Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Loenatik

Probleem Met Plantje

Recommended Posts

hey

ik heb een plant in de zesde week van de groei maar omdat hij nog maar 20 cm hoog is wil ik de bloei uitstellen, de groei is sinds twee weken gestopt maar de plant lijkt nogaltijd redelijk gezond (groen en niet slap), ze staat in naturado potgrond en krijgt genoeg licht en water. alleen heb ik geen luchttoevoer of afvoer, ze staat gewoon in een kamer met een raam op een kier, kan de gestopte groei hieraan liggen?

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ze krijgt meer als 18 uur licht per dag voor je raam? als dit niet het geval is dan gaat ze bloeien

 

wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij in deze tijd van het jaar komt er een hoop kou door het raam waneer die op een kier staat. Als de temperatuur waar de plant in staat erg laag is staat de groei stil. Als de temperatuur boven de 32/33 graden komt krijg je weer precies het zelfde. Voor het raam is de licht cyclus idd geen 18 uur maar in de eerste weken van de bloei zou ze toch gewoon moeten doorgroeien dus ik denk dat kou eerder de beperkende factor is. Dit zou zelfs een dusdanige stress op kunnen leveren dat de plant dwerggroei gaat vertonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluit me aan bij ogkush

 

een open raam is deze tijd van het jaar af te raden, het haalt buiten net niet het vriespunt overdag met een graad of 6 en snachts graad of 2, en dit is VEEL te koud voor je plantje.

 

zet die toch lekker in een kastje op een warme kamer, print heel het forum af en demonteer je pc en steel zen fannetjes! mooie luchtinlaat/afvoer en dan zal het plantje wel terug wat actief worden...

 

of zeg gewoon tegen iedereen dat het een lowryder is! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plant staat niet bij het raam, hij krijgt licht van een TLbuis op 40 cm hoogte. aan de temperatuur zal ik wat sleutelen dan maar ik zet de chauffage op als het raam openstaat dus te koud zal het wel niet zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

met tl lampe kan je de lamp ongeveer 3-5 cm boven de plantjes hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal aan die luchtstroom, temperatuur werken, de lichtbron lager hange en binne een weekske ofzo nog is terug laten wete of het gebeterd is

Share this post


Link to post
Share on other sites

je groei is geremt, dus idd werk aan die bovenstaand epunten: temperatuur, tl licht (kleur 33) op 3-5 centimeter en luchtstroming maar ook daar je plantje zes weken in bemeste grond staat ff zien of je niet wat voeding geven zou.

 

6 weken lijkt me veel om onbemest te gaan (buiten die eerste drie weken zekerheid met bemeste grond), dus een foto van je plantje zou wel helpen... en als je je plant niet gaat verpotten is voeding zoiezo noodzakelijk, maar ik ga ervan uit dat je dat al wist...

 

:smoke ik kom binnen een week eens kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...