Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Punix

Hoeveel planten in dezelfde grond/bak

Recommended Posts

ik heb een bak van 32bx37lx23h, hoeveel planten zou ik hier maximaal in plaatsen ?

 

De binnekant van deze bak is beplakt met alluminiumfolie, ik hoop dat dit geen kwaad kan ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dat niet weet zou ik lekker voor potten appart gaan

het ligt eraan hoe groot je ze laat worden in ieder geval niet meer dan 3 zou ik zo zeggen :P :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het effe snel uitreken gaat er zo'n 27 liter aarde in 'die bak.

de hoeveelheid aarde is genoeg voor 4 planten, alleen dan is de omtrek van de bak te klein.

zelf heb ik bakken van 60x40x15 cm, en hier heb ik 4 planten (k2) instaan.

jouw bakken zijn echter 32x37cm omtrek, en dit is te weinig voor 4 planten....ik zou zeggen max. 2 en dan wat langer laten voorgroeien.

maar nog beter is het om voor andere bakken te kijken.

of je moet top44 gaan kweken met maar een paar dagen groei (die blijven nl. heel klein)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb een bak van 32bx37lx23h, hoeveel planten zou ik hier maximaal in plaatsen ?

 

De binnekant van deze bak is beplakt met alluminiumfolie, ik hoop dat dit geen kwaad kan ...

 

Is dit in cm??? Volgens mij is een Curverbak nog groter en daar passen 2 potjes van 7 liter in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die alluminiumfolie zou ik eruit halen i.v.m corrosie die in je aarde terechtkomt, en ik neem aan dat dit cm's zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad cm, er zit min of meer 15l aarde in,

 

wat is corrosie ? :? :oops:

 

 

die aarde kan ik niet meer gebruiken als na de oogst waarschijnlijk ? :oops:

 

 

btw het is een plastic speelgoedbak :? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was gooide ik die bak weg, als je wat potten nodig hebt van 20 liter ofzo, kom maar even langs, als het er niet teveel zijn krijg je ze zo mee, en anders zou ik het eens proberen met 1 plant erin en die goed laten vertakken.

 

maar haal gewoon een paar grote potten of een grotere bak, potten dat kost toch niet veel.

en hoegroot is de ruimte onder je lampen die je kan gebruiken.

 

groetjes stofke

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kast is 1m op 50cm en is ong 2m hoog , maar mijn plant zit nog in een kartonnen doos, bovenaan open voor de lampen (tl buizen) , van 50cmx50cmx50cm

mijn bak past er juist in in de lengte en ik heb dat zilverpapier weggedaan :P :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heeft roesten met de brandbaarheid te maken ?

praktisch álles brand bij een bepaalde temperatuur dus ook alluminiumfolie

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat heeft roesten met de brandbaarheid te maken ?

praktisch álles brand bij een bepaalde temperatuur dus ook alluminiumfolie

 

roest is een trage verbranding, dus als iets niet brandbaar is kan het onmogelijk roesten, toch ?

 

dat zilverpapier is in ieder geval weg, en mijn plantje staat volop in bloei met supermooie minitopjes :P 8) , ik ben echt aangenaam verrast van het resultaat speitig dat ik geen foto kan posten

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik jou was gooide ik die bak weg, als je wat potten nodig hebt van 20 liter ofzo, kom maar even langs, als het er niet teveel zijn krijg je ze zo mee, en anders zou ik het eens proberen met 1 plant erin en die goed laten vertakken.

 

maar haal gewoon een paar grote potten of een grotere bak, potten dat kost toch niet veel.

en hoegroot is de ruimte onder je lampen die je kan gebruiken.

 

groetjes stofke

 

ik vrees dat je veel te ver woont, en men plantje groeit feilloos in zen bak :P

 

toch bedankt voor je aanbod, zo'n gestes worden altijd geaprecieerd 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

noem eens één materiaal op wat wél roest, en dus niet brandt volgens jou !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
noem eens één materiaal op wat wél roest, en dus niet brandt volgens jou !

 

dat bestaat niet, want roesten is branden (in vertraagde vorm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluminium (Al): droog, grijs poeder, niet oplosbaar in water, MAC-waarde van 10 mg/m3, is brandbaar en bij fijn verdeeld in combinatie met lucht explosief

 

bron: www.lenntech.com/aluminium.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk die eens fanatiek aan het roesten zijn :wink:

Heb jij al een antwoord op je vraag punix, want ik ben m nu effe kwijt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

punix, je moet de planten nooit in een bak bij elkaar zetten, tis eigenlijk logisch maar als 1 plant ziek wordt worden ze allemaal ziek, de wortels staan dan in verbinding met elkaar :!:

 

neem potten vooral als dat je 1e x is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aluminium (Al): droog, grijs poeder, niet oplosbaar in water, MAC-waarde van 10 mg/m3, is brandbaar en bij fijn verdeeld in combinatie met lucht explosief

 

bron: www.lenntech.com/aluminium.htm

 

 

dus alluminium(folie) roest al is het op lang termijn, en heb ik er dus goed aan gedaan die eruit te halen :P

 

 

 

ok dan, er zit iig maar een plant in die bak, het andere is gedood door men kat

 

is wel een beetje aarde verspilling (zit bijna 20 liter aarde in)

 

dat leidt naar mijn volgende vraag, kan ik die aarde opnieuw gebruike voor een andere plant ? eventueel dan de aarde vermengd met wortels wegdoen en wat overblijft houden(als er ies overblijft) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf het begin voeding meegeven !!!

met één plant in een 20ltr-bak zou ik zéker 3-4 weken wachten met voeding te geven.....hoelang staan ze nou ?

ik heb bakken van 28ltr en hier heb ik 4 planten per bak instaan.

Ik begin pas na 2 weken met bijvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

las em effe verkeerd, dacht met de zelfde grond een volgend oogstje :drinking: :drinking: :drinking:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dan inderdaad wel ja, maar daar ben ik geen voorstander van aangezien er in de aarde ook elementen zitten die de plant opverbruikt en die niet in de voeding zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites
las em effe verkeerd, dacht met de zelfde grond een volgend oogstje :drinking: :drinking: :drinking:

 

 

dat bedoelde ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
vanaf het begin voeding meegeven !!!

met één plant in een 20ltr-bak zou ik zéker 3-4 weken wachten met voeding te geven.....hoelang staan ze nou ?

ik heb bakken van 28ltr en hier heb ik 4 planten per bak instaan.

Ik begin pas na 2 weken met bijvoeden.

 

 

 

 

 

mijn plant heeft 5weken in groei gestaan (in de vijfde week heb ik een paar staafjes voeding in de aarde gestopt) en ze staat morgen 3weken in bloei. het is maar een plant, een soort proef laat zeggen, en ze gaat schijnbaar goed mits het feit ZIJ kloten heeft :? :P

gelukkig zijn het er niet veel dus castreer ik die dagelijks met men pincetje :wink: 8) :P

 

waar er geen stuifmeelbolletjes hangen zitten al schone witte topjes :lol: ik schat op zo'n 10gr max droog, middelmatige kwaliteit en ik hoop toch op zo'n 20gr a 30gr tegen het einde :/

 

voor een eerste kweek onder 3x18w met een simpele badkamerventilator in een muurkast vind ik het er echt goed uitzien (een truukje om zo'n kast lichtdicht te maken, doe de deur dicht met een laken ertussen :wink: )

 

aangezien ik voor 18euro aan potgrond heb betaald, hoopte ik die grond dus opnieuw te kunne gebruiken wat wel te begrijpen is denk ik , binnen een maandje komt er normaal gezien een eerste ww'tje te staan in men kast zien of dat goed groeit onder neon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...