Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Babelina

Beestjes op mijn wortels ! ...fotos erbij

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik heb al heel wat op dit forum rond gezocht, maar ik ben niets tegen gekomen dat erop lijkt.

Ik heb het gevoel dat ik een soort Luis te pakken heb maar die onder de grond leeft.

Ik ben er achter gekomen voor het eerst, toen ik stekken gemaakt had op steenwoll plugs.

Toen ik ze wou over zetten in mijn steenwoll slabs, zag ik deze beestjes op de wortels zitten, ze zaten allemaal bovenop elkaar :oeps !!

En zo te zien vreten zij de fijne haartjes op van de wortels van mijn planten. Geen goeie deal dus :P !

 

ik heb insecticide gebrobeert, dat ging wel goed maar mijn stekjes vonden dat niet er leuk :)

Ik heb vandaag planten op cocos grond staan, en de dag dat ik ze heb overgepot, zag ik weer al die k** beestjes overal op mijn wortels zwermen !

heb ze met pyrethrine lam gespoten en zo veel mogenlijk met mijn vingers plat gedruckt :D, maar van ochtend keek ik weer ff naar mijn potten, et heb wat oppervlachige cocos omgedraait met mijn vingers, en wat zie ik weer ! Ja hoor ! weer dat gespuis ! Wordt echt gek van dat spul ;) .

Heb dus weer een gieter pyrethine aangemaakt et erover heen gegoten. En maar afwachten wat dit nou is.

Ik heb er ook GNAT OFF , van HydroGrarden op geprobeert, maar dat schijnt dus alleen goed tegen larven te werken. DUus niet van toepassing op deze beestjes

 

Als iemand dit al heeft gehad dan hoor ik het graag ! ... heel graag :D

Alvast bedankt !

 

PS : Hier is mijn opzet :

 

10x 7L potten met cocos

2x 400W HPS

Temp : 20-27°

LV : 50-70

homebox die buiten staat

4de week bloei

Ik woon in midden frankrijk, dus het kan zijn dat het ongedierte waar ik last van heb niet in NL bestaat

 

gallery_12440_7497_15560.jpg

 

gallery_12440_7497_220043.jpg

 

gallery_12440_7497_79262.jpg

 

gallery_12440_7497_70360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ik denk dat je wortelluis te pakken hebt, had geen vermoede dat ze ook wel canna wortels zouden lusten. Nou in elk geval voor je wat kan doen moet de rotzooi die je er al in hebt gegooid weg zijn. Ik koos erna voor een Bio oplossing met Hypoaspis Miles en Steinernema nematodes.

 

En echt, voor je troep door je grond jaagt even eerst kijken of er geen betere oplossingen zijn want al die chemistry.gif zijn leuk en goed dat ze er zijn, maar echt pas als laatste redmiddel.

 

En dan bedoel ik niet dat je moet wachten tot je plaag hebt, maar sommige zaken zijn best preventief te bestrijden en dat levert door de regel een stuk meer op dan te wachten op een plaag :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dr.LivingStoned

 

Hoi, heel fijn ! Dankje wel,

Ik ben een beetje aan het rond kijken,

Maar ze zijn niet makkelijk te krijgen in Frankrijk en vanuit duitsland leveren zij die niet. lekker baluh !

Ik zoek verder

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...