Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pyro6

Witte Vlekken In De Plant, Ziekte?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

 

hier even berichtje van mij, ik zat mijn buitenplanten te bekijken en ik zag een soort wit goedje op de bladeren en op de stammen, als je met je vinger erover gaat wrijf je het er wel een soort van af, het is geen echte toprot maar wat het wel is geeen idee, hier paar foto's

 

gallery_10313_6518_231857.jpg

 

gallery_10313_6518_1563310.jpg

 

gallery_10313_6518_1625721.jpg

 

Je zou bijna denken dat de buurman een gezellige avond met zijn vrouw gehad heeft gistere, het is me namelijk nog iet eerder opgevallen.

 

laat even weten wat jullie denken, en wat er aan te doen het zit in 1 van mijn 5 planten en wil niet de rest aansteken. de 2de plant ernaast heeft ook al 1 takje.

 

 

Groeten Pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik niet veel ervaring met meeldauw,maar veel mensen zeggen,melk met water vermengen en dat over je plant spuiten.

Er zullen zeker nog tig manieren voor zijn....

 

p.s tik eens in de zoekfunctie 'meeldauw' of 'valse meeldauw'

 

SYF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er wel uit als meeldauw. Goedkope houdbare melk 1 op 2 á 3 mengen en planten inspuiten. Wel goed moment kiezen, want het moet drogen en niet er af spoelen.

Dit herhalen tot je er vanaf bent.

 

grtz Polsband

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhahaa Buble...vogelpoep...het zou best kunnen.

Het zijn vast schijtlijsters ;)

 

SYF :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk of het meer word de komende dagen, misschien is het wel vogelpoep of een vliegtuigpassagier die per ongeluk een bolletje uit poepte.

 

als het meeldauw is groeit het en word het meer. dan ben je flink omgezoomd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owke, ik denk wel dat he meeldauw is want het zit ook diep in de plant, dan moeten het wel precisie schijters zijn die vogels, dus ik ga er wat melk overheen spuiten ;)

 

bedankt voor de reacties

 

 

Pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

let op dat je de plantenspuit goed reinigt na gebruik...

ik had die van mij 3 weken weggezet,vergeten schoon te maken.

gisteren maak ik die plantenspuit open en er kwam een zeer bizar vieze doordringende

lucht uit dat wil je niet geloven.nog nooit in mn leven heb ik zoiets vies geroken,kokhalzend liep ik mn keuken uit.

zelfs nu ruik ik t nog in mn keuken lichtjes,zlfs na zeker 8 uur gelucht te hebben :o :o

 

maar het helpt wel goed,melk en water tegen meeldauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, bedankt voor je tip:p ik heb vanmiddag ff rijkelijk gesproeit, moet ik de bladeren met de witte puntjes eraf halen, of is het niet besmettelijk.

 

 

Mvg Pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

en? wat is er verder van geworden?

 

edit 21 10 2008 01.08

wat heb je gedaan en ben je er van af?

 

ik heb er nog eens op door zitten zoeken maar met het onkruid heermoes wat je tot aan half juli kan plukken, vers of gedroogd te gebruiken schijnt het volgens de biologisch dynamische tuinbouw goede resultaten te geven. hieronder een belangrijk stukje uit de bron (laadt erg traag, heb geduld, veel info)

 

Heermoes - Akkerpaardestaart als schimmel-bestrijdingsmiddel

Kiezel verstevigt de celwand en zorgt voor een steviger en gezonder plantenweefsel met een verhoogdeweerstand tegen schimmels. Gebruik dit middel bij voorkeur als er een periode is met weinig zon en te koudetemperaturen voor de tijd van het jaar. Bij dat soort weersomstandigheden hebben de planten meer moeite omkiezel op te nemen en zullen gevoeliger worden voor allerlei schimmelziekten 100 gram vers kruid op een liter water 24 uur laten trekken of 25 gram van het gedroogde kruid op een literlauw water 24 uur laten trekken, dan zeven en onverdund sproeien's of vernevelen 's morgens vroeg bij droogweer

 

Heermoes

De Akkerpaardestaart wordt ook wel heermoes, akkerpest, ragebol of kattestaart genoemd. Op sommigeplaatsen zie je dit gewas nu in het voorjaar razendsnel omhoog komen. Het is een verschrikkelijk onkruid dat in een groot deelvan de wereld voorkomt en heel moeilijk te bestrijden valt doordat het diepliggende wortelstokken vormt. Ditonkruid kun je oogsten en op verschillende manieren gebruiken. Deze plant bevat veel kiezel, bitterstoffen,zuringzuur, appelzuur, pectinezuur, kalk, natrium, kalium, ijzer, mangaan, magnesium en hars.

 

als de plant zo´n werking kan hebben door de stoffen die het bevat dan zou je ook bijna geneigd zijn om het spul te hakselen en te mulchen op de aarde van je plant of deze ook licht in de grond werken-mengen vanwege de bron van grondstoffen die een gezonde ´levende´ aarde goed kan gebruiken. groen en-of gecomposteerd toevoegen. groen geeft ook nog veel stikstof net als winterrogge, die word als gras gezaaid en als het goed op is spit je dat een spade diep om, heel goed voor de grond.

 

vroeger verbeterden ze akkers o.a. door schapeschedels te begraven gevuld met kruiden, stenen en poep. ik heb er wel eens aan gedacht een stuk schenkel in de aarde te doen en gewoon altijd door te blijven gebruiken, komt nog wel eens. eerst een bouillonnetje van trekken. beendermeel is misschien wat gemakkelijker in gebruik ipv dat gehannes met die botten.

 

knoflook geef ik af en toe mee met het water, op 1 liter water 1 teentje knoflook uitpersen en 24 uur laten staan. niet langer als 2 dagen bewaren, voeding kan er gewoon bij.

 

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...