Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jimi leeft

10 X K2 Onder 400 Watt, Direct Op 12-12

Recommended Posts

hello fellow growers,

 

dit is mijn derde kweek van K2, maar ik ga het eens anders aanpakken. ik heb een zeer beperkte ruimte van ong een halve vierkante meter, ik heb tien K2 zaadjes, een zak van 40L potgrond en een 400 watt lamp. En nu ga ik zien hoe het afloopt.

de bedoeling is om de plantjes zo klein mogelijk te houden want de hoogte is ook beperkt, dus ze gaan meteen op 12-12. ben heel erg benieuwd wat dat gaat geven. ik heb al veel verslagen gelezen en daar kwamen toch veel positieve reacties uit voort.

de zaadjes zijn nu aan het ontkiemen, als dat gebeurt is gaan ze de grond in. ik heb de potgrond gewoon in zijn zak gelaten en ga der 10 gaten in maken waar ik mijn babys in ga planten.

tomorrow zijn er fotos van de bak en mijn opstelling.

 

reacties zijn welkom!

 

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jimi :rolleyes:

 

Leuk dat je een 12/12 kweekje gaat opstarten! Ik volg je al!

HEb je feminized zaad?

Wat is de verhouding Indica/Sativa in jouw K2?

 

enneuh... gaten in je zak potgrond?? kan je niet beter een paar potjes kopen, kost toch niks???En tis wel 10x ordelijker dan los in een zak! :s

 

Ontkiem je ze in pitpots? of tussen watten of in water???

 

Als je meer info geeft, zal je vast meer reacties krijgen :wacko:. Fototjes van je ongeboren plantjes en je opstelling zou ook wel leuk zijn!

 

En je filter en afzuiging, hoe ga je dat doen? Op hoeveel LV ga je ze naar boven laten komen??

 

voila, hier ben je wel even zoet mee :likken:

 

Peace

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, ben net trg met fotos. ze zijn wel in minimale kwaliteit omda mijn ma mijn fototoestel weer heeft gepikt.

 

de bak is dus zo een halve m² groot en heeft een 400 watt lamp. ze is helemaal geisoleerd met van die blauwe platen omdat ze buiten in een tuinhuis staat. de verwarming gebeurt door een reptielen warmte element, weerstand draad met proselijn rond. een afzuigfilter heb ik niet omdat het ten eerste wat te duur is en ik moet ook niet speciaal de geur elimineren. de verluchting gebeurt gwn door ventilators uit een computer. er zijn er 3 die constant draaien (zie foto van de deur). de onderste 2 ventilators blazen luct in de bak en het bovenste ventilatortje zuigt de lucht er uit. als de lamp aanspringt beginnen er langs de zijkant (niet zichtbaar op de fotos) nog 2 ventilators lucht binnen te blazen om de temperatuur naar benden te krijgen.

het verwarmings element is aangesloten op een thermostaat (zie foto). de bak draait in omgekeerd met onze dag en nacht. als het dag is, is de lamp uit, wordt het nacht, dan springt ze aan. zo kan het snachts nooit te koud worden in de bak (de 400 watt geeft een heel pak warmte) en zo draait de lamp ook nog eens op nachttarrief. niets als voordelen dus.

de temperatuur overdag (met de lamp uit) is tussen de 18-20 graden, als de lamp aanspringt loopt de temp op tot 28 graden. hoger komt ze niet. het is idd een heel temp verschil :-S we zulle wel zien wat dat geeft.

voor de rest, de zaadjes zijn aan het ontkiemen tss natte watjes, ik gok nog een drietal daagjes ofzo. en in de zak potgrond zijn vanonder gaten gemaakt, ze licht ook nog eens op een paar cm kleine steentjes. dit zou voldoende moeten zijn voor de afwatering. ik heb echt weinig plaats en als ik met potten ga beginnen verlies ik weer een heel pak. daarmee dat ik het gewoon in de zak laat.

ahja, de lv als ze boven komen... ik heb met zo weinig mogelijk geld een goede kweekruimte proberen te maken dus de lv kan ik niet echt onder controle houden. maar als ze boven komen ga ik er een soort plastieken koepeltje over maken zodat ze zeker niet uitdrogen. er is ook altijd een bak water aanwezig binnen de kweekruimte zodat de lucht zeker nooit kurkdroog wordt.

 

gallery_15724_6695_514623.jpg

 

 

hier hangt de thermostaat, en het potje waar ze in aan het ontkiemen zijn.

 

 

gallery_15724_6695_295917.jpg

 

met 400 watt erboven. als de plantje sin de grond steken ga ik ze er een 50 tal cm boven hangen.

 

 

gallery_15724_6695_296244.jpg

 

de bak langs voor gezien, aan de rechterkant zitten de twee ventilators die voor de koeling moeten zoren als de lamp aanstaat.

 

 

gallery_15724_6695_360712.jpg

 

de deur met de twee ventilators langs onder die binnen blazen en vanboven eentje die eruit zuigt.

 

 

 

zo, het ziet er idd nogal amateuristisch uit, maar ik heb er goede hoop op! de vorige 2 keren is het met veel minder ook gelukt..

 

 

Peace

 

damn, ik ben vergeten fotos van de babys te neme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe zeker te veel gerookt Jimi :rolleyes: ?

 

Maar euhm... t gaat niet over dat je het met weinig doet e, maareuh, overtuig ons eens eventjes dat het allemaal wel brandveilig is enzo! Hoe zit het met je VSA en schakelbordje enzo?

Nadelen aan gewoon een zak potaarde :> wordt moeilijk met water geven en is lang niet zo stabiel! Ik raad je echt aan om een gewoon bakje desnoods neer te zetten of een aantal potjes! Beschouw het als een vrijblijvende tip!

Wat doe je mocht er brand uitbreken?

 

Btw, zo een koepeltje creeeren boven de pas ontkiemde zaadjes is geen slecht idee! Pak zo van die plastic bekertjes, en zet ze er omgekeerd op. HEb je ook een LV meter en temp.meter?

 

Laat die footoo's van je babys maar komen!

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja, amateuristisch of niet, tzal wel iets van komen ze

kstel toch mijn vragen bij de grond in de zak te laten zitten....

kheb nog geen enkel verslag gelezen waar ze dat doen... (heeft mss zijn redenen ook)

uw uitlaat... is die wel groot genoeg?????...

kga je zeker volgen, kzou ook zoiets willen maken :-) (wel iets groter)

veel succes :rolleyes:

 

celibie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, Jimi, je 400Watter kan best op 35-40cm hangen hoor :rolleyes: Als je hem op 50 hangt, dan krijgen ze misschien beetje weinig licht! Hoewel, op die kleine ruimte mag dat niet veel maken... Maar ik wilde het je toch eventjes zegge!

 

Boks

 

EDIT: Vergeet niet dat als je meteen 12/12 systeem doet, dat de eerste dagen en week cruciaal zijn voor je eindproduct! No room for error! Heb je het topic van Atmosphere al doorgelezen? "Highspeed growing vanuit zaad" zoek dat maar eens! Als je alle factoren goed kunt regelen, dan is het systeem aan te raden om een grote opbrengst te halen. Maar gaat er iets mis.... dan ben je voor de rest van de cyclus gezien!

 

Veel succes!! Boks

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik wou eerst ook zo een bak gaan maken maar ik kreeg veel tips om het

niet te doen omdat je aan die eene ventilator voor de uitlaat nooit genoeg kan hebben.

ik wens de planten veel sterkte in hun leven:P

en als er een goeie opbrengst van af komt eet ik mijn hoed op :rolleyes:

 

grtn vitamineTHC

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, change of plans. ik ga de plantjes in de eerste week van hun leven onder 2x grolux tl-lampe van 18 Watt zette. nog steeds meteen op 12-12. maar ik ben bang dat ze anders te weinig blauw licht gaan krijgen.

@domi: ja dat topic ken ik. ik ken het ondertusse al zowat vanbuite denkik :wacko:

 

over de afzuiging... het is idd maar heel weinig, maar er is vrij veel invoer. en mijn bak is ook niet hermetisch afgesloten dus er zal ook nog wel veel passieve afvoer zijn. maar nu ben ik er niet meer zeker over dus wijze raad is altijd welkom!

 

voor de liefhebbers, mijn babys: (er zijn er al twee aant ontkieme!)(( :rolleyes: ))

 

gallery_15724_6695_466718.jpg

 

gallery_15724_6695_438391.jpg

 

 

hier is de voeding die ik ga gebruiken, mensen die hier ervaring mee hebben?

 

gallery_15724_6695_12127.jpg

 

het zakje van de zaadjes...

 

gallery_15724_6695_721729.jpg

 

en bedankt voor alle reacties al!

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude, over jouw "change of plans", ik ben daar niet helemaal akkoord mee.

Als je Atmo zn topic GOED gelezen hebt, dan moest je weten dat vooral het LICHT in de eerste week heel belangrijk is. En ik denk dat jouw 18 watt tl lampen net ietsje te weinig zijn voor het goed beginnen van het ontkiemen van je zaadjes! Waarom niet meteen onder de 400 watter??? je zal blij zijn als je dat doet hoor! Check mijn topic maar, ook meteen onder de 400W!!

En blauw licht is in feite niet nodig hoor kerel! Ik zou me de moeite besparen!

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?? Gewoon onder die 400W en klaar!

 

Over je afzuiging... Je moet eens berekenen hoeveel passieve inzuig (m³) je hebt, en dan moet je je afzuiging (m³) eens berekenen en dan kunnen de pro's je hier wel opweg helpen!

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

in zijn topic staat dat hij meer blauw licht wou de eerste paar dagen... ik had me daarop gebaseerd. maar gwn onder de 400 watt laten staan is gemakkelijker voor mij :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jimi, daar heb je gelijk in. Ik denk dat hij dat bedoelde voor de meer Indica soortjes , die wat relatief klein blijven (50-60cm). Maar als je een hybride pakt, dan valt dat allemaal reuze mee hoor! en dan worden ze toch nog tegen de 90-100cm aan! pak je een sativa, dan zullen ze nog tot 150cm groeien hoor!

 

Boks

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, ik ben echt benieuwd naar resultaat... want zoals gezegd is de uitlaat niet alles. mrja, we zien wel.

 

@celibie: ik ga wrs de zak nog vervangen door ofwel een bakje, ofwel een vuilnis zak ofzo, dat de grond wat losser komt te zitten.

 

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, nu ben ik echt benieuwd kerel, vanwaar nu in godsnaam het idee van een vuilniszak of een gewone losse zak en geen bak??? Ik snap het niet :rolleyes:

 

Boks,

 

DOMi :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom ne bak ipv ne zak? het komt op hetzelfde neer vindik. ne zak kunt ge gwn aanpasse aan aan de vorm van u bak. als je nog een bak moet make moet je eerst alles opmeten en materiaal gaan zoeken enzo. ne zak is gwn derinlegge, een beetje aanpasse een de omgeving, gaatjes inmake, grond derin kappe, en ge kunt beginne.

nee?

 

of ben ik iets heel groot over het hoofd aant zien :rolleyes:

 

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dan dat er onder in de zak ook gaten zitten voor de afvloeiing van het voedingswater en voor de luchttoevoer! Ook vanboven moet er voldoende lucht bij de grondkomen om de vochtigheid van de grond omlaag te helpen en zorgen dat de bovenste laag een beetje uitdroogt! anders dan kan deze gaan rotten!

 

Ale, dan loat mo zien die fotos van de veelbesproken zak :rolleyes: :wacko:

 

BOks :likken:

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen hou ik mij der mee bezig.. en ik zal genoeg gaten in de zak maen vanonder en er kippegaas inlegge ofzo da de grond der ni gewoon los doorvalt. onder de zak kome zwz van die kleine steentjes, zoals nu ook het geval is.

 

tof eig hoevel ge over ne stoeme zak kunt vertelle eh :rolleyes:

 

Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha idd STONED :likken:

 

Welke vorm ga je hem geven? Lang en breed? of kort en hoog? of 50/50 ? :wacko:

 

nee, maar serieus? welke vorm?

 

Boks

 

Domi :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi de vorm van de bak zodat ik een maximum volume aan grond hebben en onze babys mooi veel worteltjes kunnen maken.

En ik zal er voor zorgen dat de zak er extra mooi uitziet.. misschien moet ik hem een kleurtje geven? :rolleyes:

 

Peace en ik hou jullie op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WIT WIT WIT :wacko:

 

Boks,

 

Domi :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is me gisteren dus niet meer gelukt... er kwam plots vanalles tss en inneens was het al 2 uur snachts.

 

ma ik heb mijn ma onder druk gezet en nu heb ik mjn fototoestel trg dus de fotos zulle van iets betere kwaliteit zijn. kheb gistere de zaadjes nog eens gezien, der zijn er al een paar goed opengebarsten. ik zal in de loop van de dag nog wel fotos poste

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze steken in de grond, alle 10...

 

gallery_15724_6695_2016791.jpg

 

de zak onder de potgrond voor de afwatering..

gallery_15724_6695_125285.jpg

 

gallery_15724_6695_162106.jpg

 

gallery_15724_6695_1254379.jpg

 

gallery_15724_6695_308446.jpg

 

ze staan onder jupiler tasjes voor de lv hoog genoeg te houde

 

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello, ik heb gistere in alle rapte de fotos gepost maar eig weinig uitleg bij kunne schrijven. maar nu heb ik meer tijd ;)

kheb dus alle 10 zaadjes in de grond gestoken, ze waren al deftig ontkiemt. om de lv hoog genoeg te houden heb ik er bekertjes over gezet met wat gaatjes in (dat het niet veel te hoog wordt en ze mss gaan stikken)

 

voor de rest heb ik ook de potgrond in een grote vuilniszak gedaan met gaten aan de onderkant. eronder ligt een zak met steentjes voor de afwatering en zuurstof.

 

vanaf nu is he gwn afwachten he.

 

 

alle commentaar is welkom.

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ziet het er beter uit..... want gewoon gate maken in een zak met potgrond :D :P

wel origineel, maar toch nie zo goed denkik ;)

Ge moet wel een belg zijn (JUPILER) ;)

voor de rest ziet alles der goe uit

succes nog verder

 

celibie

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, persoonlijk vindik stella beter, maar jupiler mag er zeker ook zijn!

 

maar het is hier geen bierforum dus ik zal maar stoppen ;)

 

ik hou jullie op de hoogte..

 

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...