Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
madnaaz

Wietkast

Recommended Posts

ik heb hulp nodig jaren lang buiten gekweekt veel plezier mee gehad maar wil nu tog eens beginnen met binnen kweken laugh.gif

heb nou een kast gebouwd van b1.50xd120xh1.80 van 18mm mdf alles geverfd met grondverf 3 x en 4 gaten van 14 cm beneden en luchtafvoer een gat van 20 cm gemaakt wil nou weten wat ik precies verder nodig heb om me kast af te maken watt voor lampen en wat voor koolstoffilter en softbox en alle benodigheden heb goeie advies nodig en ben hier op de juiste plek alvast bedankt peoples laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif oja hoeveel plantjes zou ik er in kwijt kunnen

 

sorry ben nog nieuw hier zo gisteren aangemeld maar goed ja ik wil graag op aarde kweken in potten en met hps lampen maar weet nog niet zo goed wat ik precies allemaal moet hebben dus daarom heb aub hulp nodig zodat ik me kastje snel in elkaar kan zette en advies hoeveel plantjes er in zouden kunnen alvast bedankt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom post jij dit twee keer? je hebt het net gepost en daar ga je weer?

 

zoek de zoekfunctie en je zal al een stuk wat verder komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou sorry hoor wou alleen wat hulp vragen kan beter niks vragen en gewoon de site doorspitten wat ik begrijp :smoke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok

 

De basis:

 

Je hok heb je al:

 

Gezien ik vermoed dat je voor 1 hps kiest, hier de minimumopstelling:

 

Belichting:

Je hebt nodig een VSA, hierop sluit je een stroomkabel en je lamp aan.

Dus heb je ook 2 stroomkabels nodig.

Dan natuurlijk je armatuur + lamp.(250/400/600/*1000Watt) hoe meer watt, des te meer lummen dus ook meer opbrengst.

* wordt zelden gebruikt, en zeker niet voor beginners aan te raden.

 

1 lamp is goed om 1 vierkante meter te belichten.

 

Afzuiging:

Rekening houdend met de oppervlakte die ideaal een constante temperatuur van tussen de 22 tot 25° (licht aan en uit mag niet meer dan 8° verschil geven.) moet hebben.

bereken je het aantal cubieke meter van je oppervlakte.

In jouw geval beteft het een kleinere ruimte, dus een kleinere buisventilator zal hiervoor volstaan.

Je koolstoffilter geeft aan hoeveel kubieke meter aan lucht deze kan reinigen, en afhankelijk van je ventilator koop je een bijpassende filter.

 

Je kan gaan kiezen om je filter en fan binnen of buiten je kast te plaatsen afhankelijk van wat je het belangerijkste vind.

Zou geur en lawaai -overlast een probleem kunnen opleveren? Zet ze dan binnen in je hok.

Blijkt dat niet echt een probleem te zijn, kan je deze gerust buiten je kast zetten om plaats te sparen.

flexi alu darms heb je dus ook nodig.

Natuurlijk ook bevestigingsmateriaal om je kap e.d. op te hangen, rekening houdend dat ze in hoogte regelbaar moet zijn.

 

Je kan ook verse lucht gaan inblazen, maar is niet verplicht. (al is't aan te raden voor de zomermaanden.)

 

een luchtbevochtiger is ook praktisch, maar je kan altijd met natte handdoeken werken. (al wordt je dat heel rap beu)

 

Eens je planten groter worden, is 't ook aan te raden een gewone ventilator boven je toppen te laten blazen.

 

Hopelijk niks vergeten.

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crap met die dubbele posts!

 

Ik dacht dat whazzup deze al verwijderd had, sry folks, kunnen jullie gewoon m'n laatste antwoord overzetten?

Of moet ik dit eerst zelf doen, zodat jullie nadien deze post kunnen verwijderen?

 

Greetz!

 

@madnaaz

 

"nou sorry hoor wou alleen wat hulp vragen kan beter niks vragen en gewoon de site doorspitten wat ik begrijp"

heel verstandige opmerking

Lijkt me ergens logisch als je intresse toont in iets, dat je er zelf wat moeite voor doet ook. :smoke

 

Wees blij met de extra gratis hulp die je krijgt.

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...