Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
REPLIX

paar probleempjes

Recommended Posts

Ieepzzz

 

Heb enkele vraagjes.

 

Ten eerste weet ik niet goed wanneer je moet toppen. Is dat al na het eerste nieuwe paar blaadjes? of langer wachte? :)

plantje lijkt mij immers nog te klein maar vermits ik er niets van afweet :D

 

Een tweede probleem is dat de helft van de plantjes paarse steeltjes heeft.

kan dit zijn doordat ik ze vaak van plaats verander? overdag staan ze buiten als het zonnetje schijnt en rond 20 uur zet ik ze dan binnen onder tl lamp...

 

Een 3de vraag is vanaf wanneer dat je de steeltjes echt moet gaan ondersteuning geven door ze vast te maken een een stokje...

Vind persoonlijk dat sommige van de steeltjes er nogal lang en slungelig uitzien :rofl

 

deze foto is van de paarse ( en rare) steeltjes :nerd

med_gallery_21901_7782_270921.jpg

 

deze is van het plantje waarvan ik me afvraag: toppen of niet?

med_gallery_21901_7782_2852899.jpg

 

alvast bedankt :)

 

BTW: morgen ga ik eens in een growshop zien, iemand een aanrader? heb nog niets van voeding of wat dan ook gekocht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik de zoekfunctie, daarmee kun je antwoord vinden op bijna al je vragen.

 

Het toppen doet men meestal pas na de 7de of 8ste internode, sommigen al na de 5de, dat verschilt per persoon. voor jou is het dus nog veel te vroeg om te toppen.

 

De kleur van de steeltjes weet ik niet zeker, maar ik dacht dat dat kwam doordat ze te koud staan ofzoiets, moet je maar ff opzoeken.

 

Je hoeft ze niet te verstevigen met stokjes. Ze gaan strekken omdat ze te weinig licht krijgen en misschien ookwel het verkeerde licht. Zet ze niet meer dan 5 á 10 cm onder de TL. Je kunt ze nu het beste uitgraven en dan weer dieper ingraven. Dan worden de steeltjes vanzelf dikker. Als ze dan nog de lucht in schieten zul je ze moeten verstevigen met stokjes, maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.

 

Mvg,

 

Gangstertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

De steeltjes had ik gelezen dat dat komt door stress... maar stress van wat? :D teveel verplaatsen?

 

en ik heb 2 tl lampen van 18W op 5 cm hangen:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stress kan door vanalles komen. Te weinig licht (lijkt me waarschijnlijk met 2 x 18 watt), te lage temperatuur, te veel verplaatsen(kan ook).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die steeltjes heb ik al meer gezien, denk niet dat ze je plantjes schaden?

en met toppen zou'k nog een paar weken wachten hoor.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...