Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
godzilla

kweken op cocos

Recommended Posts

hoeveel zou het kosten om een kwekerij te beginnen met 1000 planten met een voedings computer en 600 watt op cocos slabs hebben jullie een idee hoeveel dit gaat kosten ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 planten? effe denken, max 40 tot 50 planten per vierkante meter. Om ze ruimte te geven nemen we pakweg 50, das 200 vierkante meter. Een lamp per 2 vierkante meter, wel schuifmechanisme kopen zodat de lamp over en weer gaat. Dat zijn 100 lampen van 600 watt, en dan nog heel wat apparatuur, dat gaat je toch een dikke 2500 € kosten peis ik, of ben ik in een stonede bui maar wat aan het lullen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat meer te denken aan 15 - 20 plantjes per m2 dus als ik 15 neem heb ik bijna 70 m2 nodig. en 1 600 watt lamp per m2.

 

 

( ik wil het aantal plantjes per m2 zo laag mogelijk houden kost niet zoveel stekkies en voor het geval als je gepakt word )

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel zou het kosten om een kwekerij te beginnen met 1000 planten met een voedings computer en 600 watt op cocos slabs hebben jullie een idee hoeveel dit gaat kosten ??

en dan:

( ik wil het aantal plantjes per m2 zo laag mogelijk houden kost niet zoveel stekkies en voor het geval als je gepakt word )

:?

beetje vaag :wink:

 

maar goed, een antwoord:

zeg 20 per m2 (dat is als ik hier rondkijk volgens de meesten het meest rendabel)

dus 1000/20 = 50 lampen

50 * 70 euro = 3500 euro aan lampen.

ook nog stekkies:

1000 * 2,5 euro = 2500 euro

voedingscomp geen idee, maar zeg zo'n 300 euro ( :?: )

voeding zelf zo'n 100 liter minimaal = 7 euro * 100 = 700 euro

stroom :

weekje groei + zeven weken bloei:

18(aantal uur licht) * 7 (aantal dagen) * 600 (watt) * 50 (aantal lampen) = 3780000 Watt

12(aantal uur licht) * 49(aantal dagen) * 600(watt) * 50 (aantal lampen) = 17640000 Watt

is samen 21420 KWatt/h

geen idee wat een een kw/h kost, dat moet je zelf maar zien.

afzuiging:

per lamp zo'n 600 kuub dus 30.000 m3/h afzuiging

zeg 30 afzuigers van 1000 kuub = 30 *100 euro = 3000 euro

die dingen hebben ook nog stroom nodig, maar k heb geen idee hoeveel

 

ff alles op een rijtje:

lampen: 3500

stekkies: 2500

comp: 300

voeding: 700

afzuiging: 3000

stroom ????

 

totaal: 10.000 euro :!:

en ik schat dat ik er nog dik onder zit, zit nl nog geen stroom bij berekend, en ander zooi zoals slabs, slangetjes, water(!!), voedingsvaten en k heb t minimaal berekend, dus trek je flappen maar!

laters :wink:

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je t echt van plan te gaan doen? heb je zoveel geld?

post dan maar ff een paar mooie pic, dat wil k nl wel es zien

laters :wink:

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Reken maar op een 15.000 euro, inclusief fatsoenlijke aanleg van de stroom, exclusief de stekken en de voeding (en ja, ik kan het weten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...