Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EasySkank

Stekken Na Afbloeien?

Recommended Posts

Ik moet nog beginnen met klungelen en probeer op voorhand zoveel mogelijk kennis op te doen, maar vroeg me alvast het volgende af:

 

Kan je stekken maken nadat de plant afgebloeid is, net voor het oogsten?

 

Ik heb al enkele keren gezien dat het niet kan, maar ik zoek het waarom.

Heb je dan zoiezo niet genoeg scheuten met zijtakken meer misschien?

 

Groeten

 

ES

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat niet .wat wel kan is de plant kortwieken na de oogst en opnieuw optrekken weer ..dus terug naar 18u ..kan wel 3 tot 4 weken duren voordat ie weer uitlopers gaat geven maar het kan wel ... geen proppen achterlaten in de plant dat gaat rotten.dus flink terug snoeien en geduldig wachten..

 

 

 

Suc6

 

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mister D

 

waarom zou je dat doen? zaad is duur ok maar dit is gewoon overkill :lol:

en ik zou er mijn hand niet voro in het vuur steken of het daadwerkelijk lukt, het kan maar heb het nooit geprobeerd en zie eerlijk gezegd het nut niet in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey

 

Bedankt voor de reacties mannen!

Ik dacht al een update te doen in de trend van dat dit een zeer domme vraag was: als je bloeiende planten ziet blijft er niet veel stengel en blad meer over natuurlijk....

 

Misschien toch mogelijk in de beginfase van het bloeien mits verlies van enkele kleine toppen?? En ervoor zorgen dat je niet 'dieft' of 'topt' tijdens de groeifase?

 

Grtz

 

ES

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeiende planten kan je nooit stekken ..ze moeten eerst terug naar de vegatieve fase om te kunnen wortellen..en om terug te kunnen gaan naar de vegatieve fase hebben ze juist wortels nodig ,zonder wortels geen ontwikkeling en blijven ze stilstaan todat ze wegrotten !!.

Toppen of dieven doet er niet toe en uitgebloeide planten optrekken kan wel mits er nog wat groene delen onderin de plant te vinden is !!..

Ga je je planten geel of bladloos oogsten dan gaat dat niet lukken natuurlijk !!!..(een gezonde plant is ook tijdens de oogst nog groen :lol: al hangt dat wel een beetje van het soort af)

Tja ik denk dat het dan handiger is om je planten wat langer op te trekken zodat je net voordat je gaat bloeien stekken eraf kan halen !!..

En dat je die onder een kleine (spaar) plantenlamp zet..heb je alle tijd om ze te laten wortellen + dat ze al redelijk op formaat zijn als je ze nodig hebt,desnoods

snoei je ze tussentijds ff..

 

Suc6

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maken van stekken in bloei heeft wel degelijk zin, als je de tijd hebt om NADIEN ze te laten reveggen.

 

even link, lees ook heel topic even.

 

Het op voorhand nemen van stekken is altijd beter en tja slimmer, maar soms kan het gewoon niet.

 

Zo toch maar weer aan dat :lol: en RAW :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ziet het hehehe .. ik zal het eens proberen .. al vraag ik me wel af of zoiets ook nog gaat met een plant die 9weken heeft staan bloeien !! ...

Ik heb het ooit wel eens geprobeerd ,maar mischien dat ik ze veeel meer tijd had moeten geven toen ...

Nog een weekkie en dan is het hier weer D-DAY ... ik zal een paar scheuten van onderen bewaren en eens kijken of die nieuwe veters krijgen!.

 

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SS ,

 

Jawel ,het kan wel hoor ,stekken van een bloeiende plnt.

Wel is het dan een minderwaardige stek.

Deze moet namelijk veel harder knokken ,omdat er nog hormonen in hem zitten.

De cyclus is dan ook niet zomaar terug te draaien.

Je kan het proberen met bubblephonics. Daarmee behaalde ik goede resultaten en mooie lange wortels.

Erg goedkoop om te maken ook.

Kijk maar eens in mijn gallerij. Daar zie je er een voorbeeld van.

 

Groeten ,

 

Ds Aka Sal

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep weet het bubblephonics doet het goed ,ik heb ook fotos in mn gallerij..zit er zelf al jaren mee ...ik zal het eens testen ...

 

 

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...