Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
elnino

verwarmen voedingsvat

Recommended Posts

Ik vraag mij af hoe hoog de temperatuur van het water mag worden in het voedingsvat :?:

Normaal hoef ik niet te verwarmen, maar tegen het bevriezen heb ik dit vat op mijn verwarmingsketel gezet, waar een klein beetje warmte afkomt.

Nu is dit natuurlijk afhankelijk van de tijd dat die ketel brandt, maar ik heb toch al een temp gemeten van 35°C :? en die kan misschien nog hoger worden soms.

Iemand enig idee van de max temp, kwestie van sneller slecht worden, bacteriën,... :?: :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Hey,

 

Normaal moet de temp in je vat tusseen de 15 en 20°C zijn... Dus op de ketel is het te warm, probeer eens met een verwarmer voor het aquarium, dit is niet zo duur in aanschaf en je kan het regelen tot op een halve graad. Zet ook een circulatiepomp en luchtsteen in je vat, anders krijg je koude en warme plekken in je water en kan ook niet goed zijn voor je teerbeminde oogst!!! 8) 8) 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gemerkt dat er nogal wat verdampt ook, waardoor de concentratie aan voedingsstoffen te hoog zou kunnen worden. :P

Een circulatiepomp heb ik al, een luchtsteen durf ik niet gebruiken omdat ik nog geen ph-meter heb.

misschien heb ik wel een verkeerde indruk gegeven met mijn verwarmingsketel. het is een nieuwe zeer goed geïsoleerde ketel,waar nauwelijks warmte af komt. Die 35° is enkel wanneer het hele huis moet opgewarmd worden, en het dus vrij lang duurt. Meestal ligt het rond de 20° gedurende de dag en lager 's nachts.

Eveneens heb ik druppelelaars van blumat waardoor het water dat in de bakken druppelt altijd de omgevingstemperatuur heeft :lol:

Dus mijn enige bekommernis is bevriezen, indikken of bacterieën :?

Alvast bedankt voor het antwoord, heb nu een isolatieplaatje onder het vat

gelegd en zal proberen de temp onder de 20°C te houden :P :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 graden das veel te koud elnino hou hem maar rond de 24 dan kunnen je plantjes het beste voeding opnemen :wink: :P :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

herhaling:Eveneens heb ik druppelelaars van blumat waardoor het water dat in de bakken druppelt altijd de omgevingstemperatuur heeft (van de kweekruimte)

 

maar toch bedankt voor je reactie:lol::P:lol::P:lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het makkelijkste is toch de aquariumverwarming zoals Duikerke al zei. Zelf hou ik de temperatuur van het voedingswater op 22.

Vergeet dat zuurstofsteentje maar want dat is een klassieke beginnersfout. Zuurstofsteentjes reageren met je voedingswater en lossen in de tijd op. Verder schiet je Ph omhoog met een halve punt per dag. Niet doen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu 4 andwoorden gelezen die niets met de vraag te maken hebben ?!?!?!?

dus hier wat ik er van weet:

 

bacterievorming begint rond het vriespunt en hoe hoger de temp hoe meer soorten zich thuis gaan voelen tot +/- 50c daarboven beginnen de eersten weer af te sterven .

als je geen geld hebt voor vat verwarming maak dan zo wijnig mogelijk tegelijk aan en

spoel je vat tussendoor met heet water (niet met zeep dat verziekt je phwaarde

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

yooooooozonez staat meestal gewoon max aantal lieters op :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...