Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

Wanneer EC opvoeren

Recommended Posts

Guest

wanneer weet je dat je je EC verder kan opvoeren, of anders gezegt wat zijn de symtone van te veel EC ???

 

aan het begin van mijnkweek is het bij mij licht groen, halverwege is het toch wel donker groen.

is het donker kleuren van het blad een teken dat je goed op je voeding zit.???

wanneer zit je goed met je EC ??

 

 

growse Joop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang het blad mooi diepgroen is zit je wel goed.

Als je teveel geeft zie je dat volgens mij als eerste aan de bladeren die scheef gaan trekken....later kunnen de randen van de bladeren gaan verbranden....

Zolang ze diepgroen blijven geef je genoeg, bij een tekort worden de bladeren geel...

Echter als er onderop gele bladeren zitten kan dit ook komen omdat er te weinig licht op schijnt .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

is het meten van je drain ook een goede manier om te kijken of je goed op je voeding zit???

ik kan me voorstellen dat de planten opnemen wat ze nodig hebben, en de rest spoeld weg.

dus als je drain EC hoger is dan wat je geeft, wil dit dan zeggen dat je EC van je voedings waterte hoog is.??

 

 

growse Joop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep...ik kweek zelf op aarde, maar als je drain-ec hoger is dan je aanvoer-ec klopt er iets niet nee en kun je het beste flink doorspoelen met schoon water tot je drain ongeveer de ec van het schone water heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het zelf ook belangrijk de ph-waarde te weten van mijn drainwater.

Vind ik net zo belangrijk als de ec-waarde.

Kun je als het probleem constant is je voeding aanpassen zodat je drainage de juiste waardes heeft. Is naar mijn mening zelfs de beste manier. Spoelen vinden ze ook niet leuk. Gaan ze weer stressen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ik meet ook altijd de ph (ec) van de vloeistof ìn de matten rondom de wortels, die lijkt me nouwkeuriger dan je drainwater wat een gemiddelde is van al je drainwater van alk je matten.

 

bv een mat is 4 en de ander 6 dus gemiddeld 5, zo krijg je geen reeel beeld denk ik.

 

Ik neem met een lange doseerspuit 3 monsters uit een mat en neem hier dan de ph en ec om mijn voeding op af te stemmen. je kan dan bv elke keer 2 of 3 andere maten nemen.. Dit is volgens mij de beste manier..

 

correct me if im wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek op Mapito. Drainage is dusdanig dat ik wel kan uitgaan van mijn gemiddelde. Ongeveer 1/4 drainage, dwz 40 erin 10 eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil gewoon mijn meiden van genoeg vers water voorzien. Mijn meisjes klagen niet. Staan met de bladen vol omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yep...ik kweek zelf op aarde, maar als je drain-ec hoger is dan je aanvoer-ec klopt er iets niet nee en kun je het beste flink doorspoelen met schoon water tot je drain ongeveer de ec van het schone water heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoef nooit te spoelen. Nog niet meegemaakt dat er eentje overvoed was ofzo.

Genoeg verversen dus, dan is spoelen niet nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...