Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

De Coffeeshop, Hoe Werkt Dat Eigenlijk?

Recommended Posts

door Nicole Andries. maandag 22 december 2008 | 00:00 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 december 2008 | 09:27

 

BREDA

 

Ik stap op een dinsdagavond rond etenstijd binnen bij een lichte coffeeshop in de Bredase binnenstad, door een kenner aanbevolen als 'lief shopje'. Het meisje achter de balie kijkt me afwachtend aan.

Zie ook:

 

* 'Een tevreden roker is geen onruststoker'

 

Achter haar borden met in vrolijke kleuren krijt de prijs van diverse zoetigheden: Mars, Snickers, spacecake (cake met cannabis erin, 6 euro).

 

Op de balie staan schermen met de prijs per gram van verschillende soorten hasj en wiet met de meest exotische namen. "Ik weet niet precies hoe het werkt", zeg ik, als het meisje me blijft aankijken. "Wil je wiet of hasj?", vraagt zij. Als ik zeg dat ik het verschil niet goed ken, trekt ze een la vol plastic zakjes open en haalt er twee tevoorschijn. Een met een donkerbruin, kleverig ogend plakje - hasj - en een met iets dat lijkt op grof mos: wiet. Op de enige vraag die nu logisch lijkt, 'wat is lekkerder', antwoordt het meisje dat ze zelf meer van wiet houdt.

 

Die dan maar. En of ze hem vast in een joint wil rollen, want ik kan met een shaggie nog niet uit de voeten? Ze mag geen joints voorrollen, maar dat probleem is zo opgelost. Uit een kastje komt een doosje tevoorschijn, vrolijk appeltjesgroen. Het bevat vijf voorgedraaide joints. Five times high, staat er op. En: blow it and you'll know it. "Zit er een gratis in", prijst het meisje het doosje aan. "En het is dezelfde als in dat zakje: Northern Light."

 

Of die niet te sterk is voor een ongeoefend roker, vraag ik nog. Volgens het meisje valt dat reuze mee. Binnen drie minuten na binnenkomst sta ik weer buiten, 14 euro armer en vijf joints rijker. Thuis kijk ik na welke wiet ze me verkocht heeft: Northern Light staat, met een THC-gehalte van 15 tot 20 procent, bekend als sterk.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreemd einde. Wat is zijn conclusie nou eigenlijk ?

"en een met iets dat lijkt op grof mos: wiet" hahaha subliem

blow it and you'll know it :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...