Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pitbullgrow

Vraag Over Licht

Recommended Posts

 

hoi

 

mijn pitpot zaadjes zijn uitgekomen en ze zijn heel mooi alle 10 vd 10 zijn uitgekomen

ik heb ze nu overgepot naar 7 1/2 bij 7 1/2 mijn vraag is nu en het antwoordt kan ik

nergens vinden is:

 

-hoelang moeten ze nog onder de TL

-hoelang moeten ze licht hebben bij 16 aan 8 uur uit ?

-waneer kunnen ze in de growkast

 

ik ben maar een beginner alvast bedankt grt

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bepaal je zelf, als jij vindt dat ze groot genoeg zijn om te beginnen bloeien zet je de klok om

let wel dat sommige soorten nog enige tijd doorgroeien als je de klok hebt omgezet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt er vanaf hoe hoog je growkas is , is die redelijk laag zou ik ze maar een weekje voorgroei geven en dan in je kas zetten, zaailingen groeien nog een aardig stukje door in de bloei :)

 

 

grtz haze dude

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn hok is 120-120-200 dat is de afmeting dus ik hoef niet te wachten dat de

planten een bepaalde hoogte hebben voor dat ze in de kast kunnen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees er eens wat zaden verslagen op na, daar kun je dan de verschillende methodes van verschillende kwekers bekijken.

Dan kun je kijken wat er jou het beste lijkt en deze wat proberen na te apen.

In principe kan zaad al onmiddellijk op 12/12, maar dan gebruiken ze wel meer dan 10 zaden op 1.2m².

Is je zaad vrouwelijk of niet?

Straks zet je ze op 12/12 en zijn er maar 3 mini vrouwtjes voor je hele bak...

 

Denk dat je dus best voor jezelf uitmaakt hoe je wil kweken en wat je wil verwachten.

 

Een verslagje maken, dan kom je zelf wel aan de babbel met gelijkgestemden als jij.

 

Lezen, lezen en blijven lezen en af en toe eens met je hoofd tegen de muur lopen, en daar van leren...

 

Succes,

 

El Fish :)

 

ps: waarom onder 16/8 en niet onder 18/6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me volledig aan bij mijn voorgangers, zoek echter ook wat info over de soort die je hebt, de ene soort groeit in de bloei wat verder door dan de andere. En stel dat je veel vrouwtjes hebt, en je besluit wat langer te groeien dan moet je er even rekening mee houden dat ze wat kunnen gaan strekken als het al erg volgegroeid was en dan worden ze weer wat hoger, dit wil je dus niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...