Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fairplay

Blueberry In Een Dr120

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Erg leuk al die indoorverslagen dus nieuw Lid Nr.: 19461 gaat ook beginnen met zijn eerste verslag op dit forum. :lol:

 

Eerst even wat info:

 

Zaden: Dutch Passion, Blueberry ®

 

De hardware:

Secret Jardin DR120

600 WATT HPS Philips Green Power met standaard VSA Lumatek VSA

Ruck RVK125L 355 m3/hr afzuiger met 4 standen schakelaar

CAN koolstoffilter 325 m3/hr

Relaiskast

 

11 Liter potten

Plagron light-mix

 

Voeding:

Canna Rhizotonic in de groeifase en eerste week bloei

Atami B’Cuzz 1 component 2 component aarde voeding

Atami B’Cuzz Indy Soil Booster

Atami B’Cuzz bloei stimulator

 

PH 5.8

EC 1.0

 

Temperatuur:

Lamp aan: 24-26 graden

Lamp uit: 17-19 graden

LV: tussen de 50 en 60%

 

 

Ik ben een tijdje geleden begonnen met het groot brengen van twee moeders uit zaad. Buiten dat ik op zolder een beetje last had van temperatuur verschillen is dat aardig gelukt. Ondertussen een stekje genomen van de iedere moeder en na 5 dagen in bloei gezet. Een goed resultaat aangezien er uit de 4 zaadjes 2 vrouwen bij zaten.

 

Na drie weken groei zijn er 20 stekken van de twee moeders gehaald. Alles in de stekkenbak en een weekje laten staan. De stekken waren aardig geworteld maar zagen er niet super uit. Nu heb ik in het verleden wel meer stekken gehad die er in het begin niet uit zagen maar die trokken na een aantal weken toch goed bij.

 

Stekken overgepot naar 1 liter potten en een weekje laten groeien. De 9 mooiste geselecteerd en die weer overgepot in 11 liter potten en de tent in. 1 uitvaller, die echt niets deed. :tu

 

Dat was iets meer dan een week geleden. Ik zit dus nu eigenlijk op iets meer dan 2 weken groei na het planten van de stekken.

 

Op zich gaat het redelijk. Er zitten alleen vier dames bij die in slowmotion groeien. :lol: Deze zijn een centimeter of 12 terwijl de andere al ruim 25 centimeter zijn. Ik kijk het nog even een week aan anders gooi ik de tent misschien wel leeg en zet er nieuwe stekken in. Ik moet toch binnenkort over naar 12/12 anders worden ze te groot.

 

Tot zover voor vandaag.

 

Groeten,

Rob

 

 

Nu de foto's:

 

Het begin...........

gallery_19461_6513_44985.jpg

 

Een van de moeders met wat bladproblemen:

gallery_19461_6513_9916.jpg

 

De verse stekjes:

gallery_19461_6513_143183.jpg

 

Oei Oei als dat maar goed komt. Stekje na een week vlak voor het overpotten naar de 1 Liters:

gallery_19461_6513_24474.jpg

 

Totaal overzicht van vandaag:

gallery_19461_6513_23394.jpg

 

Een van de achterblijvers:

gallery_19461_6513_160360.jpg

 

Dit lijkt er meer op:

gallery_19461_6513_475364.jpg

 

Kropje sla:

gallery_19461_6513_15137.jpg

 

Nog een totaal overzicht:

gallery_19461_6513_22547.jpg

Edited by fairplay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Allereerst iedereen de beste wensen voor 2009!

 

Ik was van plan veel eerder te updaten maar ik had het geniale idee om over te stappen op een alles in 1 pakket bij een andere internet provider. Het resultaat was bijna 3 weken zonder internet. :P Dan maar weer terug naar mijn oude provider. :cry

 

De setup is iets veranderd. Mijn magnetische VSA is vervangen door een Lumatek. Werkt prima, wordt handwarm en zo op het oog wat meer lichtopbrengst.

 

4 kleine planten zijn verhuisd naar een ander onderkomen. Ik ga verder met de 4 overgebleven. Deze zijn nu tussen de 80 en 100 cm hoog. Ik had ze misschien beter over kunnen potten in 20 liter potten maar door tijdgebrek is het er niet van gekomen. Dan maar een kleinere buffer met de 11 liters en alles goed in de gaten houden.

 

Mijn groeivoeiding was op dus even naar de growshop en direct maar 2 componenten voeding van B’Cuzz gekocht. Als extraatje krijgen ze nu ook de B’Cuzz Indi Soil booster. Vanaf de eerste week bloei krijgen ze nu ook wat Bloei stimulator. De EC is nu langzaam opgebouwd naar 1.6 met een PH van 5.8. Na de eerste week bloei ben ik gestopt met het geven van Rhizotonic.

 

De temperatuur is ook goed onder controle, lamp uit 17-20 graden en met de lamp aan tussen de 23-25 graden. ;)

 

De afzuiging staat op 50%.

 

Ik moest twee weken geleden een paar dagen naar het buitenland en had de planten goed water gegeven. Helaas bleek bij tuiskomst dat het niet genoeg was geweest. Een aantal bladeren zijn wat geel geworden en onderin een paar die voor een gedeelte verdord waren. :) Gelukkig is het meeste weer hersteld en alle nieuwe bladeren zijn er prima uit.

 

Voor de rest weinig problemen. Net de bamboe stokken van zolder gehaald en ik ga ze er deze week inzetten. Het kon niet eerder omdat ik anders de lamp niet ver genoeg omlaag kon doen. :P

 

Volgende week weer een update.

 

Groeten,

Rob

 

Nu de foto’s:

 

 

18 dagen groei waarvan 10 dagen onder TL en 8 onder HPS.

gallery_19461_6513_89284.jpg

 

 

15 dagen in bloei:

gallery_19461_6513_139173.jpg

 

 

Zijtopje 15 dagen in bloei:

gallery_19461_6513_1815.jpg

 

 

Nog een. Het lijkt net of de haartjes oranje zijn maar deze zijn in het echt helemaal wit. Foto met de lamp aan maar ik kreeg de kleur voor geen meter gecorrigeerd in Photoshop :D

gallery_19461_6513_6222.jpg

 

 

gallery_19461_6513_59577.jpg

 

 

We gaan naar dag 17 van de bloei:

gallery_19461_6513_155902.jpg

 

 

Totaal plaatje van 17 dagen bloei. Goed te zien is het watertekort dat ze hebben gehad. een beetje gele bladeren onderin:

gallery_19461_6513_173598.jpg

 

 

De rechterkant:

gallery_19461_6513_219189.jpg

 

 

Let op de vreemde plant aan de linkerkant met 2 hoofdtoppen (niet getopt overigens):

gallery_19461_6513_248646.jpg

 

 

Nogmaals:

gallery_19461_6513_476795.jpg

Edited by fairplay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rob,

 

Mooi tentje heb je daar en ziet er verder goed uit!

Ja, jammer van de problemen met het water geven en zou toch proberen dit in de toekomst uit te sluiten.

Elke stress in de bloei kan ten koste gaan van je opbrengst, zou zonde zijn toch..?

 

Enne, jij ook al problemen gehad met 1 van de alles in 1 pakketten? ;) De gemakkelijkste oplossingen blijken achteraf altijd de moeilijkste te zijn.. :P

 

Ik ga je volgen

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Nomar,

 

Bedankt voor je reactie. Het was even balen met het watertekort maar gelukkig hebben de dames zich goed hersteld. Ik maak geen gebruik van een starterspakket. Ik gebruik eigenlijk alleen de B'Cuzz voedingslijn omdat ik daar in het verleden goede resultaten mee heb gehaald. :P

 

Groeten,

Rob

Edited by fairplay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

We zijn inmiddels aanbeland op dag 28 van de bloei. Alles verloopt redelijk. Ik heb nog steeds last van wat bladproblemen onderin maar dat heeft zo te zien weinig invloed op de voortgang. De dames zuipen flink. Ze krijgen nu bijna 1 liter (per plant) per dag.

 

Verder wat verbrande puntjes dus ik heb vanaf gisteren de EC wat omlaag gebracht van 1.7 naar 1.4. De afzuiging staat op 100% en ik heb een tweede pasieve inlaat gemaakt.

 

Temperatuur: lamp uit 17-20 graden en met de lamp aan tussen de 23-25 graden

PH: 5.8

 

Ik heb vanochtend wat foto’s genomen met de lamp uit. Helaas was het overgrote deel onscherp dus onbruikbaar. :P Ik zal eens kijken of ik van de week nog een paar goede foto’s kan schieten.

 

Hier zijn de foto’s.

 

Groeten,

Rob

 

Eerst even een totaal overzicht:

gallery_19461_6513_119198.jpg

 

 

gallery_19461_6513_155691.jpg

 

 

gallery_19461_6513_140845.jpg

 

 

Zijtopje:

gallery_19461_6513_297236.jpg

 

 

Macro poging:

gallery_19461_6513_82641.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit fairplay... :P

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...