Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

neurotransmitters gezocht

Recommended Posts

Guest

Weet iemand een site / link naar een basis uitleg over neurotransmitters, wat de functies ervan zijn, en de verschillende soorten enzo.

Tis t psychologie hoekie, dus vraag ik t hier maar......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit is idd een verdomd interessant onderwerp. Er is verdacht weinig van te vinden op internet. Ik weet wel ongeveer wel welke neurotransmitters welke werking op je geest hebben en wat er gebeurd als je een tekort heb van bepaalde neurotransmitters, maar je weet nooit genoeg.Mijn interesse gaat vooral uit naar : serotonine,dopamine,melatonine,gaba en mono-amine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne naar serotonine en dopamine en vooral de verhouding ervan...Kdenk dat ik teveel serotonine heb t.o.v. dopamine. Zeg maar t tegenovergestelde van een depressief iemand. Maar ik wil ook weten wat de eigenschappen van andere neurotransmitters zijn, en hoe / of je je voeding kunt aanpassen om zo die dingen te regelen? Schijnt te kunnen. Maar goed, kheb er wel eentje over XTC, vind ik zelf wel interressant, weet je ook hoe dat in mekaar steekt. Tis een slideshow, wordt stap voor stap uitgelegd hoe E werkt.

 

Zjek; http://www.dancesafe.org/slideshow/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben momenteel ook geinterseerd in dopamine etc, kheb net een zware psychose achter de rug, (stemmen horen) intresante link btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die slideshow had ik al gezien . Ik vind die info toch een beetje te beperkt. En magma bij een psychose heb je geloof ik een teveel aan dopamine ik heb in ieder geval weleens een anti-psychotica geslikt en toen hebbik er info over gezocht en ik weet wel dat de meeste anti-psychotica een anti dopaminerge werking hebben als je te weinig dopamine heb ben je niet meer goed instaat om extreme emoties te voelen zoals blijdschap als je bijv. een wedstrijd heb gewonnen of iets anders waar je normaal gesproken heel erg blij van word.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ja, ik vind t ook beperkt, daarom zoek ik meer, maar tis wel een leuk begin voor iemand die er niX vanaf weet. Maar als je een link ofzo hebt.......zet m ffies neer?! THX

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

grappig, toevallig heb ik de laatste tijd ineens een interresee voor het brein gekregen en heb nu al bijna 3 boeken over het brein uit. duidelijk werd wel dat mijn vroegere ideeen over dopamine als beloningstransmitter en serotonine als gelukstransmitter erg simplistisch zijn.

 

Die slideshow had ik al gezien . Ik vind die info toch een beetje te beperkt. En magma bij een psychose heb je geloof ik een teveel aan dopamine ik heb in ieder geval weleens een anti-psychotica geslikt en toen hebbik er info over gezocht en ik weet wel dat de meeste anti-psychotica een anti dopaminerge werking hebben als je te weinig dopamine heb ben je niet meer goed instaat om extreme emoties te voelen zoals blijdschap als je bijv. een wedstrijd heb gewonnen of iets anders waar je normaal gesproken heel erg blij van word.

 

wil je zeggen dat antipsychotica de hoeveelheid dopamine verminderen? ?? dat meen je toch niet he, ik gebruik namlijk het antipsychoticum Risperdal. dat betekent dus dat ze me daar lekker depressierf zitten te maken met da spul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Risperdal ken ik niet dus daar weet ik niks van , zelf heb ik dipiperon geslikt en dat heeft een licht anti-dopaminerge werking en verder hecht het zich aan de serotonine-2 receptoren. Ik heb ook nog zyprexa geslikt en ik denk dat dat ook wel een anti-dopmainerge werking heeft want je gevoelens worden heel erg afgezwakt door dat spul net zoals bij alle andere anti-psychotica. Als je meer dopamine wil zul je een middel als ritalin moeten slikken dat remt de heropname van dopamine en norepinefrine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet ook risperdal nemen, het verminderd de dopamine niet, het legt gewoon een laagje op je reseptoren ofzoiets, geeft wel ongev hetzelfde effect..

 

ik geloof ook in de Nephelim en Saytanen wat betreft somminge psychose.. als er iemand iets van kent

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Probeer dit adres eens hier staat wel het een en ander:http://www.autisme-nva.nl/biogemoe.htm .

 

grappig. niet alleen ben ik autistisch en zijn mijn ouders volgens mij lid vn de nva, ik zit ook op het LeoKannerhuis op de dagbehandeling speciaal voor geestelijk gestoorden zoals ik. :P ik zal kijken naar die site.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik moet ook risperdal nemen, het verminderd de dopamine niet, het legt gewoon een laagje op je reseptoren ofzoiets, geeft wel ongev hetzelfde effect..

 

ik geloof ook in de Nephelim en Saytanen wat betreft somminge psychose.. als er iemand iets van kent

 

Nooit van gehoord hebbie info of een linkje voor me ik vind dit wel interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...