Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gwiet

grond hergebruiken.

Recommended Posts

Wil voor mijn nieuwe teelt mijn oude gebruikte grond weer gaan gebruiken.

Ik hoorde en/of begreep dat het verstandig is om bij deze grond wat kalk toe te voegen.

Nou heb ik van het weekend bij Intra tuin een doos gekocht met 1 kg AZ kalk (koolzure landbouwkalk met bacterien).

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met het hergebruiken van je òude`grond en of deze kalk wel geschikt is.

Alle tips zijn van harte welkom....

 

jojojoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kan je beter gewoon een niewe zak halen :P :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij kan je beter gewoon een niewe zak halen :P :lol: :P

 

Lijkt me dat i dat zelf ook wel weet maar niet wil. Dus beetje overbodige opmerking, ook niet onderbouwt.

 

Volgens mij kun je de grond pirma weer gebruiken mits je hem maar opnieuw voedzaam maakt. Als je een handje koemestkorrels en wat van die kalk volgens de gebruiksaanwijzing toevoegt zou je al een goeie kweekbodem moeten hebben.

De meeste rest-elementen enzo zitten wel in de voeding die je aan het water toevoegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wink: Now we are talking Darkice.....Hi Hi

Meer tips/advies blijven welkom.

 

jojojoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon van't begin beginnen met voeding, dan werkt het gewoon als een ander neutraal medium, alleen dat dit ook nog buffert :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zoeits doe zal ik het nog altijd op steenwol doen heb je helemaal geen aarde nodig

nee ik geef liever m'n plantjes eve de tijd om voor zich zelf te zorgen met een nieuw vris begin maar alles kan :P :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoel je aarde met enzymen in de laatste week van je kweek.

alle overbodige voedingselementen worden dan verwijderd en krijg je een fris begin.

 

een fles enzymen kost niet veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een manier: koop bij de growshop Maerl, hiermee krik je de ph van de gebruikte grond op. Koop eveneens een zakje Plagron supermix. (klein zakje van 5l is zat) Spit het geheel weer lekker door elkaar en je kan weer starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

koop een zakje premix voeg hiervan 5% bij je oude grond en mix het , deze maakt het weer tiptop biologisch in orde. biobizz premix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

volgens mij heeft het alleen zin als je grote hoeveelheden hebt. Ik heb begrepen

dat er een bepaalde wrijvingswarmte dient te ontstaan zodat het bacterie- en

enzymleven in de oude grond weer op gang komt. Anders kweek je op een medium

dat 0.0 voedingswaarde heeft.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...