Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jay

Mijn kweekkast....

Recommended Posts

Hello :evil:

 

Na uren kloten met de servers e.d. is het me eindelijk gelukt om een paar foto's op internet te zetten! Aanschouw, en nog belangrijker, zeg me wat je er van vind! Zoals je kan zien hangen de dames hier wat slap, maar dat is verholpen, behalve de achterste drie... Ik hoop dat ze bij trekken en anders.... :twisted: Nou goed, het zijn 12 PPtjes in een redelijk klein hokkie... Eigenlijk ga ik alleen maar voor de hoofdtoppen, maar ik zie wel hoe het eindigt... Ik kweek onder een 400W en ze staan nu precies een week in de groei. (morgen gaan ze in de bloei.) Is deze lengte normaal voor stekjes van 1 week oud? want ik had het gevoel dat ik niet echt geweldige kwaliteit aan stekjes had gekregen. Let me know!

 

de link is trouwens:

 

http://groups.msn.com/PPtjes/shoebox.msnw

 

(ff copy and paste'n als ie het niet doet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er keurig uit hoor Jay. Wat betreft de kast: nice :evil: heb je er ook een koolstof filter in hangen? En kan je die ventilator niet naar beneden richten dat de plantjes wat meer beweging en betere lucht circulatie krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx,

 

1. er hangt een koolstoffilter in, samen met een buisventilator, helemaal bovenin, kun je niet zien op deze foto's.

2. Die ventilator heb ik zo gehangen omdat hij op maar een stand kan, en dat is HARD... dus als ik hem erboven hang bouncen mijn dames niet teveel heen en weer, (windbrand?) maar is er wel duidelijk luchtcirculatie te merken.

 

Ik ga er wel nieuwe foto's bijzetten, want ik heb nog een paar vraagjes, zien deze stekjes er normaal uit voor 1 week groei? (PP) en er zitten (al vanaf de dag dat ik ze kreeg) op een paar stekjes half dorre bladeren. Kijken of ik daar ook een foto van kan maken. Wat is dat? en belangrijker, is het erg?

 

Alvast bedankt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe foto's staan er nu trouwens op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo´n blad haal ik er meestal gewoon af. Kost je plant alleen maar energie.

Dat moet een blad juist opleveren. Verder komt alles wel goed lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feb03#07.JPG?dc=4675408155163851630

zal toch je PH eens nameten, kans dat ie te hoog is.

 

zullen vast kleurverschillen zijn met de foto en de werkelijke kleur (door flitser/hps ed)

 

maar zit zo wel vreemd (kleur) patroon in (dat kan duiden op te hoge ph, en/of "problemen" met zink/ijzer/mangaan).

 

b.jpg (zo kan ie ook :wink: )

 

begrijp uit de 1 week groei dat je ze als stek hebt gekocht, hoe groot waren ze toen je ze kocht ?

(bij mijn leverancier zijn ze meestal al wat groter/steviger bij levering :? )

 

naar ze doen het op zich niet slecht al hebben ze hier en daar wel wat verkleuringen,

wat zijn/waren je voeding,ph,ec, lv (of gaat dit voor nu wat te ver om te weten/meten :wink: )

 

bladprobleem 1 is hoogst waarschijnlijk door knoeien van (voedings)water op het blad, dit droogt op en kan verbrandingsplekken veroorzaken op het blad. niet veel aan te doen, behalve voorkomen. zolang het nog groen is zal ik het laten zitten, weet niet wat beter is.

 

en als laatste puntje zal ik aanraden de lamp wat lager :?: te hangen, lijkt me dat ie nu nog vrij hoog hangt, kan ook vertekenen op foto. samen met de ventilator, ven iets onder lamp laten blazen dan, is het voor de plantjes ook minder warm 8)

 

:idea: is het niet mogelijk een systeem te maken waardoor de ventilator de lucht door die gaten in de achterwand langs de planten heen blaast ? ben bang dat je met de bloei nu te weinig ventilatie tussen je planten/toppen zal hebben :?

 

Aanschouw, en nog belangrijker, zeg me wat je er van vind!

je vroeg er zelf om :evil: :wink: :wink:

 

 

We horen/lezen het vast nog wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is voor je voeding misschien wel handig een blumatsysteempje te kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleur van die foto is wel wat vertekend... Dat komt niet door de flits ofzo, maar door de HPS. Ik ga proberen om foto's te maken waar het licht nog niet geel is. Maar die komen later.

 

De ph en de ec kunnen toch eigenlijk niet verkeerd zijn??? Ze staan pas 1 week op een all mix van b'cuzz! dus dat zou ik echt hee vreemd vinden.

 

Ik heb de eerste dag meteen foto's gemaak, dus die zet ik er ook wel bij. Ik weet bijna zeker dat ik die stekjes te vroeg heb gekregen, ze hebben in totaal 8 dagen gegroeid. Ze staan sinds vandaag in de groei. :evil:

 

En even over dat blumat, ik weet daar absoluut de prijzen niet van, en of dat wel handig is als je op grond kweekt. (in verband met een droog oppervlak als er op maar een plek word gewaterd...) Wat zou de prijs zijn bij twaalf plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps. Ik zal de lamp verlagen, gewoon op 40 cm zetten toch? (400W) en ik kan de ventilator ook verlagen hoor, maar dat doe ik pas als de planten wat steviger zijn. (of worden ze juist sneller steviger als er meteen een harde bries doorheen gaat? Ey trouwens bedankt voor jullie hulp, van kritiek kan je alleen maar leren toch???

 

Ciao, Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit!

hoe heb je die afzuiger opgehangen eigenlijk? (ik zie de filter aan 2 banden hangen (en dan aan oogjes in het plafond?)

Ik heb ook zo'n afzuiger maar er zitten dus geen uitsteeksels aan waar ik hem aan op kan hangen. wou hem al neerleggen op 2 balken, bekleed met een oude binnenband maar als ik jouw oplossing zie, ziet dat er een stuk beter uit...

sjef

oja, bij mijn afzuigventilator kwam een of andere vage beschrijving over 3fase stroom ofzo en over het regelen van het toerental. verder zat er geen stekker bij. was dit bij jou ook zo? hoe heb je dit opgelost? (kroonsteentje of moet er iets speciaals tussen) heb je hem gekoppeld via een relais?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het zooitje als volgt opgehangen, voor het koolstoffilter heb ik een keychain in tweeen geknipt en dat gewoon vast gemaak aan de bovenkant, zoals je kan zien.

Als je goed kijkt zie je bij de afzuiger dat er aan beide kanten een wit touwtje omheen zit. (naast de tape) ik heb dus gewoon twee lusjes gemaak en dat verder vastgezet met twee oogjes. Valt het te snappen? anders maak ik daar ook wel een foto van als dat helpt... En ik heb mijn stekker gewoon meteen op die kroontjes gezet, en hij doet het goed. het zijn volgens mij alleen maar zelfbouwkits dus je moet altijd zelf voor de stekker zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de uitleg Jay.

Zoals je de zaak hebt opgehangen klinkt inderdaad niet echt moeilijk. Ik zal ook eens aan de slag gaan.

Maakt die afzuiger bij jou veel lawaai trouwens? geen problemen gehad met lostrillen? en heb je de stekker die je erop hebt gemaakt gewoon meteen in het stopcontact gedaan of ook via relais? (en tijdschakelaar).

 

sjef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn buisventilator hoor ik bijna niet, alleen de luchtstroom die eruit komt hoor je wel hard, (als je twee meter in de beurt staat.) Maar ik heb er verder geen last van.

Van trilling heb je met zo'n nylon touwtje geen last, dat absorbeert een hele hoop.

Ik heb die afzuiger gewoon meteen in het stopcontact gestopt en staat 24/7 aan en aan mijn lamp heb ik alleen een digitaal tijdklokje hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...