Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stamper

sommige planten lichter

Recommended Posts

er is iets raars aan de hand.. sommige plantjes zijn een stuk lichter van kleur dan andere in het zelfde hokkie met de zelfde voeding op aarde (ec 1,90 --> basis voeding tot 1,60 + PK13-14 tot 1,90 + bloeistim en afgezuurd tot 6,0). het lijkt wel een voeding tekort, beetje gelig van kleur terwijl andere helemaal mooi donkergroen zijn.. ik heb van de week nog water met enzymen gegeven... wie kan mij helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien heeft je grond een te hoge ph waarde, weet je die ?

en een stuk lichter is dat nog wel groen of ook geel, slap, ofzo

welke soort heb je en hoe oud zijn ze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm bij die link kan ik niks zien en zn site doet het ook niet meer :? het zijn skunk planten in begin week 6 van bloei...

 

 

ps het lijkt wel van buiten naar binnen steeds lichter groen/geel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto onimusha staat op pagina 3 van die topic, ik zie m wel staan :wink:

 

maar gezien je omschrijving, zo dan (ongeveer):

nietz09.jpg (foto van overgrow)

 

Denk dat het dan (dus) aan de stikstof zal liggen, 6e week bloei hebben de planten bijna geen stikstof (N) meer nodig. In de basisvoeding zal (mogelijk) teveel zitten, welke waarde is N hierbij ? Je kan voor de zekerheid ook spoelen met overvloedig water, met het spoelen met enzymen ben je al wel opgeschoten maar weet niet of dit alleen voldoende is.

Zal ook minderen met de basisvoeding (afhankelijk van de waardes van die voeding dan he :wink: ).

 

En wat geeft de gebruiksaanwijzing aan van die basisvoeding (in ml) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio Bloei: NPK: 2% 6% 3,5% en 20-40 ml per 10 liter water maar ik zit daar ver boven om aan mn 1,60 te komen (zo'n 70 mn per 10 liter water) dus het zou een overschot aan N kunnen zijn? maar wel raar dat het maar een paar planten zijn... de andere staan er toppie bij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jouw bladeren (tenminste die van jouw planten :wink: ) er uitzien zoals op de foto,

dan is dat wel een feit :evil: (ook gezien je dosering :?)

Waar verkleuren de bladeren (boven/onder) en welke (nieuwe/oude grot/kleine) ?

 

Dat het maar bij enkele planten het geval is kan mogelijk komen doordat een paar planten toch wat meer water hebben gekregen, wortels gevoeliger/minder ontwikkeld zijn enz.

Het kan bij de andere ook nog komen :?

 

Zal toch kiezen voor minder bio bloei tussen 20-40ml :wink: en rest met PK omhoog gooien

de P 6 en K 3,5 van je basisvoeding houdt het PK wel erg laag voor 5e week bloei.

(moet wel zeggen dat ik zelf geen biobloei gebruik)

liefst met een flinke spoelbeurt eraan voorafgaand.

Maar let wel op, alleen als je planten hetzelfde eruitzien als op de foto.

Het blijft altijd lastig inschatten voor anderen hoe je planten er precies bij staan

 

Aangezien het toch een behoorlijke ingreep zal zijn,

zal ik de topic gelijk doorplaatsen naar de rubriek: voeding

zitten vast wel die meer verstand van voeding hebben

En wie weet maken ze een hele andere inschatting

(liefst met beargumentatie en "plan van aanpak" :wink: )

 

Mensen, even een algemene tip :idea: zorg dat je voor je begint een kweekschema hebt wat je aan kan houden, maakt het een stuk simpeler :wink: Vraag als je stekken gaat halen gelijk een kweekschema voor die soort aan de shopowner, zeer waarschijnlijk heeft hij die op voorraad of kan hij wel even wat op papier zetten voor je.

(of hou bij gebrek aan materiaal de hoeveelheden aan die op de gebruiksaanwijzing staan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

spijtig dat er geen foto's zijn. dus mijn oplossing hier is ook maar natte vingerwerk.mischien eens proberen meer ijzer aan de planten te geven. Dit zorgt namelijk voor een mooie groene kleur van de bladeren.

hopelijk gaat het goed nadien (probeer toch eens foto's te plaatsen, zo is dit uiterst moeilijk een oplossing te geven,kan aan zoveel factoren liggen)

bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik eerst alles eens nameten voor je iets gaat toevoegen...

meet bijv. de ec én de ph waarde van je grond eens.

 

maar het lijkt op een voedingstekort (p) aangezien je éérst voeding aanmaakt tot 1.6 en dan met pk13-14 tot 1.9 gaat...dat is dus eigenlijk maar ec 0.3 pk13/14 en dat is misschien maar 1/3 - 1/2 ml/ltr

 

Zelf maak ik voeding aan door éérst 1-1.5 ml/ltr pk13/14 toe te voegen en dán pas met ''normale'' voeding op de goeie ec te krijgen..

 

maar het zou dus ook een stikstof (n) overschot kunnen zijn

 

wat is de npk-waarde van je voeding ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...