Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Markiss

1000 Watt Lamp En Oppervlakte + Varia

Recommended Posts

Hey dag iedereen!

 

Ik ben nog steeds mijn boodschappenlijstje aan het opstellen en vroeg mij zo af. Ik heb enkel de possibiliteit om in een tentje te kweken (lang verhaal waarom). Nu dacht ik van een 1000watt lamp te gebruiken. Zou deze voldoende licht verschaffen in een tent van 1,50m op 1,50m voor alle plantjes te voorzien? Of is deze oppervlakte te groot? Zo ja.. Is een 1,20 op 1,20m tent nog steeds te groot? Ook heb ik gelezen op WF dat je per watt evenveel kuub afzuiging moet hebben. Ik heb wel al verscheidene mensen gezien (kweekverslagen) met minder afzuigcapateit in kuub dan hun wattage. Ook samengestelde kits van grow shops met tent,afzuiging en koolstoffilter blijken zich hier niet aan te houden. Ook las ik in kweekliteratuur dat je gewoon moet rekenen dat de lucht van de kweekruimte (aantal kuub) 30 keer ververst moet worden in een uur. Welke van de 2 kloppen nu? Ook heb ik bitterweinig kweekverslagen gezien die gebruik maken van een 1000watt lamp.. Kijk ik hier gewoon naast of zijn er nadelen verbonden aan een 1000 watter? Ik ben slechts 19 en woon nog steeds bij mijn ouders en heb dus geen flauw idee hoeveel mij die lamp per oogst (3 maanden) zal kosten aan elektriciteit? Zijn er enige brave Belgen die mij hier een kleine schatting van zouden kunnen geven ? Ik heb geen enkel benul van de prijs van elektriciteit en heb moeite deze te vinden op de site van electrabel. Zo.. Dit was dan mijn salvo van vragen! Moest er iemand AL mijn vragen kunnen beantwoorden zou je mij best gelukkig maken hoor! Ik zit vol twijfels en wil niet overkomen als last t.o.v. jullie ervaren kwekers ;) Alvast hartelijk dank bij voorbaat!

 

Markiss :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een paar maanden actief lezen hier durf ik te zeggen dat veel van jou vragen echt ergens op WF staan.

 

Laat ik iig my 2 cents toevoegen.

---------------------------

Hoeveel lumen (lichtsterkte) geeft een natriumlamp ?

150 Watt -> 14500 Lumen, ? (wel zeldzaam)

250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2

400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2

600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

1000 Watt -> 115000 Lumen, effectief oppervlakte 1,7 m2

 

BRON

 

1 kuub per W is optimaal. Vooral met een 1000W lamp is dat wel aan te raden want:

1000 Watt-er geeft veel warmte af.

 

ook lijkt mij dat als nadeel 1 1000W lamp is dat als hij stuk is gelijk al je licht weg is. 2x400 met 1 lamp stuk is toch licht op tijd en kun je ondertussen de kapotte lamp vervangen.

 

Brave belgen... bestaan die?

 

en gebruik de kosten calculator. vul hier de prijs in van jou stroom leverancier en vul vberder in... enz.

HIERRRRRR

 

succes he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...