Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tl-grower

4 X Lowryder Onder 5x18 Watt

Recommended Posts

Hoipippeloi!

 

Ik heb indertijd, toen de dieren nog spraken, van ongekende afzender zaadjes ontvangen van verschillende lowryder phenotypen die met elkaar gekruist waren in een zadenkweek. Na mijn scrogg met de big bang heb ik deze uiteraard geplant in mijn "het kan toch beter"-kastje.

 

Kastje: 60x60x60 (cm) met 48m³/h- in en 92m³/h uitlaat, 250 m³ koolstoffilter (derde kweek dus bijna aan vervanging toe)

Verlichting: 2x18 watt TL-buis, 2x18 watt spaarlamp

Medium: Bemeste Bio All Mix grond uit een of andere GS in Roosendaal

 

Heb de plantjes laten ontkiemen in de zogenaamde "sproutpads" waar ik overigns van kan zeggen dat ik een absolute voorstander ben ervan maar ze zijn niet makkelijk!

Van de 8 zaden zijn er zes bovengekomen en stonden onder lichtregime van 24h tot ik 2 mannetjes kon spotten.

De overige vier zijn vrouwtjes geworden

 

Staan nu onder 1x18 watt 765 "cool daylight" en 1x 18 wat 827 "warmrood" + 2x 18 watt spaarlamp "warmrood" onder een lichtregime van 18 uur licht 6 uur donker.

 

PICS: (met dank aan mijn trouwe partner en haar camera)

 

DE KAST (en een deel van mijn rommelkamer)

gallery_16105_6744_925349.jpg

 

Binnen in de kast

gallery_16105_6744_461414.jpg

Ik weet het, ik heb niets van reflectors of zwart/witfolie. Ik ben mij ervan bewust dat deze laatste een meerwaarde opbrengen, maar dit kastje gaat eraan als mijn lowryders klaar zijn en maakt dan plaats voor een nieuw, optimaal kastje...

 

Bovenaanzicht van een v/d schattigere plantjes

gallery_16105_6744_1462756.jpg

 

Eerste dame van de hoop

gallery_16105_6744_269648.jpg

 

De bende en 2 liter fles ter vergelijking

gallery_16105_6744_29839.jpg

 

Bijkomende notie's: Toen ik de planten heb verpot van de kleinere potjes na het sexe naar de huidige twee liter potten heb ik ze ingepot tot aan hun kiemblaadjes, daarom dat ze lekker klein blijven

Mijn TL hangt schuin omdat... nuja ik was stoned tijdens het plannen een jaar geleden en heb er hier en daar wat centimeters afgesmeten waardoor ik net 1 centimeter te kort kom om hem deftig te kunnen hangen

Ja, I love cannabis...

 

De achterste plant is getopt - iets dat schijnbaar af te raden is bij lowryders, en daar zal ik bij de volgende update fotos van zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

OPDEET

 

plantjes doen het goed, schieten de hoogte in...

 

Enkel de getopte lowryder heeft problemen: zij heeft maar 3-5 meeldraden aangemaakt sinds het toppen, wel twee mooie hoofdscheuten maar ik wacht af. Ik denk dat door de korte levensloop deze actie haar gewicht drastisch zal verminderen, of het zou moeten zijn dat ze langer nodig heeft om af te bloeien, we zien wel.

 

Pics dit weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom die pic's nog een keertje bekijken B)

 

Getopte LR.. Ik heb er ook over nagedacht.

Hier ga ik het resultaat zien! B)

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey TL-Grower,

 

In bericht #1 zien je Lowryders er goed uit.

Ik wacht op je pics.

Veel succes verder..

 

 

B) Zwarte Cobra

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: 28/11

 

nog ff te gaan, de plantjes groeien geweldig hard nu dus dat is goed. De getopte plant begint zijn achterstand in te halen en ik heb de spaarlampen verlaagd zodat ze vlak boven de 2 grootste planten hangen.

 

RAAR MAAR WAAR:

 

Ik had woensdagnacht een geschil met ene buur die mijn raam heeft ingeslaan. De politie is komen kijken. Ze hebben ee half uur verklaring zitten afnemen op amper 1 meter van mijn kweekkast die in het volle zicht stond. Zoals op de foto vanboven van de buitekant te zien is is het redelijk stealth, welnu het heeft gewerkt! Twee agenten en 30 minuten later stonden mijn lowryders nog steeds ongemerkt te bloeien onder de lampjes!

 

fotos komen zondag, mensjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHAHA, Goeie aksie :smoke

Respect for those who earn it ;)

 

btw, ziet er leuk uit dit opzetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PICUPDATE

 

gallery_16105_6744_672484.jpg

 

zoals je kan zien gegroeid en in de breedte

 

gallery_16105_6744_386958.jpg

 

leuk dametje

 

gallery_16105_6744_756569.jpg

 

de vetste van boven af gezien, wat houden we van indica

 

gallery_16105_6744_1293302.jpg

 

en wat stampertjes...

EN UITERAARD: GETOPTE LOWRYDER

 

gallery_16105_6744_121551.jpg

gallery_16105_6744_1306718.jpg

gallery_16105_6744_744933.jpg

 

zoals je kan zien heeft de plant duidelijk veel minder stampers, en degene die ze heeft zijn amper zo lang nog niet. Ook zie je op de eerste foto een beschadigd fanleaf, heb geen FLAUW idee hoe dit komt, vermoed datie tussen de ventilator heeft gezeten... schraal plantje

 

ze stonden woensdag niet zo schitterend, bleek dat de grond echt wel NAT was, nogtans geef ik water langs beneden. ik heb ze laten drogen tot vrijdag en vrijdagavond (voor hun ochtend) een goede kwak spuitwater gegeven en nu staan ze weer vrolijk te zonnen alsof er niets gebeurt is...

 

Lengtes: 24, 21 en 16 centimeter, getopte plant 22 centimeter maar die heeft weinig alternatieve zijtakken en lijkt wat gestrekt...

 

EDIT: voor de informatie, 5 dagen geleden waren ze respectievelijk 13, 10.5, 9 centimeter en de getopte 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey op wat mishandeling na gaat het tog gewoon lekker en goed :smoke ....

 

ze groeien lekker hoor , om die stampers en internodes hoef je je niet druk te maken ik heb lowryders gezien van krap 20 cm en moddervet, je moet alleen onthouden dat je niet meer dan 15 gram per plantje kan oogst!!!!! dus ze zijn ook niet heel wonderbaarlijk groot ...

 

keep it up the good work

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ masteryero

 

Thx, maar dat weet ik, en mijn vorige lowryders schoten de hoogte in maar dat was door strekking, niet tot de kiemblaadjes inzetten tijdens het verpotten etc...

 

die hebben dan ook op 1 na allen hun hoofdtop (het enige waardevol bij een lowryder) verbrandt. Dus nu ben ik zelfs tevreden dat ze wat kleiner blijven, want ik zie nog een weekje groei eer dat verdikken wordt en ga er nu alles aan doen om mijn hoofdtoppen te vrijwaren van verbranding...

 

en dat je niet veel kan oogsten is een gegeven feit met zo'n kleine dames. Maar ik had de zaadjes en ga na deze kweek een nieuwe kast bouwen waarin ik lowryder zadenkweekje ga doen omdat het in mijn ogen DE perfecte plant is om op een vensterbankje te zetten in paartjes van vier tijdens de maanden half mei-juni- half juli

 

anyway, terug naar de kweekkas ;) moet plantjes toespreken he :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

aight ... maar waarom pak je geen kruising van lowryder ???? een lwryder 2 of ak47 of nycd ....

 

deze kunnen je een leuke oogst geven hoor per 5 achter het raampie een onsje moet te doen zijn als je maar een ruimte libra bak neemt of potten van 5 liter ongeveer, de lowryder 2 kan ik bevestigen is erg potent en lekker om te smoke !!!

 

veel succes

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ncd of ak47 brengt lekker meer op als de gewone lowryder. Maar deze zaadjes had ik nog liggen, gekregen van een "ongekende afzender"... :P

 

ik groei ze ook meer om nog wat last minute ervaring op te doen voor mijn grotere projecten, heb namelijk nooit last gehad van ziektes of koude ofzo en wil eens weten hoe je daarmee moet werken. Ziektes zijn er nog niet maar snachts hebben ze het wel wat frisjes

 

en wat die libra bakken betreft zou ik die BUITEN mijn raam zette ;) puur natuur, outdoor. regent het dan 's zomers halen we ze wel ff binnen... ze staan nu ook in wat kleine potjes (2 liter) wegens het lage plafond en wat weinig aarde over maar nogmaals: dit is een kweekje om mijn grondstoffen op te bruiken en vlug iets te leren voor we verhuizen

 

komt wel goed hoor maar lezers moeten niet hopen op hoge opbrengsten en prachtige budfotos :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej tl-grower

 

Daar hoop ik echt wel op hoor.

En dat zal ook vast wel zo zijn.

Ik zat ook te denken om na mijn kweek een stuk of wat lowietjes neer te zetten.

Hoelang zijn die van zaad naar oogst?

En wanneer kunnen we een 50x600watt kweek van je verwachten dan? :smoke

Of wat had je in gedachten?

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha Bobo, grapjas!

 

50x600 watt... kom jij men rekeningen betalen???

 

van zaad naar oogst wordt geclaimed op 8-9 weken, maar ik vind dat je ze wel 10-11 weken kan trekken... het is geen hoge opbrenger maar dit onkruid kan nogal tegen beginnersfouten en eist zeer weinig aandacht. Een prachtig recreatief kwekertje EN een lekker wietje!

 

en wat ik in gedachte heb... 6x18 tl-voorgroeikotje, 1x400 wat hps bloeikotje, 1x100 watt hps autoflowerkotje (voor lowryder zadenkweekjes en scroggplantjes)...

in het bloeihokje gaan wat big bangs in een scrog, maar na wat research denk ik dat ik die anesthesia ook wel een kansje geef. Sannie Online Marihuana Encyclopedia liet mij weten dat ze van een kalkrijke bodem houden en niet al te groot worden (om en bij de 1.20 met een beetje voorgroei) en was heel lofgevend over de werking.

 

wat vast staat is: het wordt een 400 watt hps wegens nu al hoge stroomkosten en ik zal het volledig inrichten hoe het moet in tegenstelling tot deze crapshack hierboven, mijn "het-kan-toch-beter"kotje...

 

ik hou je kweekverslag in het oog voor die anesthesia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee tl-grower,

 

Leuk kassie heb je gemaakt. Zou nog wel ff het kassie een likje witte latex geven aan de binnenkant.

Je plantjes zien er mooi groen en gezond uit. Zal je topic blijven volgen.

 

Succes met je kweek!

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Tl-grower

 

Dat is een mooi plan met die kotjes, ik dacht zelf ook al aan een 3-kamer principe.

Maarja ik ben toch ook een beetje sceptisch of mijn huidige kweek wel lekkere topjes op zou leveren.

Ik kan nu geen hps in me kotje hangen ook vanwege kosten...

Dus ik zal maar eens kijken of dit wat oplevert,(zelfreguleert.)

Anders kan ik altijd nog aan de HPS in een andere woning..

En lowrider ga ik denk ik als volgende in me hokkie zetten als Ana niet te goed bevalt.

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach Bobo, die anesthesia zal je zeer goed bevallen, een hoge opbrenger en een pak potenter dan de lowryder!

voor mij is het laatste lowryderkweek (nog 1 zadenkweekje) en dan gaan we ff lekker knutselen en de oogst opmaken, pauze inlassen en er driehonder procent invliegen!

 

UPDATE!!!

 

Laat geen spaarlampen vallen op je plantjes, ze vinden het niet fijn...

Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat 1 lowryder al 31 centimeter is en blijft groeien, nog 9 centimeter en mijn plafond is te kort. Dat wordt buigen!

 

Als mijn vriendin dit weekend afkomt geef ik jullie een fotoverslag - doch iedereen weet nu al hoe de lowryders eruit zien na die duizend lowryder kweekverslagen op het WF :smoke

 

cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Mooie planten , ben benieuwt wat het zal geven .

 

(na men hps kweek zou ik ook eens TL kweekje doen tegen deze zomer dan toch)

 

 

mvg A. en veel geluk

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 05/12

 

de kleinste lowryder blijft lekker compact en maakt heel wat stampers aan. Hierover ben ik tevreden, maar de rest...?

ze maken veel stampers aan maar binnen 2-3 dagen zal ik ongetwijfeld moeten buigen want die smeerlapjes groeien nog wat af!

60 hoog is niet genoeg met potten van 15 hoog!!! die laatste centimeters he...

 

ik dacht om de planten te pletten maar verkies het buigen. Er komt deze week geen fotoupdate, mijn vriendin zal thuis blijven

vinden jullie dat erg, beeldt je mijn situatie dan in: 4 vrouwen in mijn kast, nog een week drooglegging en geen kans op overspel daar de dames en ik nogal wat anatomische verschillen hebben!

 

ook zie ik een hermafrodiet staan met 95 % vrouwelijk en 5 % mannelijk. Ik laat deze gewoon staan want iedereen die de banaantjes doodt vergeet 1 ding

 

tweeslachtigheid heeft 1 dominant geslacht. is dit vrouwelijk, dan kruis je een dominant vrouwelijke tweeslachtige met een vrouw. uitgetekend wordt dit

 

XX(y) x XX = XX; XX; XX; XX; Xy; Xy = XX, XX, Xy

 

dus 2/3 zaden zullen vrouwelijk zijn, 1/3 vrouwelijk herma als ik het goed heb

 

(BRON : I love it van Michel D. Meredith)

 

en het zullen weinig zaadjes zijn want ik tel maar drie banaantjes. (moet wel zeggen dat er enkel hermafrodieten beschreven staan met balletjes en meeldraden, maar ergens zegt ie ook iets van opzettelijk stressen voor dat banaantjeszaad... lijkt me simpele biologie)

 

GRTZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey TL-Grower,

 

En, heeft de sint je gebracht wat je wilde hebben? Een grotere kast, een 400W HPS of toch een valhelm voor je plantjes, in verband met loslopende spaarlampen en andere vliegende voorwerpen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach acid, sinterklaas is een pedofiel. Een man in ene jurk die kindjes snoepjes gaat geven... vertrouw hem niet

 

alle lampen hangen nu tegen het plafond dus vallen mag niet meer want ik kom er niet aan. Groter kastje ... geduld... geduld... en valhelm moet wel doorzichtig zijn voor het licht

 

eerlijk gezegd heb ik ze wat verwaarloosd, al 4 dagen geen druppel water meer gegeven (kunnen ze wel aan) omdat ik op dit moment 30 minuten wakker ben. Ik zit in een depressie en slaap ongeveer 17 uur per dag zonder hulp van drugs of alcohol :verrygood

 

we zien wel hoe het loopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kunnen die plantjes dat aan, in de natuur regent het ook niet iedere dag toch :dribble:. Wacht geduldig af op fotoupdate. Depressie is toch voor niets goed?!? wees optimistisch! :verrygood

 

Eerste kweekje:

Huidige Big bang kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd

 

liever te weinig als teveel water!

 

UPDATE

 

de getopte lowryder ziet nogal wat af bij mij! Eerst wordt mevrouw getopt, en dan wanneer twee andere meisjes worden neergebonden wordt zij gewoon neergeknakt! heeft geen problemen gegeven, zal ff shock hebben dag of twee maar komt goed.

Ik geraak er mooi! mijn kleinste dame heeft de dikste toppen (ongeveer 25 centimeter hoog), de twee anderen beginnen aan een mooi hoofdtopje en zijn neergebonden (90 graden) en ja de getopte... afwachten... zal er wat langer over doen om af te bloeien: getopt + geknakt = 1 week vertraging door shock ongeveer...

 

zal kut worden om te drogen, want ik kan niet drogen in ene verlichte kast! ofwel gaat zij er vroeger aan, ofwel de rest later, hangt ervan af wie wat opbrengt :verrygood

 

greetz

 

een depressieve hondenlul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat krijgen we nu voor negatief gezeik! Kom op depressieve hondenlul,

wat structuur zal je goed doen!

 

Ik beveel je elke dag vroeg op te staan, desnoods wakker te worden met het

licht van je kastje in je smoel. Planten water geven, de hond uitlaten

(koop een hond indien niet aanwezig) en wat van je dag maken. Op

tijd naar bed en de rituelen herhalen.

 

Ik ken het gevoel van in je bed blijven liggen, daar word je niet beter van.

En blijf een tijdje van de shit af. Maakt je geest ook wat helder.

 

Peace,

 

Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het helemaal eens met church, beetje structuur in je leven is niet verkeerd.

Heb je geen werk dan?? dat lijd een beetje af en geeft je minder tijd om met negatieve gedachten bezig te zijn.

Als ik jou was zou ik me jointje ook even laten liggen, werkt ook niet bevoordelijk als je depressief bent :lol:

Heb je al hulp gezocht?? of vind je dat niet nodig?

in ieder geval veel sterkte man

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit in een depressie en slaap ongeveer 17 uur per dag zonder hulp van drugs of alcohol sad.gif

 

Smokey B en chruch, bedankt, het was een dipje...

maar zoals in mijn profiel staat, ik gebruik niet (1 keer per drie weken) in tegendeel tot vroeger

en ja, ik ben tijdelijk werkloos maar op zoek naar werk en ondertussen aan een vertaling ana het werken in het engels van een auteur die daar een flinke som voor neerlegt

 

bedankt voor je bezorgdheid maar het gaat al stukken beter :lol:

 

CHEERIOS!

 

EDIT: POST 33 VERTELT MIJ WELKE PLANT DE VOLGENDE RONDE TE KWEKEN, INDICA ONLY :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...