Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Blowfishy

Advies nodig over kweek

Recommended Posts

Hallo mensen!

 

Ik had al antwoord gekregen op mijn vorige vraag maar ik heb nog een aantal vragen..

Ten eerste zit ik in een dilemma. Ik twijfel namelijk tussen het kweken van Lowryders en tussen het kweken van gefeminiseerde zaadjes bij alien growshop die je per 3 koopt (meer plantjes hoef ik in principe niet). Zo'n plantje is bijvoorbeeld de Sweet Seeds Female Black Jack of de Sweet Seeds Female Psicodelicia. Wat raden jullie mij aan? Ik moet toch scroggen als ik die gefeminiseerde zaadjes koop? Ik kan er echter voor minder geld meer opbrengst uit halen dus waarom zou ik dit niet doen...:blink:

 

Mijn hokje wordt ongeveer 1 meter hoog en ik maak een dubbele bodem met passieve inlaat en bovenin maak ik een dubbel plafond met aan een kant de ventilator (dienend als afzuiger), namelijk de Sunon DP200A circulatie ventilator. Is dit genoeg? Mijn hokje wordt ongeveer 70x50x100. Ik gebruik 2x55W pl armatuur. Als reflectie ga ik waarschijnlijk radiatorfolie gebruiken. Het hok zelf wordt gemaakt van gipsplaat en ik ga hem lichtdicht kitten.

 

Nog een belangrijke vraag: Moet mijn 2x55W pl lamp op een relais of niet? Bij 400W enzo las ik namelijk dat dat wel moest maar bij 2x55W toch nog niet?? Ik koop wel gewoon een goede tijdschakelaar van de GS (omnirex of hoe heten die dingen). Een vriend van mij die ook op dit forum zit heeft ook 2x55W pl lampen en die heeft m gewoon op het stopcontact aangesloten. Hij heeft ook nergens last van...(wat denken jullie? ik heb hier minimaal verstand van:P)

 

 

In ieder geval heel erg bedankt voor de antwoorden. Ga denk ik volgende week ofzo beginnen met de bouw van het hok en ik zet de foto's hier dan wel neer :P Ik post btw ook een kweekverslag als het zover is (kan niet wachten om te beginnen).

 

Met vriendelijke groet,

 

Blowfishy

Edited by Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Blowfishy! Altijd leuk om te zien dat er maar meer en meer mensen zelf willen kweken, de max!

 

Om op je vragen te beantwoorden:

 

Fan: Ok ! zelf gebruik ik een fan van de gamma en die heeft maar 98m³/h, sunnon doet er 144 !!!

Gipsplaten: zeker een laag of 2 verf om de gipsplaat af te sluiten, anders ga je problemen krijgen met je LV !

Relais: zelf zit ik met 150W aan spaarlampen en gebruik ook geen relais ...

 

Het kiezen van zaad, hier weet ik dus niet veel van, maar persoonlijk kies ik voor feminized, maakt het gewoon wat makkelijker voor de eerste ronde ...

 

 

Greetz,

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

bedankt voor je antwoord! Dan neem ik misschien toch van die groene gipsplaten. Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de lowryders en tussen de feminised zaden. Dat horen jullie nog wel . Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, nog eventjes iets duidelijk maken, groene gipsplaat of niet ze moeten geschilderd worden, groene gipsplaten zijn gewoon bestand tegen hoge LV, maar neemt nog altijd vocht op indien niet geschilderd...

 

Als je een auto-flower wilt, er is meer dan gewoon lowryder : kijk hier eens

 

Greetz,

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

even over je relaisvraag: het is natuurlijk altijd aan te radne een relais te kopen en als je er aan kan geraken moet je zeker 1 kopen

als je echt niet aan ene relais kan geraken kun je zoals ik doen

je maakt gewoon 2 circuits met 2 tijdschakelaars. Zo staat er veel minder watt per tijdschakelaar en dit is ook veiliger

maar als je kan , koop alsjeblieft een relais.

 

voor je zaadjes weet ik niet zo goed, maar als dit je 1e kweekje is kan je best geen te dure soort nemen, dat je niet teveel geld kwijt bent als je het verkloot (zoals ik heb gedaan :blink:). Ook zijn lowryders wle handig omda ze snel bloeien en je maar een korte kweekcyclus hebt, maar voor de rest zijn alle soortjes verschillend, je met gewoon wikken en wegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

bedankt voor alle antwoorden!

 

Moet ik de groene gipsplaten per se schilderen? Ik ben namelijk van plan om radiatorfolie aan de binnenkant van het hok te plaatsen. Moet ik dan ook nog het hok verven? Zoja, moet dit gewoon met witte grondverf?

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat hier ergens op het forum een statiekje met wat het beste is en grondverf schijnt het beste te werken als reflectie.. :P

Dus die folie is overbodig :blink:

 

Gr The Weedbrother

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor eerste ronde is vrouwelijk zaad nartuurlijk makkelijk!

 

@The Weedbrother

 

Volgens mij moet jij dat lijstje nog keer opnieuw bekijken met je bril op.

folie is duidelijk btr dan grondverf!

 

 

Groeten,

basboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik plaats wel zwart witte folie aan de binnenkant. Als ik het hok verf met witte grondverf en vervolgens zwart wit folie erin hang dan is de luchtvochtigheid toch goed? Aangezien de LV bij aarde slechts 50% ongeveer hoeft te bedragen...Die groene gipsplaten worden gebruikt in badkamers enzo en daar lijkt het me wel vochtiger dan 50% ... moet toch gewon kunnen?

 

Ik ga gewoon beginnen met lowryders omdat het mn eerste kweek is en omdat ik eerst ervaring wil opdeon. Wat moeten de minimale afmetingen zijn voor het hok om 3 normale gefeminiseerde planten erin te zetten en ze te scroggen? Is 70x50x100 dan genoeg?

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja

0.7*0.5= 0.35m² voor 3 planten kan dit wel volstaan als je het een beetje goed organiseert. 1m hoogte is ook goed genoeg voor je lowryders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het wel over radiatorfolie niet over zwart/wit folie,

Radiatorfolie is fijn omdat het beter reflecteerd en het houd de warmte in je hokje :blink:

Dus blijft het langer warm.

 

En lowryder is uitstekende keus voor eerste keer.

De grote die je aangeeft is groot genoeg, en zeker voor lowryders.

 

Wanneer komen de foto's? Al aan het bouwen of alleen maar info

aan het vergaren?

 

Groeten, basboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ik doe dan radiatorfolie in mijn hok :P Ik ben van plan om er 5 lowryders in te zetten. Dit moet wel lukken aangezien de containers slechts 15 x 15 x 20 zijn. Ik moet nog even kijken wat ik doe, misschien maak ik het hok wel iets groter. Of ik zet ze in zo'n olympische ringen formatie :blink: Maar met mijn vraag bedoelde ik of er ook 3 normale wietplanten (geen lowyders dus) in mijn hok van 70x50x100 kunnen? Kan dit dan mbv scroggen? Als dit niet kan: wat voor afmetingen zou mijn hok dan minimaal moeten zijn?

 

Bovendien ben ik nog niet begonnen met de bouw van mijn hok. Ik ga het hok met mijn oom bouwen (hij heeft in de bouw gezeten enzo) en die zie ik pas volgende week...Het wordt wel een leuk hokje zeker voor lowryders enzo, maar na de lowryders wil ik wel 2 of 3 normale wietplanten.

 

Tips zijn welkom :D

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 planten kun je echt wel kwijt met die afmetingen! dan staan ze wel in scrog nartuurlijk.

 

Kijk anders even naar het verslag van Slotty ( in micro/fluo gedeelte )

 

Groeten,

basboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey blowfishy !!!

 

als ik zou moeten kiezen tussen lowryder of black jack is het niet moeilijk kiezen WATT HET IS EIGENLIJK GEEN KEUZE !!

 

BLACK JACK meteen !!! ooit een toppie van beeka mogen roken ( zoek anders in zijn argief ff want het was een toppie verslag ) deze was zou heerlijk fruitig lekekre high/stoned combi GEWOON HEERLIJK

 

lowryder hou ik niet van het is net of ik citroen rook en dat doe ik ook niet :P !!!

 

verder een vraagje nog aan je :

 

waarom met maar 2 x 55 watt ???? waarom niet iets meer zodat met een beetje tegevallende kweek je als nog 100 grammetjes heb ... je kweek met 2 x 55 watt duurt zo langgggggg

 

eerst 3 tot 4 weken groeien dan pas bloeien die overigesn nog wle ene weekie langer duurt dan nromaal door het lage wattage ...

en blakc jack bloeit ongeveer 10 weken dat word met die nee week extra dus 11 weken plus 3 wkeen groei =

 

14 weken dat je bezig bent met 1 kweek !!! :blink: plus nog is 2 weken drogen ( misschien laat je je wiet ook nog curen voor 2 weken ) dat zou zelfs misntens 16 wkeen zijn voor je wat te roken hebt :P

 

maar goed doe je het puur voor de hobby of ben je zelf ook een stevige paffer ... als je elke dag smoke schiet dit weinig op ...

 

16 x 7 = 112 dagen en onder die 2 x 55 watt zie ik je niet snel boven de 75 gram uit komen

 

75 : 112 = 0,669 een jointje of 1 a 2 per dag ( als je niets weg geeft )

 

oww en waar is je koolstof filter????? ondanks dat hetm aar 3 plantjes zijn die gaan wel een endje meuren hoor :D :)

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de replies!

 

Ik maak mn hok denk ik 1,2 m hoog omdat ik toch wel genoeg ruimte wil hebben in de toekomst.

Ik denk nog ff na over het lowryder-blackjack dilemma :blink:

 

Ik zat eerst nog te twijfelen over de koolstoffilter maar nu niet meer: ik ga er een koolstoffilter in plaatsen. Anders gaat het gewoon te erg stinken en dat wil ik niet (lees: mijn ouders...)

Kan ik de koolstoffilter gewoon aan de binnenkant aan hetzelfde gat als waar de afzuigventilator aanzit monteren?

 

Als het sowieso al minimaal 13 weken duurt, dan maakt die ene week toch niet uit?? Ik heb het geduld wel hoor. Bovendien smoke ik echt weinig, 1 keer in de 3 weken ofzo..Maar dan ga ik wel altijd met vrienden en wil kweken omdat ik het leuk vind, en omdat ik dan een biologisch wietje heb (weet zeker dat er niet mee gekloot is, ik vertrouw coffeeshops vaak niet...). Ik ga het bovendien niet verkopen, wil geen dealer zijn en ik doe dit niet om geld te verdienen. Ik hoef dus eigenlijk maar een beperkte opbrengst te hebben en ik hoef geen honderden grammen wiet te hebben =) Beetje mooie opbrengst is mooi meegenomen natuurlijk maar het is niet mijn doel.

 

Is er eigenlijk nog een andere wietsoort dan die blackjack die lekker te roken is maar die wat korter in de bloei staat?

 

Masteryero, je zegt dat het zooooo lang duurt om te kweken met 2x55W maar dit valt best mee aangezien je zegt dat het maar 1 weekje langer duurt. Wat heb ik dan voor andere opties? HPS-lampen? Dat heb ik eerlijk gezegd liever niet omdat ik dan zoveel energiekosten heb en ik hoef toch geen honderden grammen te oogsten. Bovendien moet ik dan gaan kloten met een relais en daar snap ik (en niemand in mijn familie) geen ene drol van. Die 2x55W is goed voor mij :P Maar misschien hebben jullie toch nog tips over alternatieven en die zijn altijd welkom!

 

Ojaa je zei ook nog : "onder die 2 x 55 watt zie ik je niet snel boven de 75 gram uit komen"

Bedoel je hiermee met 3 planten of met 1 plant?

 

Bedankt voor het advies =)

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hye man ok dat je verbruik niet groot is en het voor de hobbie is me duidelijk

 

tsjaa dan kun je natuurlijk best met 2 x 55 watt af ...

 

nou ja ik zeg 1 week das eigenlijk minstesn maar goed weet je een goed geissoleerd hok te bouwen en word je grondje niet te koud en blijft de temperatuur in je hokkie mooi op peil tsjaa dan zal het niet meer dan een week zijn ...

 

let wel !!! met lage wattages is het wel moeijk om je temepratuur goed op leil te houden ...

 

maatje die hier ook op forum rondzwerft kweekt nu met 2 spaarlampen 2 x 14 ??? watt geloof ik ( heeft geen verslagje hiero ) en die komt niet onder de 18 graden omgevings temperatuur en niet boven de 25 graden ...

 

 

maar die stookt ook voor een vermogen aan gas ...

 

 

je hebt trouwens ook 70, 150, 250 watt hpsjes hoor dus je kunt zelfs nog onder je watagge kweken als je nu zit ( niet aan te raden ) maar goed een relais is wel zo veilig ( al zijn er ook mensen die het zonder doen niet aan te raden hoor !! )...

 

het is alleen wel zo dat je met 250 watt hele mooi toppen kan kweken ... met 2 x 55 zullen je planten meer strekken en je krijgt dan ook dus wat kleienre /fluffy topjes...

 

de kosten vallen trowuens ook wel mee dat zal rond de 50 euro kosten per 10 weken ( betalen over 3 maanden )...

 

 

je hebt besloten tog een koolstof filter te halen ... heel verstandig dan krigj je ook geen last van rare geurtjes !!! safety first !!

deze monteer je vaak in je kast maar als kast te klein is kun je je afzuiging en koolstoffilter ook buiten de kast monteren

 

en je vroeg of er nog meer soorten femenised soorten zijn die goedkoop zijn maar korter bloeien ... eignelijk is sweet seeds er goedkoop en geweldig kwaliteit !!! anders moet je is tussen wat meer soortjes van hun kijken ... ik weet dat trowuens greenhouse 5 feminised zaadjes verkoopt voor 25 euro en dan heb je 5 verschillende ook erg leuk.

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb dus even zitten nadenken en misschien neem ik toch wel een 250 W hps.

Aangezien ik zelf een elektra-noob ben en omdat ik er echt niets van snap neem ik waarschijnlijk het Davin 12 schakelbord voor 2x400W en 2x600W (zie mijn post in elektra forum).

Nu heb ik nog een paar laatste vraagjes :blink:

 

-Moet ik voor mijn hok een frame maken met gipsplaten aan de binnen en aan de buitenkant of hoeft dit alleen aan de buitenkant? (het is mijn plan om alleen de buitenkant te doen maar weet niet of dit volstaat)

-De afmetingen van mijn hok zijn (lbh) 70x50x120. Volstaat dan als afzuiging de Sunon DP200A ventilator (https://www.leafman.nl/sunon-dp200a-circulatie-ventilator-p-1900.html) en deze koolstoffilter (https://www.leafman.nl/koolstoffilter-kuub-lengte-flens-p-321.html)?

-Ik neem aan dat de 250W hps meer warmte afgeeft dan de 2x55W pl lampen. Wat heb ik nog meer nodig om de temperatuur op peil te houden (maw dat het niet te warm wordt)?? Of zorgt de luchtcirculatie door de passieve inlaat mbv de sunon afzuiger hier al voor? (warme lucht stijgt op...).

Dit zijn mn laatste vragen want dan weet ik alles en dan is alles duidelijk..Dan ga ik binnenkort beginnen met mn hokkie bouwen en zaadjes bestellen etc!

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey blowfishy,

 

 

1. Ik zou aan beide zijden gipsplaten doen. Maakt het wat steviger en is ook

erg brandvertragend. ( mocht deze ooit komen )

2. De afzuiger lijkt me voldoende, maar zeker weten doe ik dit ook niet.

3. De lamp word zeker warmer, meschien nog klein circulatieventilator net onder je lamp

hangen om de warmte weg te blazen. Zodat deze niet onder de kap blijft hangen.

 

Als je de grootte van je hok goed vind kun je al beginnen met het bouwen,

De in/uitlaat kun je daarnaar toch gewoon erin maken.

 

Hopelijk komt je volgende update met wat foto's :blink:

 

Gegroet,

basboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man

 

ik weet niet of die afzuiging goed is ik heb niet gekeken :blink:

 

maar zorg dat je rond de 400 kuub aan afzuiging zit !!! liefst iets van een soft boxie ofso want hoe minder geluid hoe beter, sluit hier een dimmer en timer op aan want je afzuiging laat je nooit 24/7 lopen .... verder is het ook niet nodig om op volle toeren te draaien .... waardoro ze veel minder gleuid zal produceren !!! iets wat je met bijv een 250 kuub afzuiger wel hebt op het laatst van je kweek ...

 

verder zou ik een een fram maken en deze isoleren met van die steenwol plakken daardoor blijft je hok beter op temperatuur ...

 

verder moet je zorgen voor een aanzuig systeem maar die kun je door middel van een labyrint maken ...

 

een schakel kast voor 2x 400 of 2x 600 watt vind je dat niet wat overdreven ????? ga indien mogelijk gewoon een betrouwe growshop binnen of een electra zaak ( EEN STAD VERDEROP :P ) en vraag hoe je een relais moet afsluiten neem het spul mee en demonteer het als je thuis bent...

 

ik ben ook ene super noob als het gaat om electra gelukkig zijn er wel mensen om me heen die me kunnen en willen helpen ...electra MOET veilig zijn !!!

 

oww en over die gipsplaten dat blijf ik ook maar raar vinden ... je iwlde er dan zwart wit folie binnen in plakken ??? waarom dat half half werken je kutn beter dan ff doorsparen en goed hout kopen !!! dan ben je voor eens en altijd klar met je hokkie !!!

 

en als het dan tog goedkoop moet neem dan mdf veel steviger zorg dat je deze goed wit en je hebt een goed hokkie dat reflecteerd .... kiek anders ff naar smokeyb zijn topic dat een top hokkie en ook van mdf volgens mij !!!

 

witte ontkom je niet aan aangezien anders mdf gassen vrij laat die je plantje stuk maken

balken gebruiken ten versteviging is geen overbodige luxe

 

 

denk eraan de regel GOEDKOOP= DUURKOOP gaat bij deze hobby maar al te vaak op

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Een afzuiger van 400 kuub vind ik veel en het wordt dan te duur. Ik hoef eigenlijk niet zoveel opbrengst te hebben. Ik schakel denk ik om naar zo'n 200W spaarlamp die ik al eens in zo'n ander topic hier heb gezien. Die produceert veel minder warmte endan heb ik toch ook minder afzuiging nodig? IK wil er niet zoveel geld aan uitgeven ik wil gewoon een leuke opbrengst. 100 gram krijg ik niet op :blink: verkopen doe ik ook niet.

 

De spaarlamp waar ik het over heb is een Envirolite spaarlamp. Deze is op een britse webshop te bestellen, hij is dan inclusief ballast en 1 spaarlampen (1 van 2700K of 6000K ofzo). Ik kan echter ook Dual Spectrum aanklikken ipv Vegetative Spectrum en Flowering Spectrum. Betekent dit dat ik dan 2 spaarlampen krijg of krijg ik dan 1 spaarlamp met beide spectra erin ofzo?? Wat raden jullie me aan. Het betreft deze set: http://www.basementlighting.com/Merchant2/...page=1/PROD/EL1 Ik vind het niet erg om wat meer voor mn lamp te betalen..ik wil gewoon niet zoveel geld betalen voor mn afzuiging enzo. Je hebt bij een spaarlamp toch minder hitte en dus minder afzuiging nodig? Ik denk dat die spaarlamp het best is voor mijn doel: een kleinschalige maar leuke kweek..:P

 

Als ik nou een hokje heb van 70x50x120, en als ik dan zo'n envirolite 200W spaarlamp neem, dan volstaat die Sunon afzuiging toch (144 kuub is die)? Anders kan ik er altijd 2 in plaatsen dan heb ik 288 kuub...Wat raden jullie me aan? Ik zie wel meer micro kwekers met die Sunon op dit forum en bij hun is het gewoon genoeg toch? Waarom moet de afzuiger niet 24/7 aan?

 

Over het gipsplaat: Is groen gipsplaat niet goed om een hok te bouwen? Ik vind gewoon dat gipsplaat niet duur is en het is makkelijk te bewerken. Wat voor hout raad je me dan aan?

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man tsjaa die spaarlamp kan ook... alleen die willen net als tl niet super siep stralen maar goed scroggen is ook ontzettend leuk tog B) en tsjaa al 100 gram meer dan genoeg is per kweek moet dat onder zo'n spaarlamp best lukken :D

 

de maten van je hokkie zijn er alleen wat minder voor geschikt ... nou weet ik niet precies hoeveel een 200 watt lamp optimaal kan belichten maar aangezien een 400watt hps 0,9 m2 optimaal belicht 9 wat een heel ander soort lamp is )

 

 

denk ik dat deze lamp het beste zo;n 50x50 zal belichten ...je hokkie zou dus kleiner kunnen. 120 cm hoog is wel ideaal kun je lekker alles groeien zowel indica als vol bloed sativa :o

 

plant of 3 gaan daar best in... en idd er kan een kleienr afzuiger in 144 kuub kan wel ...maar goed nogmaals ze staat als ze aanstaat wel op volle toeren wat lawaai maakt !!! EN SLIJTAGE !!! je afzuiging zal sneller moeten word vervangen, ongeveer na kweek of 4 je koolstoffilter zal dus ook automatisch kleiner worden en ook sneller moeten worden vervangen dit zal per 3 kweken zijn ...

 

 

maar goed het is dus wel mogelijk het is maar net wat je handiger vind

 

ik zou voor plaat werk gewoon mdf kiezen deze zoals eerder gezegt witte .... vergeet niet te isoleren dit maakt je hokkie minder opsporings gevoelig ( zover dat met een 200 watt spaarlamp kan ) door middel van balken maakt je je hok sterker...

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heel erg bedankt voor je antwoord B)

Alles is nu heel erg duidelijk en ik ga toch voor de envirolites. Ik neem dan een 200W lamp voor de groei en 250W voor de bloei om relatief dikke toppen te krijgen =]

Ik ga het binnenkort bestellen en mn hokkie bouwen. Mn laatste vraag is eigenlijk als ik MDF gebruik moet ik hem dan gewoon 1x wit verven helemaal om die giftige dampen te voorkomen? En moet ik bij MDF ook gewoon 2 platen gebruiken (binnen en buiten kant). Moet ik nog een extra ventilator plaatste voor de warmte die de spaarlamp produceert of is dat zo weinig dat dit niet hoeft?

Als ik antwoord heb op deze vragen ga ik binnenkort al mn spullen kopen en dan horen jullie nog wel van me :D

 

Als beveiling verkopen ze trouwens bij die britse webshop een timer met ingebouwd relais (deze http://www.progrow.co.uk/acatalog/info_3103.html) en daar kan je die envirolites veilig op schakelen. Die dingen zijn 19 pond :o Ze hebben alleen wel britse aansluiting maar daar vidn ik wel wat op.

 

Groetjes,

 

Blowfishy

En bedankt voor de hulp :D jullie horen nog van me!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik weet niet wat ze kosten, maar je kan een zwaardere afzuiger kopen die dimbaar is, zo kan je het gemakkelijk afstellen en zal deze stiller zijn en dus ook langer meegaan ...

 

MDF-platen zou ik 3x verven, krijg je beter resultaat en ben je zeker dat het meegaat. Ik ben schilder en raad aan om eerst een primer te gebruiken en dan 2 lagen verf voor buitenmuren (kies er eentje die schimmels voorkomt). Zo zal je hok echt toppie zijn en lang meegaan!

 

Zoals masteryero zei, best met balken werken en isolatie, een beetje zoals je een vals muur zou maken.

 

 

Greetz,

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man een aantal keer witte 2 a 3 x moet genoeg wezen .... kun je vrij snel over elkaar heen verven ( 2 uurtjes laten dekken en dan opnieuw ).

 

dat over die lampen is een goed plan ...

 

en die britse timmer met relais ken ik niet ( nogmaals ik ben maar een noob met electra B) )

dus daar zou iemand anders misschien wel wat over kunnen vertellen ...tog??? :D

 

veel suc6

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

1)mn afzuiger is 144 kuub. Ik denk dat ik een 160 kuub koolstoffilter haal bij hanfburg voor maar 22 euro =D Zal ik mn koolstoffilter binnen of buiten mijn kast monteren? Ik moet er volgens mij nog zo'n slang bij kopen. Dan moet ik toch de koolstoffilter met die slang verbinden met de ventilator (=afzuiger) en dan is het toch goed?? Of hebben jullie een betere manier om dat aan te sluiten. Wat voor diameter slang moet ik kopen? Mijn ventilator is 12x12.

 

2)Met wat voor verf moet ik de mdf verven, kan dit gewoon met witte grondverf?

 

3)Ik heb dan een dubbele bodem van 10 cm hoog, potjes 29 cm hoog , lamp 12 cm hoog en filter diameter 12,5 cm. Dit is totaal 64,5 cm in gebruik. 120 - 65 = 55 cm totaal voor de planten. Is dit genoeg voor 2 a 3 planten qua hoogte ( in een scrog) of is dit echt te weinig? Want anders kan ik het hok nog wel 10 a 20 cm hoger maken ofzo. Wat raden jullie me aan? Ik neem trouwens zaden van sweet seeds feminised :D Volgens mij volstaat 1,2 m hoog wel omdat in dit topic http://www.wietforum.nl/Van-Bouw-Tot-Knippen-t48810.html ook een hok gebruikt wordt van 120 cm (met dubbele bodem, grote potten, filter etc). M'n afmetingen worden dan 60x50x120 cm. Is dit goed voor wat ik wil? Hoeveel liter moeten mijn potten ongeveer zijn? (is 11 liter genoeg?).

 

Ik heb mn zaadjes en mn lamp besteld, ik moet alleen ff dit weten voordta ik verder kan bestellen B)

 

Ik ga volgende week ofzo beginnen met de bouw vn me hokje :o jullie horen dan wel verder!

 

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...