Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LowMan

opzet lowryder kweekje.

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

zoals sommige mischien al hadden gelezen , wil ik een lowryder kweekje opzetten. :j

alleen ben ik dus niet zo thuis in de cannabis planten dus vroeg ik me af of mijn plan kans maakt. B)

 

ik wil een aantal lowryder zaden ontkiemen die ik bij sanniesshop heb besteld.

uit eindelijk wil ik 4 dames houden en deze gaan groot brengen.

 

de lowryders zitten in een kleine kast (dus eigenlijk een micro kweek?)

de afmetingen van mijn kast. 48 x 80 x 100 cm. ( Lengte x breedte x hoogte)

een kleine kast dus maar naar mijn mening moet dit voldoende zijn voor 4 lowryders. :o

 

de kast bevindt zich vlak bij een verwarmings element. ik weet niet of dit kwaad kan. maar aan de ene kant is het zowel lekker warm binnen. :j

 

in de kast komen 3 x 18W spaarlampen. ik wil proberen met zo min mogelijk watt toch een redelijke plantje zien te krijgen.

de lampen komen in aluminium ovenbaken zodat het licht goed gereflecteerd wordt. en op deze manier zijn ze ook goed op te hangen.

 

over de filter ben ik nog niet uit. ik wil absoluut wel een kleine filter er in plaatsen maar wil de kosten zo laag mogelijk houden.

ik heb gelezen over een zelfbouw koolfilter in principe moet dit lukken alleen moet er persee een fan tussen? kan je de filter niet gewoon boven de planten ophangen?

actief kool haalt de geurtjes uit de lucht waar mijn filter dus ook voor bedoeld is. of gewoon een aantal pantykousen met actief kool in het hok hangen?

zowiezo schijnen lowryders niet zo'n sterke geur te verspreiden. of weet iemand nog een goede webwinkel of iets dergelijks waar je goedkoop een leuk klein filtertje kan kopen

 

de planten komen per 2 of 3 in lange bakken met een inhoud van 6L

in het begin wil ik zaai en stekgrond gebruiken. later in coco's grond.

 

zullen de lowryders op deze manier een toekomst krijgen? :D

 

en hoe kan ik het beste de lowryders ontkiemen tussen de watten? :D

 

tips , suggesties etc zijn van harte welkom!

alvast bedankt jongens!

 

PS: foto's volgen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey , leuk dat je ook gaat beginnen met kweken :D

 

je hok heeft de goeie afmetingen voor lowryders maar ik zou toch wat meer lampen nemen met maar 3 spaarlampen kom je niet zover, waarom ga je niet met TL kweken?

 

en over je koolstof filter heb je een fan nodig omdat je de "vervuilde"lucht door je actieve koolstof moet zuigen, gewoon ophangen heeft niet egt veel nut

 

en voor het ontkiemen tussen watten gewoon goed vochtig maken de watten zaden ertussen doorzichtig folie over het bakje heen een paar gaten in de folie prikken en op je vensterbank neerzetten, zorg wel dat het boven de 20 graden is :o

 

ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen

 

succes verder :D

 

oetmon B)

 

panjaabie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks panjaabie!

je hebt me alweer een stuk weizer gemaakt.

het ontkiemen gaat dus wel goed komen :D

 

weet iemand mischien waar je goedkoop een filter kunt kopen?

en hoe groot moet mijn filter ongeveer zijn? B)

 

gr

LowMan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry panjaabie was ik even vergeten toe te voegen.

ik wil wel gewoon met Spaarlampen blijven kweken.

dit lijkt mij gewoon leuk om te doen omdat er al zoveel met TL wordt gekweekt. :D

 

ik lees net dat mijn bestelling compleet is dus ik denk dat ze er morgen zijn. :o

 

zijn er nog meer tips en toevoegingen? alles is welkom! B)

 

gr

LowMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al wat foto's?

 

"ik wil absoluut wel een kleine filter er in plaatsen maar wil de kosten zo laag mogelijk houden"

 

 

Kosten laag houden kan.. maar een beetje filter heb je toch wel nodig..

*Of je wil dat je hele huis er naar ruikt?*

 

Toff dat je het toch met spaarlampen probeerd, maar met 3x 18watt lampen 4mooie vrouwtjes maken lukt je niet denk ik.. hand er dan een paar meer bij.. =p

 

//Rydomir

Share this post


Link to post
Share on other sites
thanks panjaabie!

je hebt me alweer een stuk weizer gemaakt.

het ontkiemen gaat dus wel goed komen :wacko:

 

weet iemand mischien waar je goedkoop een filter kunt kopen?

en hoe groot moet mijn filter ongeveer zijn? B)

 

gr

LowMan...

 

1 ventilator met de voorkant richting de kast en de andere met achterkant om lucht eruit te zuigen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...