Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
z1000

Happen uit stam

Recommended Posts

Goeieavond.

 

Me 1e echt een post en meteen een mindere post.

Vandaag ontdekte ik bij me plantje dat er grote happen uit de stam was genomen. Uit de bladeren zijn geen happen genomen.

 

Ik kan er helaas geen foto van poste. Want ik ben nog steeds op zoek naar een digitale camera. Als ik die heb kan ik ook ene logje gaan bijhouden.

 

Maar goed. Het is dus een grote hap. Wat of welke stuk ongedierte heeft dit gedaan? En wat kan ik er tegen doen.

Ik probeer voor morgen een foto te regelen.

 

ALvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag bij de plaatselijke dierentuin of er wat is ontsnapt ;)

flauw geintje ik weet het, maar met zo weinig info kan niemand antwoord geven.

hoe oud zijn de planten (stekjes, zaad, weken groei, weken bloei)

maak eventuueel een foto met je mobieltje.

slechte foto met meer info heeft al meer inzicht en kunnen ander hun eventuele oordeel geven, zoals bijvoorbeeld dat het rot is o.i.d.

 

 

grtz PP-er

 

p.s. geen katten in huis?

er zijn leden van dit forum die dit mee hebben gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dan de agressie rups... ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Het zijn plantjes uit zaadjes. Ze staan nu een maandje buiten. Het is ook maar bij 1 plantje. Maar het zijn serieuze grote happen. Echt wel een centimeter. Je zou idd haast zeggen haha dat er iets uit de dierentuin is ontsnapt. Rups heb niet kunnen ontdekken. 1 hap zat onder een blad oksel. De nieuwe blaadjes zamen onder het slijm.

 

Ik zal morgen proberen een foto te maken met telefoon. Ik had een goeie telefoon met camera. Maar goed had ene plakje cake op en toen ging ik pisse en viel die in de plee. Dus nu heb ik me ouwe telefoon, maar die wilt 1 op 20 keer maar conectie maken met de computer.

 

Heb trouwens wel katte. Maar die kunnen dat niet gedaan hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk ,naaktslakken ,zijn nu nog erg jong ,en niet te groot, dus moeilijk te vinden ,verstoppen zich op de raarste plekjes ,maar grote kans hoor !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dankje wel. Morgen nog maar heel goed kijken dan. Vind niet echt tof namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Slakje idd, had er van de week ook last van.Deze zat vestopt onder de bak in een richeltje.Niet goed gecheckt!!

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

GVD het zijn idd naakt slakken. Ik tilde het glas van mijn kasje op en ja hoor. Dikke smerige slijm sporen van die nast beeste. En van mijn bigbang die ik gister gad overgepot is de halve blad opgevreten en weer een stuk stam. Graf beeste.

 

Vanmiddag dus opzoek naar een oplossing. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slakkenkorrels halen ;)

 

En zo'n glaasje/schaaltje bier ingraven kan ook, maar is wel smerig..

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Oke bedankt voor de tip. Bier schaaltjes zal lastig worden. Omdat de plantjes in potten staan. Ik plaats om de potten wel glaazen bier. En ik ga wat slakke korrels halen. En aan het eind evan de middag zal ik nog even een grondig inspectie uitvoeren of ik nasty beestjes kan vinden.

 

Bedankt voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

schelpen werken ook goed tegen slakken

rond je plant leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...