Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nipopotamme

2009, 20 x Swiss Miss uit zaad in de Franse Alpen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

 

Ik ben een Belg die sinds kort naar de Ardeche is verhuisd (ik woon nu bij mijn oudjes in de Franse Alpen).

Hier ga ik outdoor kweken, aangezien er hier veel zon is zal dat hopelijk niet te moeilijk worden.

 

Ervaring heb ik reeds opgedaan zowel outdoor als indoor, maar ik vond het de moeite niet om er verslagjes over te maken.

 

 

 

de klimaatsomstandigheden hier zijn een korte groei en lange bloeiperiode.

 

 

Ik heb gekozen voor het soortje: Swiss Miss, aangezien deze oorspronkelijk gekruisd is om in de Alpen te groeien en te bloeien, en de effectjes me ook wel aanstaan (zoals alle soortjes eigenlijk lol)

 

De zaadjes heb ik besteld bij Nirvana en kosten me €20 voor 10, de verzendingskosten bedragen €5, dus een totaal van €45 voor 20 zaadjes, wat redelijk goed meevalt vind ik.

 

 

 

Vandaag 24 februarie ben ik begonnen met mijn stek te maken. Het is een mooi plaatsje in de zon die toch lekker verstopt is ( de zon zie je niet op foto omdat er net een klootewolk voor kwam zweven :verrygood )

 

Wat me opgevallen is, is dat de grond hier zeeeeeer goed is (rataplan zal wel jaloers zijn lol) PERFECTE HUMUS zou ik zo zeggen.

 

Er is hier veel ongedierte aanwezig dus kippengaas zal zeker nodig zijn. (muisjes, konijnen, herten, reeën, dassen, wilde geitjes, everzwijnen, vossen, bevers, otters, eekhoorntjes, schildpadden, marmotten bij de rivier, enz ....)

 

Dus het volgende werk is het plaatsen van het kippengaas.

 

Vandaag heb ik alles omgeploegd, water afloopjes gemaakt, want het kan hier hevig regenen en er zal veel water vallen wanneer de sneeuw op de bergtoppen zal beginnen smelten.

 

Rotsblokken heb ik ook gebruikt om grondverzakkingen te voorkomen.

 

De gevaren van kweken in de Alpen: slangenbeten (vooral de Adders dan want die zijn giftig, binnen het half uur sterf je), schorpioenen (niet giftig maar toch onaangenaam om gebeten te worden).

 

 

Mijn water zal ik halen uit een oude Romeinse waterput waar de mensen hun kleren gingen wassen (zie afbeeldingen).

 

 

 

 

Begin maart zal ik starten met het zaaien van de plantjes.

 

 

 

Hopelijk hebben jullie veel aan mijn verslagje, commentaar is altijd welkom, kritiek ook, zolang jullie maar correct blijven.

 

 

Dan volgen nu de belangrijkste fotos, de andere kunnen jullie bekijken in mijn galerij.

 

 

Ik houd jullie zeker op de hoogte.

 

 

Greats: Nipopotamme :P

 

 

 

 

gallery_9762_7296_1811460.jpg

 

 

gallery_9762_7296_1500218.jpg

 

 

gallery_9762_7296_1748431.jpg

 

 

gallery_9762_7296_1459315.jpg

 

 

gallery_9762_7296_958499.jpg

 

 

gallery_9762_7296_1048381.jpg

 

 

gallery_9762_7296_907985.jpg

 

 

gallery_9762_7296_759336.jpg

 

 

gallery_9762_7296_98554.jpg

 

 

gallery_9762_7296_884838.jpg

 

 

gallery_9762_7296_1071466.jpg

 

 

gallery_9762_7296_1249605.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man dat ziet er heel leuk uit alemaal! maar kun je hier wel 20 planten neerzetten? wat nou als je 15 vrouwetjes krijgt :verrygood , ziet er wel een beetje koud uit nu of valt dat wel mee?

 

in iedergeval veel succes, ik ben heel benieuwd wat hier gaat gebeuren!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blommer

 

 

Tx man

 

Het lijkt kleiner op foto, maar ik heb daarnet nog wat aan de stek gewerkt, en een meter uitgebreid, nog wat stenen bijgeplaatst en nee koud is het hier zeker niet, ik was in me T-Shirt aan het werk, petje tegen de zon was ook al nodig (heet dus hier) :verrygood

 

Het is hier al 15°, gedaan met vriezen sinds een goede week, nog 1 maand en het zal hier volop "zomer" zijn

 

ja 20 plantjes zullen wel wat veel zijn maar ik denk er 10 over te houden.

 

 

Het is de bedoeling om ze zo dicht mogelijk tegen elkaar te gaan zaaien opdat het niet zo opvalt want hier in Frankrijk kunnen ze er niet mee lachen met onze allerliefste cannabis.

 

 

Nog een kleine vraag: hoe werk ik verder aan mijn verslag ? gwn ADDREPLY gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallow

 

super zalige locatie zo zou ik ook wel elke dag naar mijn plantjes willen gaan kijken :verrygood

 

sucses nog verder

 

goe bezig :P !!!

 

greetz cana

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gewoon op reply klikken dan kun je verder,

hoe warm wordt het daar maximaal in de zomer? ik zit lekker in spanje, ben ook al begonnen hier wordt het nu ongeveer 18 graden en het zonnetje schijnt al lekker!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blommer

 

 

Ola,

 

 

Een gemiddelde van 33° en een maximum van 37°, maar dan zit iedereen wel lekker binnen omdat het dan niet te doen is.

 

 

nog geen 3 uur van Italië, 2 uur van Marseille, Nice, Sint tropez.

 

 

Het zuiden dus :verrygood

 

 

Succes jij ook daar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey nipo jij hoeft je tog helemaal neit meer voor te stelluh :verrygood je was heir al reeds bekend ... alles goed daar ??? lange tijd niets van je vernomen...

 

leuk plan man ...

 

ik heb natuurlijk weer wat vraagjes :

 

ik zie bomen bij je spot en het lijken der nog al wat .... vergeet je niet dat die bomen helemaal bedekt gaan worden bladeren ??? dat zal veel zon afnemen ...

 

en me laatste vraagie :

 

 

ken je die mooi berg niet vol zetten ??:P

 

veel suc6 man laat die bomen maar komen

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

swiss miss

mooie sterke plant

lekker zoet wietje

niks mis mee

kan goed tegen de kou

ik heb ze zelf 2 x gehad en ben er best tevreden over

mooie toppen

lekker rokertje

 

succes met de kweek :verrygood

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Masteryero

 

Ja al een tydje op het forum, niets vernomen omdat ik lees en niet veel post waarschijnlijk. lolz :verrygood

 

 

Ja de bomen gaan er 3 weg volgende week, maar verleden zomer zat er al veel zon op die plek en als die 3 bomen weg zullen zyn komt er wel genoeg zon hoor das geen probleem denk ik, en in het ergste geval pluk ik die bomen kaal B)

 

om de berg vol te zetten is dat geen probleem, als jy my het zaad kan bezorgen huur ik hier wel een helicopter lolzzzz :P

 

 

 

@ Angel777

 

Bedankt :)

 

 

 

EDIT: @ Masteryero

 

Uiteindelijk ga ik die bomen morgen afzagen met de kettingzaag, derby zyn de meeste van deze bomen ziek dus komen er geen bladeren op (door de ramp van tschernobil nog), we hebben daarjuist besloten er 7 weg te halen, zo hebben we ook wat meer zon op ons terrasje, maar waarschijnlijk ga ik ook een paar plantjes rond ons huisje zetten, niemand ziet dit hier toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Masteryero

 

Uiteindelijk ga ik die bomen morgen afzagen met de kettingzaag, derby zyn de meeste van deze bomen ziek dus komen er geen bladeren op (door de ramp van tschernobil nog), we hebben daarjuist besloten er 7 weg te halen, zo hebben we ook wat meer zon op ons terrasje, maar waarschijnlijk ga ik ook een paar plantjes rond ons huisje zetten, niemand ziet dit hier toch.

 

tschernobyl :) zal een lekkere roker worden :verrygood

 

succes met je kweek ik gaa je volgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het is jammer dat je al zaad besteld hebt.Je had een Nepalese soorten pakket a 300 zaden kunnen bestellen bij een Engelse firma The Real Seed Company.Iedergeval een hele mooie omgeving om Cannabis te telen, maar leg eens uit hoe zit dat met Tsjernobyl.Is de grond daar nog steeds radioactief????

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeee radioactief.

 

Krijg je lichtgevende wiet :verrygood Wel handig met draaien in het donker.

 

mooie plek hoor. Maare zou het nog radioactief zijn dan?

Zou toch ff controleren met een geigenteller. Zullen ze best hebben ergens in jouw buurt gezien het

verleden met tjernobil. Ff rondvragen.

 

Verder erg veel succes.

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee de grond is al lang niet meer radioactief, gwn de bomen zyn kapot en niemand komt ze hier weghalen, ja zou jy het zien zitten om 3km met een boom te sleuren door de bergen ? loool :P

 

 

de bomen staan er gwn nog steeds, ook om grondverzakkingen te voorkomen.

 

 

greats: Nipoooooooooooooooo :verrygood

 

 

PS: vanavond upload ik wat nieuwe pictures, watch and see what happens ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

je weet 100% cka dat het veilig is???? anders is het geen verkeerd idee om grote potten in de grond te graven met goede aarde erin !!! potje parka erover kenne ze ook niet verzuipen !!!

 

zit je altijd 100% goed ...

 

ik zeg maar zou

 

zekere voro het onzekere nemen

 

show me da pics :verrygood

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Masteryero

 

 

Het is 100% zeker safe kerel.

Toch vriendelijk hoe de mensen met je gezondheid inzitten, wat een forum zeg :) hihi Wietforum rules dude B)

 

 

Dan nu de nieuwe Picaaaas van me stekje mooitjes in de zon, met de nieuwe steentjes (beetje mooier maken he)

 

 

gallery_9762_7296_98585.jpg

 

 

gallery_9762_7296_289553.jpg

 

 

gallery_9762_7296_1560548.jpg

 

 

gallery_9762_7296_604622.jpg

 

 

 

Zo dat was het weer voor vandaag, niet veel verandering maar toch ...

 

 

binnenkort zaaaaaien wiiiiiiiii :verrygood

 

 

 

Tot de volgende :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg mooi uit je spot maar valt het van de zomer niet op als er een bos hoge beplanting staat op een stuk of groeier er meer hoge planten op die platoos zo niet mischien beter op het meer te versprijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ La buena hierba

 

 

Neen, zal niet opvallen want het gras zal hoger komen en by the way zijn de bergboeren hier toch achterlyk, een belgisch koppel rond de 50 jaren oud woont hier 300 meter hoger, op 10 minuten wandelen en die kweken hier al jaren weed om er hash van te make.

 

 

vannacht heeft het gevroren dus nog een 10 a 15 dagen w8tten alleer we serieus van start gaan.

 

 

 

Greats: Nipoooooooo :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

 

 

Ik ben zojuist gaan wandelen in de "echte natuur" in de bergen, omdat ik van plan was nog een paar zaadjes te bestellen en guerilla te gaan kweken, maar na myn ontmoeting met een meter lange Adder, en nog 2 slangen zie ik dat toch niet meer zo zitten, derbij zit het daar vol konijnenkeutels, en nog 3 andere soorten kak van beesten. Die zullen ook niet nee zeggen tegen zo'n lekkere sappige plantjes.

 

Helemaal wit van schrik ben ik terug gekeerd ... (vuile slangen)

 

 

Jammer want daar zouden de plantjes pas echt goed groeien, morgen ga ik er mss nog eens naartoe en trek ik wat fotos van de mss toch nieuwe spot, wie weet.

 

 

Maar het probleem is dat daar veel jagers komen en mss zouden die de plantjes kunnen opmerken, want die kennen alles van de natuur.

 

 

 

 

Greats: Nipooooooooo :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Die adders zijn banger voor jou dan jij voor hen.Giftigheid valt wel mee bij deze adders, alleen kleine kinderen moeten oppassen.Waar ik me wel zorgen zou over maken zijn teken, als je daar door gebeten wordt en de teek is besmet dan heb je heel je heel je leven 'plezier' van.

Ik ken iemand die in de Vogezen gebeten is door een teek die besmet was met alle gevolgen van dien.

 

Of de omgeving veilig is ivm straling is simpel te checken door na te gaan hoe met de gezondheid gesteld is bij de mensen in het dorp, dit ivm schildkliercancer of andere soorten cancers.Dit komt in bepaalde delen van Frankrijk veel voor die de Tsjernobylwolk over zich heen hebben gehad.Vanwege het feit Frankrijk zelf veel kerncentrales heeft is dit altijd verzwegen door de Franse federale overheid met als gevolg dat de gewone bevolking de dupe is geworden.Je hebt best kans dat er nog steeds cesium-137 in de grond zit, maar dat hoeft niet erg te zijn wanneer je voeding uit de winkel haalt dat ergens anders geteeld is.Je loopt pas een gevaar wanneer je je eigen geteelde groente eet, vlees dat in de buurt geschoten is, paddestoelen uit de buurt, met andere woorden alles uit dezelfde omgeving bij jou in de buurt en dan nog is de vraag in hoeverre dat schadelijk is voor jou.De dosis ligt bij ieder persoon weer anders.Ook met het roken van tabak krijg je radioactiviteit naar binnen.

Verder zit ik gewoon te genieten van de mooie omgeving van de foto's die je gemaakt hebt.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel ik wens je alvast veel geluk met deze kweek :verrygood hoop dat ik het resultaat in het echt te zien krijg he nipopotamme ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmanito

 

 

Vreed bedankt voor je informatie, ik was net van plan bonen, radijsjes, ajuinen, basilicum, enz ... te zaaien.

 

Kwas vandaag achter zaad geweest (voor de groenten dan, srry ff OF TOPIC), maar nu jy me dit zegt begin ik toch te aarzelen.

 

 

 

voor de rest, geniet maar van de streek zou ik zo zeggen, kvind het hier ook prachtig, alleen mogen er van myn part wat meer jonge meiden rondlopen, en niet zo'n boerebomma's :verrygood

 

 

Peas ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Eigen groente is altijd lekker, alleen dan moet je wel schone grond gebruiken voor de zekerheid.Wil je je grond schoon hebben van radioactiviteit is gewoon hennep zaaien en af laten voeren.Hennep heeft namelijk het vermogen zware metalen en radioactiviteit in zich op te laten nemen.Een andere optie is het planten van Ginkgo biloba.Als er iets is dat zeer goed tegen radioactiviteit kan dan is het wel Ginkgo biloba, gezien het feit er een aantal exemplaren de atoomaanval op Hiroshima overleefd hebben.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ JERE_69

 

No problem dude, broederlyk delen heet dat, maaten moeten altyd proeven he, zo weet je of ie lekker is. By the way was jouw kweek van verleden jaar wel perfect qua smaak, stuik mocht wel wat meer :verrygood maar toch niet te klaagen hé ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...