niet in je tuin hebben

vond wel een stukkie op internet over wormen

 

Bodemverbetering door bodemleven

 

Voor een optimale groei is een goede bodemstructuur noodzakelijk. Om de structuur te verbeteren wordt vaak compost, boomschors of zand ingereden, maar om de grondstructuur optimaal te krijgen moet er leven in de grond komen. Dit kan door middel van wormen, om vervolgens een biologisch evenwicht in de bodem te verkrijgen. Door de activiteit van wormen in de grond wordt er een leefmilieu verkregen voor allerlei (micro-) organismen en deze zorgen dan samen voor een goede balans in de bodem. Hierdoor krijgen plagen en ziektes minder kans om toe te slaan.

 

Megrow wormen zijn aardwormen die door jarenlang zorgvuldig kweken en selecteren veredeld zijn. Megrow wormen zijn hierdoor geschikt om in de moderne tuinbouw te worden toegepast.

De Megrow wormen worden jong volwassen geleverd. Geadviseerd wordt om 5 gram per vierkante meter over de totale oppervlakte in te zetten.

De Megrow wormen leggen eitjes in de grond. Onder normale omstandigheden zal binnen 5 maanden de populatie vertienvoudigd zijn. ( dus 50 gram per vierkante meter). Dit is voldoende voor een gezonde bodemactiviteit. Op vaste of natte grond adviseren wij de dosering te verhogen tot 250 gram per vierkante meter. Hierdoor zal de grond direct verbeteren.

Organische stof Het voedsel van de Megrow wormen bestaat uit dood organisch materiaal. Wormenmest bestaat uit fijne organische mestkorreltjes van gewaardeerde kwaliteit die ook meehelpen om de bodem te optimaliseren wat water, voeding en lucht betreft.

Uit onderzoek is gebleken dat met name het organische stof gehalte (minimaal 3%) erg belangrijk is bij het inzetten van wormen. Het organische stof gehalte kan verhoogd worden door het inrijden van compost of boomschors.

hoop dat je er wat aan hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal dan nog wel de vraag zijn of de wormen tegen de voedingszouten kunnen :?

 

Wormen eten ook dood wortelmateriaal, hoe zit dat dan met een wormen-overbevolking,

gaan ze dan ook van het gezonde wortelstelsel snoepen ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

teveel voeding kan je wormen doden en ze zullen heus je wortels niet aanvreten hoor

tja misschien als je wormen uit je tuin schept daar zitten ook andere soorten tussen

daarom gekweekte wormen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand ook nog enig idee waar ik die wormen kan halen of bestellen? en wat ik begrijp uit het verhaal van blowie moeten er als je de grond maar 1 keer gebruikt ongeveer 250 gram wormen in per vierkante meter voor directe verbetering?

 

Groeten Harry

 

 

Heeft er iemand ervaring met wormen in de grond?...zo ja was dit positief of negetief?

Ik heb 25 liter bakken en heb gehoord dat het goed is hier een paar wormen in te doen vanwege oa. lucht/water huishouding, wie kan mij hiet meer over vertellen?

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goeie plaats om mestwormen of blauwe koppen te kopen

 

is een hengelsport winkel

 

Mvg

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat er juist om dat je door de wormen luchtigere aarde krijgt meer zuurstof tussen de wortels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ken je ook om de paar dagen je vinger in de aarde stoppen :twisted: :twisted:

 

Onzin natuurlijk------Voordat je begint/of je gebruik gekochte grond.

Hierin zit Perliet---dit houd de aarde luchtig.

(ken je der wel een Kudde wurmpies op los laten)

:evil: :cry :) :? 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Geen wormen dus... :) :evil:: :P :cry: ...en was nog wel zo handig geweest met vissen... :( allemaal weer bedankt voor de antwoorden

 

Greetzzz Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe zit het eigenlijk met wurmen en hydro ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

no way zal niet lukken

wormen in aarde ,niet in hydro buiten heb je toch ook geen hydrotuin

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe zit het eigenlijk met wurmen en hydro ?

verhaal over voeding staat hierboven al

denk verder dat hydro al luchtig genoeg is zonder wormen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb toch nog ff gecheked maar je hebt gelijk: wurmen zijn slechte zwemmers

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey harry, ik heb wormen in mijn plantenbakken gehad een keer, hebben mijn wortels opgevreten, en bij 1 plantje, wat nog niet zo groot was gewoon helemaal de grond ingetrokken en opgeslokt, klotebeesten :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...