Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
waster

Blad vouwt naar binnen :s

Recommended Posts

Crap weer probs met me plantjes dus, nu vouwen de zijblaadjes van 1 blad zich over het middelste (dikste) blad dus, en dit dikste blad vouwt zichzelf naar binnen dus zo'n soort voorm als je er recht voor opkijkt _/ (maar nog niet zo extreem), weet iemand hier een reden hiervoor(+ oplossing eventueel :? ).

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien die blaadjes er wel normaal groen uit ?

 

Weet zelf eigenlijk geen mogelijkheden te benoemen, maar kan wat proberen :wink:

Als het 1 blad is zal ik me zeker geen zorgen maken, geen enkel plantje zal geheel netjes/recht groeien. Zijn er meerdere bladeren of planten (je schrijft 1 blad) dan zal het iets met het licht kunnen zijn (verkeerde reflectie :? ) of simpelweg omdat ze ergens tegenaan groeien, of misschien wel door een continue luchtstroom langs dat blad / die bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of wie weet hebben ze de laatste tijd wqat te wijnig water gehad en trekt ie krom van de droogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ja denkt dat het van teveel water was zelf, maar dat plantje is al kapot jammer genoeg. Dat was nog men eerste plantje nu ben'k juist bezig met me nieuwe lamp op te hangen en beetje reflectiemateriaal ophangen. Maar thnx anyway :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, nu heb'k et weer met me nieuw plantje, de blaadjes vouwen weer naar binnen op, maar door wat weet'k niet, mss omdat de lamp te dicht staat ofwel omdat er continu luchstroom is. Nu heb'k men ventilator naar een andere richting gezet, hopelijk helpt't....

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze op je slaapkamer staan dan ligt het aan de verse lucht toevoer of CO2 tekort/overschot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het lag niet daaraan, probleem is inmiddels al opgelost, men lamp stond te dicht, vind'k wel een beetje raar hij stond op 60 cm van men plant. Maar kheb nu de ventilator beetje hoger gezet juist boven de plant zodat het niet te warm komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de warmte van boven komt en die gaat het blad beschadigen daardoor...

dan vouwt het blad zijn bladeren om minder licht/warmte op te vangen.

Dit is dus een gevolg van directe stralingswarmte op het blad.

 

is moeder natuur niet geweldig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...