Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

Depressie door het blowen??

Recommended Posts

Guest

Hallo!

 

Ik vroeg me af of er nu ook mensen zijn, die depressiefer over dingen na zijn gaan denken. Ik merk zelf dat ik wel veranderd ben door het smoken, ik denk vaak dieper over kleine dingetjes na, waardoor ik soms een beetje licht depressief word.

 

Vertel en deel je depressie hier (en is die ontstaan door het blowen?)...

 

Soms denk ik wel eens, hoe zouden andere mensen denken... wat is het nut van het leven?

 

Zijn er ook mensen met angstaanvallen?

 

Share your feelings and help eachother!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig nergens last van, ik denk wel dieper over dingen na maar ben vrij nuchter (misschien wel egoistisch) gelukkig, zodat ik een afstand kan creeren. En... life sucks , make your own party!

:evil:

 

mzzls mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel af en toe depressie`s, maar dat is echt niet relaxed, maar volgens mij hebben veel mensen die niet blowen dat ook zo af en toe, en ik weet dat het weer over gaat, en stoppen voor die paar momenten :? echt niet... blowen = :evil:. maar ik lees de laatste tijd veel over die depressies, toch maar uitkijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

depressies zijn idd triest, het hoeft zeker niet door het blowen komen. Zo zijn er veel mensen met winterdepressies..... en ieder mens voelt zich wel lekkerder bij beter weer.

Het blowen kan en zal het wel verergeren; zoals je toch wel zal weten werkt blowen emotieversterkend. Logisch dat als je depri bent, je dit nog meer zal worden...... zeker als je daarbij ook nog veel over depressieve dingen gaat lezen en blijft nadenken daarover.

een risico dat daarop aansluit is dat je zoveel gaat blowen om niet meer aan die dingen te hoeven/moeten denken........ zal ook niet opschieten.

 

Soms denk ik wel eens, hoe zouden andere mensen denken
dat denk ik dagelijks. Maar dat moet dan.

En het nut van het leven :arrow: daar kom je pas achter door te leven !

en dan is leven niet alleen ademhalen....... zie:

Ik ben in een dolle bui, ik huppel door het groen, die buiën maak ik zelf,

dat kan niemand voor je doen

 

Zal een stuk kunnen schelen als men zich niet zo druk zal maken om een aantal dingen, zie:

Waarom telkens weer herhalen, eigen fouten eigen falen, waarom treuren waarom spijt

allemaal verspilde tijd.

 

Maar als je (eenmaal) depressief bent, is het moeilijk om dit in te kunnen zien,

kan een hele opgave zijn (al is dat niet te hopen) maar rook anders eens een paar dagen minder/niet; dan merk je anders snel genoeg of je wat lekkerder in je vel zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, heb ik dagelijks last van. Het blowen is niet de oorzaak maar het versterkt mijn emoties wel. Dit komt omdat ik hou van de donkere kant van het leven, niet dat ik van depressies hou, zeker niet, maar ik kan genieten van de melancholie, van het triestige, voetstappen op het grind, 's nachts in het kalende bos hahaha

 

het is altijd wat met mij, geestelijk voel ik me nooit in orde, soms is het erger dan anders, verleden week bijvoorbeeld. Ik lag toen in mijn bed en stelde me voor hoe de doodsbrief van mijn vriendin er zou uit zien, van mijn vader, moeder, zus, vrienden. 'k heb er toen zelf een gemaakt met mijn foto op, de geboortedag kon ik invullen, stervensdag niet, maar je weet dat het er ooit zal staan maar niet wanneer. Ik denk helemaal niet aan zelfmoord hoor! maar ik vind het interessant om eens te voelen hoe mijn eigen doodsbrief aan voelt, die ooit zal uitgedeeld worden in het dorp.

 

toen had ik dus geblowd en werd ik plotseling door en door triestig, ik dacht dat mijn vriendin de volgende ochten dood zou zijn, heb haar nog vlug even gebeld, midden in de nacht, maar niets aan de hand. angstaanvalletje... is routine bij mij

 

't probleem is dat ik voor pscyholoog studeer, net als de dokter die weet dat hij terminaal is.

 

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

theosofica, moet zeggen dat ik me niet echt veel voor kan stellen bij een doodsbrief die in het dorp uitgedeeld zal worden.... kom je bij toeval uit belgie ?

 

En als je met psychologie bezig bent, dan moet je inmiddels toch ook wel verschillende manieren/aanpakken weten om uit die "depri-fase" te stappen. Vindt dat juist het boeiende van psychologie, je kan daarmee jezelf ook goed onder de loep nemen,

theoriën genoeg.

 

Ben overigens van mening dat je eerst jezelf door moet hebben, voordat je kan beginnen aan andere mensen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik woon in België, in sommige dorpen wordt de doodsbrief naar iedereen in het dorp gestuurd al raakt die traditie in onbruik.

 

wat psychologie betreft: ja ik ken heel wat van depressie en therapieën. Ook de aandoeningen veroorzaakt door drugs zien we in de colleges psychiatrie.

 

en ivm met jezelf eerst doorhebben voordat je anderen kan helpen: psychologie is meer dan het stereotiepe beeld dat mensen van psycho. hebben. Enkel de klinische psychologie houd zich specifiek bezig met het helpen van mensen met problemen. :wink:

 

er is nog veel meer: differentiële psychologie, sociale psychologie, ontwikkelingspsychologie, neuropsychologie, cognitieve psychologie, experimentele psychologie... ga zo maar door.

 

Mijn interessegebied ligt niet bij de klinische psychologie maar veeleer bij de sociale psychologie, ontwikkelingspsychologie. maar ja, zit nog maar in de 2e kandidatuur, nog 3 jaar te gaan, nog veel te leren dus.

 

zitten hier eigenlijk nog collega pscyhologen? in nederland is de opleiding uitgebreider denk ik? mijn zus gaat volgend jaar in Nederland studeren, aan een universiteit niet ver over de grens, nederlandse taal en cultuur. dan kan ik in het weekend even op bezoek en een bezoekje aan de shops brengen :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werd cker wel depressief door 't blowen. Ik blowde 's avonds, en overdag op school wask dan duf en depressief...

Maar als ik 't met mate doe, hebk 't nie

 

Iemand vertelde me ooit dat 't komt omdat:

als je blowt, maken je hersenen serotonine aan en door die stof ben je blij....er wordt dan veel serotonine aangemaakt en je voorraadje is uitgeput. Gevolg is dat als je nuchter bent je nogal kut kan voelen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wordt juist absoluut niet deprie van. Voor mij is het juist een soort anti-depressivium.

Het helpt mij de zaken beter te relativeren en een plaats te geven. Ik rook al ruim 10 jaar en moet zeggen dat het zeker een invloed heeft op je levensstijl. Ik heb 8 jaar geleden mijn 1e levertransplantatie gehad en er nu inmiddels 3 achter de rug. Mag zowiezo blij zijn dat ik nog leef, maar als ik niet geblowt had, had ik al deze ellende waarschijnlijjk niet kunnen verkroppen. Heb vaak met zelfmoordneigingen rondgelopen (), maar heb vaak alles weer een plaats kunnen geven omdat blowen mijn gewoonweg helpt de zaken een plaats te geven en toch weer te gaan voor morgen.

 

ALLES KOMT GOED, ZONIET, DAN NIET.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens gezondheidsplein is er gevaar voor schizofrenie.

Maar dat maakt ons niets uit

Groeten van ons allemaal

 

wolkewietje(s)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

je kan wel degenlijk depressief worden van blowen(teveel)ervaring mee :!:

maar het heeft ook te maken met dat als je veel blowt zoals ik eens deed .elke dag mistens 50 gulden

dat je op het laatst continu stoned bent

denk dat er vele zijn hier die dit wel kennen of is het kunnen :evil:

eerste tijd rook je 1 jointje zo ik ben stoned zeg

tijdje later hum nog niet stoned nog maar een jointje zijn er al 2 dan ben ik pas stoned

weer later 2 joints nog nie stoned nog maar 1 hup al 3

en geleidelijk aan heb je meer nodig lijkt wel om stoned te worden

maar is niet zo op het laatst ben je continu stoned en dan moet je oppassen dat je niet depressief word

dan word je wel degenlijk geestelijk verslaafd aan de wiet

 

weet wat het is nu wil het niemand toewensen

maar ik rook nu nog wel degenlijk wiet hoor niet veel elke dag 2 kleine stickies

een na het werk en een voor het slapen gaan bevalt me prima

meer heb ik echt niet meer nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis staat er dus om bekend dat dit effect, gewenning juist NIET aanwezig is. als het goed is heb je dus niet steeds meer nodig, mss dat dit door de tabak komt ofzo :?

 

k heb t nu zelfs zo, dat ik veel minder nodig heb om stoned te worden, maar kan veel meer op dan vroeger :wink: echt chill. :evil:

 

later

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me niet vergis is schizofrenie een multifacotriële aandoening, wat wil zeggen dat de ziekte veroorzaakt wordt door 1) genetische overerving en 2) milieu invloeden. Hoe belangrijk is de genetische overerving voor het ontwikkelen van schizofrenie? Dit wordt de heritabiliteit genoemd. De heritabiliteit voor schizofrenie is 85%. Milieuinvloed is 15%.

 

Het grootste aandeel is dus genetisch bepaald, dus als er in de familie geen schizo voorkomt zit je wel goed. Kijk wel over verschillende generaties want hoe de overerving precies gebeurd ken ik niet uit mijn hoofd.

 

De rol van cannabis bij het ontwikkelen van de ziekte is voornamelijk een trigger-functie, je zal geen schizo ontwikkelen door cannabis als je er geen aanleg voor hebt maar het kan de ziekte wel vroeger activeren en misschien erger maken.

 

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites
De rol van cannabis bij het ontwikkelen van de ziekte is voornamelijk een trigger-functie, je zal geen schizo ontwikkelen door cannabis als je er geen aanleg voor hebt maar het kan de ziekte wel vroeger activeren en misschien erger maken.
sluit me daar wel bij aan.

 

dat er geen gewenning is spreek is dus volledig tegen

(lichamelijk, nog ok, geestelijk toch zeker wel)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat er geen gewenning is spreek is dus volledig tegen

(lichamelijk, nog ok, geestelijk toch zeker wel)

 

ik ken t zo: ik ben samen met 2 vrienden ooit een tijdje gestopt met het roken van tabak, ook in joints. sindsdien heb ik echt minder nodig om stoned/high te worden. Een andere vriend van me, die dit maar heel even heeft gedaan(stoppen met tabak) en nu weer rookt, vind dat ie niet stoned genoeg is als ie niet 4 gram heeft voor zichzelf op een avond, lijkt me echt klote, ik heb aan 1 gram goeie stuf voor en avondje al genoeg :wink:

de helft van de mensen vind dat er juist het omgekeerde is van gewenning, de andere helft vind dat ze steeds meer nodig hebben.

 

ik denk dat het llichamelijk niet voor gewenning zorgt, maar geestelijk wel (zoals choppie zegt) Je kunt nl beter tegen stuff, je kunt stondeder worden en dat wil je dan ook, wat vroeger nog stoned was, beschouw je nu als zeg maar lichtjes aangeschoten :wink:

 

((mss nog een idee om er een polletje van te maken: gewenning van cannabis?

k zal m ff maken in Stoned? of High?))

 

later 8)

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat er inderdaad gewenning aanwezig is, als ik zeg nu, 2 weken zou stoppen met smoken zal ik weer makkelijker stoned worden van minder wiet :wink: . Op dit moment kan ik niet stoppen met smoken wegens te veel pijn, de mensen die mij kennen begrijpen dat wel. Cannabis heeft een enorm pijnstillend effect, als ik smoke moet ik geen pijnstillers nemen :wink:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit mijn ervaring is gebleken dat er zeker gewenning op treedt, zowel geestelijk als lichamelijk. Toen ik een paar jaar geleden begon was ik na een klein jointje (soms zelfs een voorgedraaide met z'n 3en) al helemaal weg, omdat ik gewoon zo overdonderd werd door het effect. Ik merkte toen alle effecten zoals ze beschreven werden, maar dan nog veel erger (lachkick, vreetkick, lulkick euforisch gevoel). Nu doe ik het bijna dagelijks en heb ik die effecten nog steeds wel, maar veel minder en heb ik er veel meer voor nodig, alleen als ik een paar dagen niet blow en ik dan hele goede wiet rook komt het weer in de buurt van vroeger. Ook heb ik dat als ik veel dagen achter elkaar blow, dat ik dan toch wat suffer, lamlendiger en wat minder vrolijk ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nu een goei week gestopt uit noodzaak omdat het niet in mijn budget paste :? , mijn ervaring zijn dat ik meer pijnstillers neem :evil: , zenuwachtiger ben :cry en minder makkelijk kan slapen :) :P . Normaal als ik wiet rook heeft dit bij mij een rustgevend en pijnstillend effect :wink: . Van gewenning was inderdaad sprake maar dan enkel geestelijk, niet lichamelijk :!: Donderdag heb ik terug wiet dus hoop ik dat de gewenning minder is en ik terug stoned ben van 1 jointje :!:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van gewenning was inderdaad sprake maar dan enkel geestelijk, niet lichamelijk :!: Donderdag heb ik terug wiet dus hoop ik dat de gewenning minder is en ik terug stoned ben van 1 jointje :!:

 

8) :twisted: 8)

 

Is het niet zo dat als je donderdag dan van 1 jointje lekker stoned wordt, dat komt omdat de THC dan uit je bloed is en je lichaam dus "schoner" is. En de gewenning dan dus toch (ook) lichamelijk is? :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, eigenlijk wel hé. Van lichamelijke gewenning moet ik dan toch toegeven dat deze aanwezig is. Lichamelijke verslaving echter zie ik niet zo direct gebeuren :wink: Enkel geestelijke verslaving moet ik ook wel zeggen dat ik de eerste dagen zoiets had van, verdomme nu smoke ik niet, laat ik dan maar een dikke sigaar roken. De verslaving zit dus wel écht in je hoofd :!:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

even over het begin van deze topic:

cannabis versterkt je stemming.

als je (in je basis) opgewekt bent/blij/uitgerust/etc bent voel je je na het blowen beter tot aan het niveau van een lachkick. :evil:

als je depri, terneergeslagen bent/ somber/ down voel je je na het blowen klote in het kwadraat; een lachkick kan voorkomen maar lachen zit heel dicht bij huilen.. :cry: :):

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wel dat er gewenning optreed als je zo goed als continu stoned bent, je bent dan zo gewend aan het stonende gevoel dat het niet meer apart en leuk is, het valt je gewoon niet meer op, word de normale gang van zaken....

 

Ik rook 1 maal daags een blowtje s'avonds en ik ben altijd heerlijk stoned.......

 

Wbt depressie....

Tja voor mij geld het juist andersom, in een depressie blowen helpt me juis uit de depressie.

Als ik me heeeeeeeeeel snert voel dan rook ik graag een jointje, haalt de scherpe kantjes van mijn geest af, maakt me relaxed waardoor ik weer kan relativeren en dus niet verder in depressie schiet.

 

Ik heb in depressie's vooral last van een geest die tot in het belachelijke doordraait, de meest stomme gedachte's komen dan bij me op, en nooit aardige gedachte's........(echt iemand hoeft maar niet te reageren zoals ik in gedachte had en ik denk dan gelijk dat niemand me mag en dat ik een verschrikkelijk figuur ben, tja depressie's doen gekke dingen met je)

Wiet helpt me dat tot rust te brengen(in zoverre dat mogelijk is bij iemand waarvan de geest altijd draait)

 

Wiet versterkt wat er op dat moment aanwezig is, nee vind ook van niet(persoonlijk dan).

Ik kan al jankend van enorm verdriet een blowtje roken, vlak daarna word ik veel relaxder en jank niet meer, verdriet ebt weg dan.

 

Wel heb ik dan wat last van een "leeg" gevoel, maar dat is een kwestie van jezelf bezighouden, dan is dat "lege" gevoel er ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb veel als'k massaal weg ben van een paar joints dat ik begin te denken over bepaalde dingen, en dan is het net of je het van een heel andere kant bekijkt echt raar soms weet je dingen die pas uitkomen als je in een niet-nuchtere toestand bent. Soms is dat nog cool maar het kan ook wel redelijk deprimerend zijn soms :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ero, ken je natuurlijk niet goed genoeg, maar "dat soort blowgedrag" :wink: wordt toch ook vaak omschreven als vluchtgedrag. Je bent dan depressief en wil/kan/durf de situatie niet onder ogen zien/ de strijd mee aan te gaan ....... :roll:

(echt iemand hoeft maar niet te reageren zoals ik in gedachte had en ik denk dan gelijk dat niemand me mag en dat ik een verschrikkelijk figuur ben, tja depressie's doen gekke dingen met je)

Nu maar hopen dat je niet depressief bent en ik reageer zoals verwacht :wink:

(anders heb je het toch mis hoor :evil: )

 

Zeg niet dat ik het nooit zo doe, maar zal dan toch beter zijn om die gevoelens juist onder ogen te komen op dat moment en er mee aan de slag te gaan. Daar moet je dan ook maar eens zin in hebben/de moed voor hebben.

 

Een keer blowen om je gevoelens/emoties af te stompen zal ook niet echt kwaad kunnen,

maar kan zeker een andere zaak worden als dit dus weer een gewoonte gaat worden......

en wanneer is het een gewoonte :roll: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...