Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SilverPearl

Kleine plantage geheim weten te houden..

Recommended Posts

Beste mensuh,

 

Ik wil dus een kleine plantage gaan bouwen van 4 a 8 planten. Dit omdat het me erg interesseert en leuk lijkt, en natuurlijk omdat de wiet bij shops zo verschrikkelijk duur is.

 

Wat ik graag wil weten is of het met koolstoffilter mogelijk is de geur niet de kamer te laten binnendringen?

 

Of zal er altijd, misschien wel via intake een wietgeur naar buiten komen en zal er altijd een vreemd luchtje in mijn kamer hangen?

 

Is er btw ook een mogelijkheid om de kast maar 80cm diep te maken inplaats van 1m? Dit zou me echt vele malen beter uitkomen maar ik vraag me dus af of dit mogelijk is?

 

Ook zal ik natuurlijk de plantjes water/voeding moeten geven, hoe vaak moet dit? En dan moet natuurlijk die deur open en lijkt me dat de wietgeur zich door mijn hele kamer verspreid. Dit kan opgelost worden door EC en PH + temp metertjes en het automatisch laten toedienen van voeding denk ik of niet?

 

Welk extra bedrag komt er daarvoor bij bij het bedrag dat in de sticky post ongeveer als richtprijs werd genomen? (K dacht 600 euro ofzo)

 

Naatuurlijk kan ik dan gewoon om de week of 3 dagen ofzo mijn plantjes bekijken, of nog beter via een webcam op mijn computer.

 

Bedankt als jullie de moeite willen nemen deze vragen te beantwoorden.

 

En ik heb echt het een ander al een tijd liggen lezen ook op dit forum enz. Dus ik kom hier niet ff wat vragen zonder eerst rondgekeken te hebben.

 

En ik doe zo moeilijk omdat ik alleen mag roken van me ouders en niet kweken! :evil:

 

Via stroomrekening komen ze er btw niet achter omdat deze al torenhoog is dacht ik zo! (Sauna en Stoomdinges)

 

Tnx!

 

Silver_Pearl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toch al aardig wat gezocht! :cry

 

Waar het mij vooral om gaat is hoe jullie de risicofactor inschatten dat ik betrapt word door mijn ouders.... want dan ist feest, al mijn apparatuur weg :evil:((((((((((((((

Share this post


Link to post
Share on other sites

k denk dat de risico-factor op betrappen heel hoog ligt. k weet niet hoe vaak je ouders in je kamer komen.. maar af en toe moet dat deurtje toch open en in de bloei komt daar volgens mji een aardig geurtje vanaf! :?

denk je ook niet dat je ouders na een tijdje denken, wat zit er eigenlijk in die kast???

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm voor wat er in die kast zit verzin ik wel wat voor + slot erop.

 

Graag hoor ik nog reacties van mensen die ervaring hebben met irrigatie systemen (zo heet dat toch?)

 

Want zo kan het misschien toch lukken i.s.m filtertje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm zal toch moeilijk blijven om die te verbergen voor je ouders, tenzij je heeeeele coole ouders hebt die nooit op je kamer komen. Is bij mij niet het geval :evil:: , maar kmag toch kweken :) , dus ja geen prob daar. Maar idd zoals je zei zal het in de bloei wel een probleempje worden. Dus zal je wel met een zeer stealthy oplossing moeten opkomen.

anyway succes nog :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmz als ik hydrosyteem aansluit, en op aarde kweek moet het lukken.

 

Ik hou alles via mijn pc in de gaten, en voedingreservoir komt in apart gedeelte onder in de kast te staan. Dan hoef ik als het goed is alleen voeding bij te vullen. Hoelang kan voeding blijven staan of...?

 

Ik denk dat het zo gaat lukken.. hoop ik.

Hoelang filtert zo'n koolstoffilter de lucht? Of gewoon voor altijd?

 

Morgen lekker wat info zoeken over hydrosystemen, is niet eens zo duur volgens mij :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je lucht door het filter heenzuigen. Alleen in de lucht ophangen heeft weinig zin naar mijn mening, zeker als je planten in volle bloei staan.

 

Druppelaars kosten in de growshop ws. nog geen euro. Stukje slang en een pompje en klaar.

 

Hoe wil jij eigenlijk voor verse lucht zorgen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ik heb echt het een ander al een tijd liggen lezen ook op dit forum enz. Dus ik kom hier niet ff wat vragen zonder eerst rondgekeken te hebben.

En dat zien we hier graag :cry Zal daarom ook wat vragen beantwoorden :wink:

 

1) Wat ik graag wil weten is of het met koolstoffilter mogelijk is de geur niet de kamer te laten binnendringen? Of zal er altijd, misschien wel via intake een wietgeur naar buiten komen en zal er altijd een vreemd luchtje in mijn kamer hangen?

 

2) Is er btw ook een mogelijkheid om de kast maar 80cm diep te maken inplaats van 1m? Dit zou me echt vele malen beter uitkomen maar ik vraag me dus af of dit mogelijk is?

 

3) Ook zal ik natuurlijk de plantjes water/voeding moeten geven, hoe vaak moet dit? En dan moet natuurlijk die deur open en lijkt me dat de wietgeur zich door mijn hele kamer verspreid. Dit kan opgelost worden door EC en PH + temp metertjes en het automatisch laten toedienen van voeding denk ik of niet?  

 

4) Welk extra bedrag komt er daarvoor bij bij het bedrag dat in de sticky post ongeveer als richtprijs werd genomen? (K dacht 600 euro ofzo)

 

5) Naatuurlijk kan ik dan gewoon om de week of 3 dagen ofzo mijn plantjes bekijken, of nog beter via een webcam op mijn computer.

 

6) Bedankt als jullie de moeite willen nemen deze vragen te beantwoorden.

 

 

7) En ik doe zo moeilijk omdat ik alleen mag roken van me ouders en niet kweken! :evil:

 

Silver_Pearl

1) met een afzuiger die groot genoeg is, en een kast die dicht genoeg is.... is dit zeker haalbaar.

blijf de vraag wel over waar je de af te zuigen lucht naartoe blaast.

 

2) ja, is mogelijk, zal dan wel maximaal 2 rijen naast elkaar zetten (2x 4, 2x 3), hoogte is belangrijker.

 

3) liefst meerdere keren per dag als de lampen aan zijn, lucht zal wel meevallen indien goede afzuiging.

automatiseren lijkt me niet echt rendabel voor dat aantal planten, maar je kan ook in rubriek bouwdoos kijken voor alternatieven/mogelijkheden.

 

4) geen idee :wink:

 

5) webcam zal zeker leuk zijn, van dichtbij controleren ook, zie je eerder of/als er iets mis is/gaat.

 

6) GG

 

7) dat lijkt me lastig. qua geur zullen ze het niet snel ontdekken, maar ze zullen toch ook de afvoerslang wel zien een de afzuiger lucht horen blazen/door de slang horen blazen.

 

Allemaal wel korte antwoorden, maar is al laat (en heb er nog een paar te gaan) :wink:

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

dat gaat niet lukken.. sorry, iig niet met een natrium lamp, want dan heb je afzuiging nodig en zodra je dat hebt houdt het gewoon op met de 'sneaky factor' dat hoor je en zie je.

 

wat je zou kunnen doen natuurlijk is: kweken met tl! minder stank en je hebt nauwelijk afzuiging nodig (paar pc fans moet genoeg zijn) alleen dan heb je natuurlijk wel minder relaxte wiet.. het is wel een stuk goedkoper in de aanschaf.

 

mag je van je ouders niet buiten kweken?

 

beste is op je zelf gaan wonen denk ik :evil:

maar goed dat is flauw, wat je denk ik het beste kan doen ( als er met je ouders te praten valt, en als ze smoken ok vinden moet dat haast wel zo zijn ) zet op een rijtje waarom zij het niet willen, en kom met goede argumenten, en die zijn er.

- zolang je niet meer dan 5 planten hebt, natrium of niet, het wordt gedoogd(tenzij je minderjarig bent)

- je mag toch smoken? waarom moet je dan fokking 6 euro voor een gram dokken als het ook voor 0,25 euro per gram kan?

- creatief bezig

- hobby

 

etc...

Naja check het maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie antwoorden, alleen praten met me ouders lukt niet. Een ding wat ze heel belangrijk vinden ist uiterlijk van het gezin als jullie begrijpen wat ik bedoel. En als dan bekend zou worden dat ik blablabla nee laat maar zitten.

 

En van de buitenkant zie je toch niks? Dat geruis maakt nix want het word een computerkast voor mijn servers, en die moet natuurlijk goeed gekoeld worden.

 

Waa hier dus het misverstand bij mij zit is de afzuiging! Ik dacht gewoon een outtake ventilater in die kast, gat in de kast maken, layrinth eraan en klaar.

 

Maar jullie willen het blijkbaar via een buis doen die naar buiten loopt... hmmm is dit NOODZAKELIJK? Zoja dan kan ik mijn plannetjes wel vergeten of er moet een oplossing voor zijn. Ik dacht als de lucht gefilters is waarom zou hij dan perse naar buiten moeten.. maarja..

 

edit: kwas nog ff wat vergeten te vragen, iemand zei dat zo'n bedruppelingssyteem niet rendabel is voor een paar plantjes, en de ander zegt dat het maar een paar euro kost!?

Ikkuh niet snap! :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owja wat ik nog ff wou zeggen dit is echt een TOP forum met leuk mensen!

 

Niet die beginnen te zeiken omdat je verkeerde vragen enz stelt :evil:

 

Maarja mensen in dit vak/die roken zijn meestal altijd relax en aardig :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar jullie willen het blijkbaar via een buis doen die naar buiten loopt... hmmm is dit NOODZAKELIJK? Zoja dan kan ik mijn plannetjes wel vergeten of er moet een oplossing voor zijn. Ik dacht als de lucht gefilters is waarom zou hij dan perse naar buiten moeten.. maarja..

t kan wel, maar t is over t algemeen erg vochtige lucht, je hebt dus kans op schimmel ed.

 

k dacht dat hier een topic over was. iets van lucht terug in je huis, maar k kan m niet meer vinden :?

Maarja mensen in dit vak/die roken zijn meestal altijd relax en aardig :cry

vak :evil: hehe

:wink:

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook de lucht uit je kamer gebruiken, maar zorg dan wel voor goede koolstoffilters voor de reuk. Is misschien nog wel beter. Let er wel op dat je je kamer ook goed ventileerd (als het goed is ruik je niks meer) i.v.m. het zuurstofgehalte in de lucht wat jezelf nodig hebt. In weet niet wanneer je de lamp aan wilt laten gaan. Als je dit doet als jezelf ligt te slapen produceer jij zelf CO2 en je meiden O2. Dit is vlg. sommige mensen ook wel productief. Ik weet hier zelf weinig van, dus let goed op op wat je doet.

 

Wat beterft je druppelsysteem, je wilt je kast niet te vaak open maken, dus eigenlijk wel noodzaak, ook voor die paar plantjes, of je moet iets anders verzinnen waarbij je je hok niet hoeft open te maken. Als je op grond wilt adviseer ik je een keramisch druppelsysteem. Je hoeft dat alleen maar je voedingsvat hoger te plaatsen dan je planten en het systeem doet de rest. Er zijn hier vast wel mensen die er een paar over hebben.

Ik zelf zit op Mapito dus kan je alleen maar gewone bezorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Hey dan doe ik dat met die bedruppelaars.

 

Heeft btw iemand een idee over hoe ik dat kan instellen en aansluiten?

 

Want ik ben toch wel redelijk onhandig wat dat betreft :evil:

 

En ik wou graag weten of je een koolstoffilter moet zuiveren of vervangen na een bepaalde tijd?

 

Zo dan ga ik nu een tekening maken van mijn aankomende kast!

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg eerst een wat je wilt.

Op grond, cocos, slabs, mapito?

Dan kan ik je een bepaald druppelsysteem aanraden en verdere uitleg geven.

 

Je koolstoffilter moet je inderdaad tzt vervangen.

Je merkt vanzelf wel wanneer dat nodig is.

 

 

Ben benieuwd naar je tekening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

De goedkope en niet rendabele verschil zit m in een goed systeem kopen -> niet rendabel,

zelf iets simpels knutselen (zie rubriek bouwdoos) soms een paar euro :wink:

 

Uitblazen in je kamer zal ik niet doen, niet alleen ivm vocht, maar ook de samenstelling van de lucht.

Voor de afvoer van de lucht uit je kast heb je wel een afzuiging nodig, met filter voor de stank,

die afzuiger moet de lucht goed kunnen afvoeren, meestal met slang naar/door een open raam of een gemaakt gat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...