Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

Berekening afzuiger?

Recommended Posts

Guest

Kan die formule nergens meer vinden met de search, damn wie wil me ff helpen,

Me kweekhok word 2.1 meter hoog, 1.1 meter breed en 3 meter lang, ik wil kweken met 2 x 600 watt. Thanks aub!

Share this post


Link to post
Share on other sites

L x B x H x 100 = 2,10 x 1,10 x 3,00 = 6,93 x 100 = 693 m3

 

met 2x 600 zal een 1000m3 afzuiger dus geen gek idee zijn

 

 

voldoende info ?

 

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Damn , zoveel?

 

T is trouwens in een kelder, niemand zal gouw last van stank hebben, behalve ik :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Ik hoop dat je de keldergaten :idea: goed toestopt dan, de geur is tijdens het bloeien wel extreem :!:

 

:roll: :twisted: :roll:

 

:evil:

Natuurlijk komt er een goede afzuiging met filter,. ik kan t hok ook nog 1 meter breder maken als ik de trap erbij pak, dus geen hok maken maar de hele kelder gebruiken, dan wel nog steeds 2 lampen , is dat niet beter met de temperatuur?

 

Of kan ik beter de kelder splitsen: Zo

 

+--i------+ zo wil ik t maken, met schijdingsmuur, dat zijn de i 's

I---i x I de --- tekens is de trap, de x is kweekruimte en de R is een raampje wat

I---i x I onder de voordeur zit, dat word me aanzuiging en afzuiging gaat t

I i x I trappenhuis in.

+--i---R-+

 

+---------+

I--- x I en zo is t gewoon 1 groot hok met 2 lampen, zelfde ann en afvoer van lucht.

I--- x I

I x I

+-------R-+

 

Zonder die gipsplaat muur van 2.1 * 3 meter is natuurlijk wel een stukje goedkoper, maar wat is nu t beste, wil niet dat me plantjes kapot gaan van de hitte omdat t hok te klein is!

 

ik dacht dat 3M2 wel genoeg was voor 2 600watters.

 

Thanks enzo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
+--i------+ zo wil ik t maken, met schijdingsmuur, dat zijn de i 's

I---i x I de --- tekens is de trap, de x is kweekruimte en de R is een raampje wat

I---i x I onder de voordeur zit, dat word me aanzuiging en afzuiging gaat t

I i x I trappenhuis in.

+--i---R-+

 

+---------+

I--- x I en zo is t gewoon 1 groot hok met 2 lampen, zelfde ann en afvoer van lucht.

I--- x I

I x I

+-------R-+

!

graag, ik snap deze tekening ook niet :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HiHi, sorry, nou

heb een kelder die ik in 2 delen kan splitsen, 1 voor kweek, of moet ik dat gedeelte van de trap erbij nemen, om t hok groter te maken, voor meer lucht of betere temperatuur

hok word 1.1x 3 x 2.2, en t gedeelte van de trap is 85cm, met trappenhuis

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal toch een hok aanhouden, zonder de trap erbij.

beetje afhankelijk van uiteindelijke keuze afzuiger, maar je zal in een kleder er ook rekening mee houden dat het koeler is......... dus met lampen uit kan het anders flink afkoelen in de grote(re) ruimte (en uit het trapgat kan licht vandaan komen ?).

 

als het geheel lichtdicht is kan je het er mogelijk bij betrekken voor plaatsen ventilator daar ofzo (voedingsvat?)

maar vrees dat er bij een trapgat toch altijd wel licht en lucht doorkomt, zeker bij open treden :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo stek de kans dat je op 3m2 later 3x600 wil is groot 8) dan heb je 1000cub echwel nodig waarschijnlijk meer!!!!!

 

met 2x600 in een vrij hoge kelder waar het nooit echt warm wordt heb je denk ik aan 800cub wel genoeg :wink:

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad....mijn hok is 3x2.5 en 2.5 hoog, hier heb ik 3x600 watt inhangen.

Ik gebruik een afzuiging van 2500m3 en die staat op 1/3 ongeveer, Maar aangezien jouw hok kleiner is heb je zéker 100kuub nodig ja !!

 

En het is ook beter om je afzuiging niet op volle snelheid te laten draaien i.v.m. geluid en je filter gaat zo langer mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog gemakkelijker kunnen we het volgens mij toch niet maken he kevmans ( overgekomen vanuit deze topic ) :wink:

heb je toch zonder zelf moeite te doen de topic gevonden :cry .............

 

begrijp je vast ook wat bedoelt wordt met plaatsen dubbele topics :wink:

 

wat een beetje lezen toch een hoop moeite (voor anderen) kan besparen :) :evil: :P

 

zo het gewenste antwoord op je vraag ?

 

:roll:

 

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooooo stek laat je niet van de wijs brengen :twisted:

 

isoleren tegen temp. verschillen of herrie kan soms heel nuttig zijn 8)

 

ISOLEREN TEGEN GEUROVERLAST IS BULLSHIT :evil: :cry

 

als jij in jou hok een afzuiger hangt van 2500cub creeer je zoveel onderdruk

dat je in de deur een gat kan maken waar je kop door past en dan ruik je op de trap nog nixx hoe denk je dat we aan verse lucht komen voor de harum :wink:

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooooo stek sorry dat jou topic zit te vervuilen met andwoord voor kev :oops:

maar dat is niet mijn idee ??? 8O ??? :?

 

 

topic aangepast door moderator, laten we het vriendelijk houden :wink:

 

 

8) HAVE FUN 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooooooooooooo nashua :? het is niet echt omda gij misschien al lang genoeg met kweken bezig zijt dat ge het recht hebt om mense zomaar efkes de grond in te willen boren :?

 

 

 

topic aangepast door moderator, laten we het vriendelijk houden :wink:

 

groeten,

 

Kevmans

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Yoooooo stek sorry dat jou topic zit te vervuilen met andwoord voor kev :oops:

maar dat is niet mijn idee ??? 8O ??? :?

Geplaatst: Za Jan 25, 2003 6:21 pm Onderwerp: Berekening afzuiger?

Geplaatst: Di Jan 28, 2003 7:00 pm laatste antwoord (= al tijdje terug :wink: ) ............

dus niet echt kwestie van vervuilen............................. dat doen anderen wel met hun reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen, laten we dit eens afspreken:

 

Stoor je je ergens aan, laat een moderator van die rubriek dat dan weten via een PB ofzo.

dan blijft het forum ook overzichtelijker en komt er minder bevuiling in de topics te staan;

zijn er hier nu ook weer 4 extra die niet over het onderwerp gaan, dus mogen achterwege blijven :wink:

 

Natuurlijk is het zo dat er al zeeeer veel op het forum staat, en dat het meeste met wat leeswerk vrij eenvoudig te vinden is (zelfs ik had deze topic gevonden 8) ) .............

Hetgeen ook door de (vaste) leden gewaardeerd zal worden als men dit ook eerst doet :cry

Maar als dit nou niet (goed) gedaan wordt, zijn er een hoop mogelijkheden als lezer

 

Allemaal goed, zolang het "beschaafd" blijft en je zelf niet met hartkloppingen komt te zitten :wink:

 

 

 

En voor een ieder die deze topic heeft aangeklikt om de berekeningen te weten te komen voor de (minimaal) benodigde capaciteit afzuiger in zijn/haar hok, dan is dat dus nogmaals :wink: als volgt:

 

L x B x H x 100 = minimaal benodigde capaciteit afzuiger

(afmetingen in meters invullen, zo is 70cm dus 0,7)

 

Totaal Wattage van je lampen = capaciteit afzuiger

 

 

Meestal zijn de uitkomsten (bij ideale maten, dus hoogte vanaf 2m) vrijwel gelijk,

bij grote verschillen kan je logisch verstand de oplossing bieden.

 

:idea: Heb je twijfels, neem dan diegene met de grootste capaciteit

teveel ventilatie kan je nooit hebben, te weinig wel :evil::

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooo choppie hartkloppingen ?--------------------heb ik geen last van :)

 

mensen die weinig weten?--------------------------------heb ik geen last van :P

iedereen wordt zonder kennis geboren en niemand weet alles 8)

 

mensen met al gestelde vragen?-----------------------heb ik geen last van :(

groot bos met veel bomen weet ik 't wel te staan post ik een link 8)

 

maar mensen die weinig weten, een vraag stellen die al 100x is gesteld, waar iedereen het al heel lang redelijk over eens is, wat uit de andwoorden en de verwijzingen naar andere topics blijkt

als die mensen het idee hebben dat al die antwoorden maar bullshit zijn(hun goed recht overigens) laat ze dat dan voor zich houden

 

daarmee voorkom je dat de rest het gevoel krijgt dat ze je voor de katzekut proberen te helpen :evil: :cry

 

ik hoop dat het aardig en duidelijk genoeg is zo en dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :(

 

8) HAVE FUN 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent heel duidelijk en zijn er meerdere die dat denken.

Wat denk je van mij, ik moet al die berichten ook lezen, aanpassen, op reageren, enz :wink: :cry

(kom soms gewoon tijd te kort om iets voor mezelf neer te kunnen zetten :roll: )

maar zal er ook geen nacht minder om slapen hoor ........... (wat korter, oke :wink: )

 

mensen met al gestelde vragen?-----------------------heb ik geen last van :)

groot bos met veel bomen weet ik 't wel te staan post ik een link 8)

 

8) HAVE FUN 8)

Is ook een oplossing :P :evil: :(

(ben m overigens nog niet tegen gekomen)

 

 

(maar er zijn ook mensen die voor het eerst op een forum komen of er niet veel van snappen,

kan je ze ook niet kwalijk nemen. En die mensen die het uit gemakzucht doen neem je er dan maar voor lief bij. Zo krijgen mensen die de moeite niet nemen zich aan te melden vaak ook minder en/of kortere antwoorden, zeker op dubbele topics :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...