Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

Afzuiging op armatuur

Recommended Posts

Guest

Heb het al vaak gezien op foto's, dmv slangen een afzuiging recht op je spiegelkap.

 

Zijn er mensen die dit hebben gebruikt? En je zult volgens mij dus je koolstoffilter moeten omdraaien (dus blazen ipv zuigen), dus moet je dan een speciale koolstoffilter hebben?

 

greetz eazyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooo guest als je ff registreerd zullen er meer leden reageren :wink:

 

je bedoeld denk ik een KP armatuur werkt goed ik heb er 2 met omgekeerde filters heb ik geen ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8O je filters laten blazen :!:

hoef je eigenlijk helemaal geen filter te nemen

voor die afzuiging op je lamp(en)maak je een aparte afzuiging

dus niet op de buis van je filters

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Maar t lijkt me wel beter als je die warme lucht direct afvoert (of niet?) Dus dan zul je toch een afzuiging met koolstoffilter moeten hebben.. Vooral in de zomer verwacht ik veel probelemen met mijn locatie.. de zon staat er hele dag op te broeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

k denk dat je dan makkelijker koude lucht van buiten langs je lamp kunt blazen, heb je geen filter nodig :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

filter zal je (zeker bij meerdere planten) toch wel nodig hebben ivm mogelijk stankoverlast.

 

Lucht door het filter blazen werkt niet, het filter dan dus niet.

Denk dat je dan beter gewoon een behoorlijke afzuiger met filter boven in je kast kan hangen, en een tafel-ven of computer-ven langs je lamp te laten blazen die de lucht naar boven blaast (al stijgt warme lucht zowiezo). Dit wordt dan door je afzuiger, met filter op inlaat, naar buiten geblazen.

 

Weet je zeker dat het te warm gaat worden, neem dan een afzuiger met een extra grote capaciteit

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok..

 

ik heb me geregistreerd!

 

Ik heb nog wat fannetjes liggen..deze zijn 110 volt en zon 10 cm groot

ik zou er een paar vlak onder de lamp kunnen hangen zodat ze langs de lamp in de richting van de AKfilter blazen (1111)

 

(is het niet beter om ze te laten zuigen en de blaas richting de ak te zetten??? (22222))

 

 

11111: Akfilter <<<<<< lamp <<<<<< Fan

 

of

 

22222: Akfilter <<<<<Fan<<<< Lamp

 

 

Ik ben ook van plan met slangen een inblaas te maken die ook tussen de toppen en lampen inblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooooo eazyd als het goed is zorgt je afzuiger voor voldoende onderdruk in je toko dat de blaasrichting van die kleine dingetjes gewoon richting lamp kan hoeft dan miet richting filter :wink: 8)

 

kijk ook ff je PB :wink:

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je met 1111111 beter zal zitten, al moet er dan nog wel een afzuiger achter je fiter zitten.

 

zal dan meer gaan voor:

 

<<<<slang naar buiten<<<<<<afzuiger<<<<<filter <<<<<<<<<<<<< (alles hoog in hok)

 

met daaronder >>>>>>>>>>ventilator>>>>lamp>>>>>>>>>>>

 

<<<>>> = luchtrichting

Share this post


Link to post
Share on other sites

En :

 

:smilecolros:

Welkom EazyD :evil:

:smilecolros:

 

(niet te vergeten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe thnx

 

Ik heb natuurlijk al een grote buisventilator met akfilter!

 

Maar nashua zijn opstelling zal niet gaan, want de fannetjes zijn uit een vliegtuig voor de klimaat beheersing en zijn vrij zwaar (vraag niet hoe ik eraan kom maar tis superkwaliteit!)

 

Ik denk dat ik ze aan de andere kant van de fitting hang, zodat ze recht op de lamp blazen (meer plaats ook voor deze redelijk grote fannetjes). Ik hoop dat dit resultaat opleverd, zodat ik van de zomer lekker onder de 27 graden blijf. Kheb bij diezelde gozer ook nog akfilters van een vliegtuig voor luchtzuivering voor mn droogkassie!

 

 

ps ik ga de volgende kweek ook een geforceerde inblaas maken.. heeft iemand tips voor de plaats waar de lucht (al dan niet op verschillende plaatsen) de ruimte ingeblazen wordt?

 

kzat zelf aan onder de tafels te denken ivm een goede mengsel te krijgen nu in de koude tijd, misschien met hoogzomer recht tussen de onderkant van de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(vraag niet hoe ik eraan kom maar tis superkwaliteit!)
Hoe kom je er aan dan ? :wink:

 

Kan je die vens dan niet gewoon aan een wand bevestigen en ze zo langs de lamp laat waaien, als ze zwaar zijn zal je lamp anders toch scheef gaan hangen denk ik.

 

ps ik ga de volgende kweek ook een geforceerde inblaas maken.. heeft iemand tips voor de plaats waar de lucht (al dan niet op verschillende plaatsen) de ruimte ingeblazen wordt?

 

kzat zelf aan onder de tafels te denken ivm een goede mengsel te krijgen nu in de koude tijd, misschien met hoogzomer recht tussen de onderkant van de planten.

zal er ook aan liggen hoe warm/koud de binnen te komen lucht zal zijn. Bij temp rond 20 graden zal ik zelf voor onderkant potten kiezen (dus ook langs de planten). Blijf wel op regel letten: vanaf tegenovergestelde richting van zijde afzuiger/afvoer. Koude lucht zal ik via zijkanten kast laten blazen (of gewoon voorverwarmen :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de wand??

maar lijkt me lastig bij het verhangen van de lampen?? niet?

 

Ik heb er al een gefabriceerd en t werk.. de kap hangt recht en een flinke luchstraal blaast langs de lamp.. Ik hoop dat het werkt en dat het de temperatuur net als bij nashua lekker laag houdt.

 

th/nx vo de info iig..

 

greetz eazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee... want dan is je lichtintensiteit een heel stuk kleiner..en dat wil ik absoluut niet.. Ik wil naar een afstand van circa 30 cm tussen mijn lamp en de hoogste plant.

 

Tevens schijnt het echt koeler te worden in de ruimte omdat de warmte van de lamp veel beter verspreid wordt en dus ook beter afgevoerd wordt door de afzuiging.. en je plantjes zullen niet zoveel last hebben van de stralingswarmte (vooral de hoofdtoppen)

 

Ik heb de 4 fans voor 10 euro gekocht en heb deze gewoon in serie gezet en aan mijn armatuur geschroefd.. twas in 1 uurtje klaar.. Niet veel moeite..althans vind ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je met lampen op 30 cm en daaronderdoor lucht blazen niet een te groot risico op brandwind (of windbrand :wink: ) lopen ? je blaast toch ook een behoorlijk stuk net over/tegen de bladeren aan :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb (nog) geen digitale camera.. dus ik zal moeten wachten tot mijn oogst klaar is en de fotos ontwikkeld zijn...(kwil nog wat fotos maken een dag voor de oogst...)

 

kzal ze uppen zodra ze klaar zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb (nog) geen digitale camera.. dus ik zal moeten wachten tot mijn oogst klaar is en de fotos ontwikkeld zijn...(kwil nog wat fotos maken een dag voor de oogst...)

 

kzal ze uppen zodra ze klaar zijn...

ik heb wel een camera (me vader dan) maar nog geen plante

hebbie nix te klage dus :wink: zulle we ruile 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehmmmm,, ff denken....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...