Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
I-pot

Hollands Hope

Recommended Posts

gegroet beste mede growers.

 

Ik volg al 2 jaar op geregelde basis het wietforum en heb dit jaar maar eens besloten om zelf een kweekverslag aan te maken.

 

Eerst even de kweek van vorig jaar:

begonnen met 2 zaadjes early misty die beide ontkiemt zijn en bleken alle bei vrouwelijk :)

gekweekt in volle grond op gewone aarde met een beetje potgrond en net voor/in het begin van de bloei guano meegegeven. gestart einde april,geoogst eind september.

+- 300 gr afgehaal, rot niet meegerekend.

 

foto's van de early misty's van vorig jaar:

gallery_18167_5772_42381.jpg

 

gallery_18167_5772_31839.jpg

 

gallery_18167_5772_583082.jpg

 

gallery_18167_5772_2982352.jpg

 

gallery_18167_5772_2589551.jpg

 

Dit jaar heb ik gekozen voor Hollands Hope van high quality seeds in het black label gamma.

de kweekmethode blijft hetzelfde, alleen heb ik dit jaar wat meer potgrond gebruikt

en ter experiment ga ik 1 HH laten staan in een grote bloempot. In totaal 5 planten

21 april: heb ik 5 zaden te kiemen gezet.

23 mei: stonden ze in volle grond

9 juni: 2 planten laten al voorbloei zien

 

24 juli:meest planten gaan goed en zitten rond de 2m

toch nog altijd 3 volhoudertjes die geen geslacht laten zien :D

 

maargoed, foto's zeggen meer:

 

gallery_18167_5773_10310.jpg

 

gallery_18167_5773_80090.jpg

 

gallery_18167_5773_7986.jpg

 

gallery_18167_5773_6848.jpg

 

gallery_18167_5773_59932.jpg

 

gallery_18167_5773_31756.jpg

 

gallery_18167_5773_33432.jpg

 

stammetje!

 

gallery_18167_5773_23518.jpg

 

tot de volgende update

 

I-pot

Edited by I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kerstbomen :D , hopelijk zonder ballen maar vette toppen :)

Ziet er goed uit hoor.

Veel succes met je kweekje,

 

El Fish :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor een update!

 

het weer is hier de laatste weken verschrikkelijk wisselvallig en veel wind gehad, maar ook periodes met veel zon,

dus de meeste planten doen het nog steeds voortreffelijk en zijn mooie bomen aan het worden.

 

deze kan nog net op de foto is ongeveer 2m breed en iets hoger

en it's a female! :wacko:

op de foto is ze nogal licht van kleur,maar dit komt door het felle zonlicht

gallery_18167_5772_401921.jpg

 

de grootste van het vijftal, nog niet getopt en denk ook niet dat ik dat nog ga doen.

van deze plant weet ik nog altijd niet wat het is

gallery_18167_5772_273196.jpg

 

deze is nogal kaal vanonder,maar dat komt door windschade: 5 takken vanonder afgebroken,maar plantje is mooi hersteld. Ook dit is een volhoudertje,nog geen geslachtsbepaling ;)

gallery_18167_5772_160595.jpg

 

2 maal getopt, 1 keer op 10cm van de grond en dan nog is op 1,5m. plant is heel vol,maar wel wat kleiner dan de andere en fel paars verkleurd. je ziet duidelijk dat deze hier niet graag staat.

gallery_18167_5773_259083.jpg

 

is nu gedurende 1 week verduisterd en ga dit nog een week doen om de bloei erin te krijgen,staat in een pot en is veel kleiner dan al de andere, maar was een experimentje.

gallery_18167_5773_302021.jpg

 

topjes beginnen er langzaam door te komen, al veel haren in de oksels ed.

gallery_18167_5773_41543.jpg

 

en dan het bekende gaatjes probleem, 3 van de 5 planten hebben er last van en 1 heeft het echt heel extreem.

ben nu al een paar dagen op verschillende tijdstippen de planten gaan inspecteren en de gaatjes worden dus veroorzaakt door kevers en een klein groen vliegend beestje, lijkt op een baldluis,maar is wel 2 maal zo groot en moeilijk zichtbaar,zit meestal bij de jonge scheuten.

gallery_18167_5773_14093.jpg

 

keep them growing

 

I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ik heb ook holand hope staan maar dan skunk x holand hope en ik heb ook last van die gaatjes maar ik zie niks van dieren op mijn plantje verder staan die van u er stuk mooier bij dan die van mij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ilco: de beestjes zijn moeilijk zichtbaar en heel erg schuw. ook kunnen ze vliegen en zijn dus niet continu aanwezig op planten. als ik er nog eens 1 zie zal ik er een foto van maken.

 

de plant die ik nu gedurende 2 weken aan het verduisteren ben,begint mooie topjes aan te maken. zelfs al op de onderste takken. foto's volgen zodra het weer wat mee zit.

ff nog een vraag zou ik de verduisterde plant al terug buiten kunnen laten staan?of verduister ik die best nog een tijdje? staat nu anderhalve week in bloei.

 

grtz

I-pot

Edited by I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je even kijken hoeveel uren licht nu een dag heeft.

in mijn handtekening staat een link naar zon schema.

ik vind ze lief

ik heb ook 1 keer hollonads hope gehad helaas toen de tijd iets te laat mee begonnen met kweken dus werd niet echt groot.

ik had wel paarse toppen dat schijnen meerdere hh te hebben sommige worde groen en andere worde paars

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik vandaag een mannetje heb ontdekt.

Kan iemand dit bevestigen? ik kan nog wel een paar dagen wachten om hem weg te doen,omdat er nog niets te bestuiven valt. maar doe hem liefst zo snel mogelijk weg, want hij steelt een beetje zon van een andere plant.

 

gallery_18167_5773_112703.jpg

 

gallery_18167_5773_134083.jpg

 

het gaat om deze plant:

gallery_18167_5772_160595.jpg

 

 

grtz

I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké,danku

ik dacht het wel,maar wou toch zekerheid.

 

toen waren ze nog met 4 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mini update:

 

ik ben 3 dagen geleden gestopt met verduisteren van de plant in pot en het plantje bloeit rustig verder.toppen worden een beetje paars,heel de plant heeft wel een paars tintje.vermoed dat dit aan de soort licht (hollandse hoop)?

van de nu nog 3 planten in volle grond is er ook een paarse bij.

 

beetje prematuur topjes

gallery_18167_5773_152406.jpg

 

gallery_18167_5773_11659.jpg

 

gallery_18167_5773_152311.jpg

 

gallery_18167_5773_153242.jpg

 

de planten in volle grond doen het nog steeds goed,maar de bloei wil er niet echt in schieten.

foto's volgen

Edited by I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was gisteren in de buurt, dus maar even de shop binnengestapt en wat vloeibare bloeivoeiding van canna gekocht.

geven jullie dat elke waterbeurt of 1à2 maal per week? zal in het begin maar kalmpjes aandoen, want de planten zijn niet veel voeding gewoon.

 

Grtz

 

I-pot

 

ps:dit weekend geven ze terug mooi weer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo, :P

zoveel bloeivoeding geven als aangegeven op de verpakking.

ga je daar niet over kan het geen kwaad.

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor een update!

het ziet er naar uit dat er van het plantje in de bloempot toch nog iets lekkers van gaat komen

topjes zijn nu overal aanwezig op de plant en de thc-produktie is de laatste dagen goed op gang gekomen :P

 

verduisterdere plant. staat vandaag 2 weken in bloei(6dagen zonder verduistering)

gallery_18167_5773_90789.jpg

 

gallery_18167_5773_193985.jpg

 

gallery_18167_5773_167555.jpg

 

deze wesp zit al 2 dagen op dit plantje, zal ondertussen ook al lekker :dope: zijn

 

gallery_18167_5773_82475.jpg

 

plantje in volle grond blijft het uitstekend doen, staat al 3 weken in voorbloei,maar nog steeds geen echte bloeisymptomen

gallery_18167_5773_84476.jpg

 

beetje opengespannen met touw en hier en daar een geïnproviseert gewichtje

gallery_18167_5773_179316.jpg

 

bovenkant: serieuze aanval gehad van beestjes, maar denk niet dat dit verder veel kwaad kan

gallery_18167_5773_336361.jpg

 

nog een plantje in volle grond dat zeer vroeg getopt is en nadien nog enkele keren uit zichzelf gesplits is,

staat niet zo gezond als de andere planten en heeft nog steeds geen geslacht laten zien

gallery_18167_5773_48357.jpg

 

verschillende hoofdtakken

gallery_18167_5773_133644.jpg

 

en het onderstel:

gallery_18167_5773_244802.jpg

 

deze keer geen foto's van de grote kerstboom omdat ik denk dat het een mannetje is (nog niet heel duidelijk zichtbaar zoals foto's van het vorige mannetje,maar ben bijna zeker). als ik die omhak zal ik nog wel eens een foto nemen.

 

nu hopen op een heel goede nazomer aangezien er nog niet veel planten uit zichzelf zijn beginnen bloeien

 

Grtz

 

I-pot

 

hey,

zou ik de planten die nog niet in bloei staan ook al bloeivoeding geven of beter nog even wachten?

groeivoeding heb ik niet.

De kerstboom bleek mannelijk te zijn,dus :D

mijn fototoestel was plat en ik heb dus geen foto's, maar hij was net iets groter dan 2m50.

er staan nu dus nog 2 planten in volle grond waarvan 1 vrouwelijk en de andere nog onbekend

en 1 plant in een bloempot(2 weken in bloei)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag,

ik lang gelden dat ik hier nog eens lang geweest ben.

-jha ik heb ook 1 plant verduistert en die heeft ook een mooi paarse kleur. denk dat dit idd holand hope zal zijn (niet van supper skunk.)

-plant buiten staat ook nog altijd nie echt bloei. het begint wel maar nog geen top vorming :P

moet wel zeggen dan ze ook een stukje kleiner zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

vandaag niet zo een prettige ontdekking gedaan. weet niet met zekerheid wat het is,maar denk meeldauw.

er zijn nog maar een paar bladeren heel licht aangetast.het moet zijn overgekomen van een naburig sierstruikje, ik ga daarom spuiten met iets biologisch voor de fruitteelt. ik ga eerst beginnen met de aangetaste bladeren en de omliggende struiken te besproeien, want denk niet dat het nodig is van in dit stadium al heel de plant te bespuiten. of zou ik toch maar beter preventief alles sproeien?

 

beginnende meeldauw of iets anders?

aangetast blad naast normaal blad

gallery_18167_5773_11082.jpg

 

duidelijkere foto

gallery_18167_5773_14432.jpg

 

Grtz

I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn mijn planten.

Is dit niet vergelijkbaar?

med_gallery_3934_6194_229442.jpg

 

Het werk van de Rhododendroncicade...

med_gallery_3934_6194_852385.jpg

 

Het kan een combinatie van meeldauw en de Rhodedendroncicade zijn, die beestjes brengen ziektes mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ diminike: thnx voor de reply

de gaatjes storen niet echt, het gaat om de witte schijn in de bladeren.

is inderdaad vergelijkbaar,maar de witte schijn is bij mij toch iets feller.

 

is dit nu het begin van meeldauw? zou het graag onder controle krijgen voor heel de plant besmet is.

 

Grtz

I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk verslag, keep them growing...

Ik denk niet dat het meeldauw is, maar bij mij uit het zich ook in verschillende vormen, begint in het midden van het blad lijkt op stipjes poedersuiker en bij een buiten plant zijn het vlekken geworden. Is dat blad ook ruw zoals schuurpapier.?

 

o die wesp is ook een mooi soortje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tappa b:

de beschadigde bladeren zijn inderdaad iets ruwer dan de andere blaadjes, maar nog steeds even soepel en zeker geen schuurpapier. ook begint het bij mij aan de buitenkant van het blad en komt dan naar het midden en het is niet iets wat erop ligt, het zijn de bladeren die aangetast zijn denk ik.

ahja en bendankt voor de reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die beestjes zitten mijn planten echt helemaal vol, wist niet dat ze schade aanrichten..

Dat verklaart ook de gaatjes, had alle slakken namelijk al gekilld.

Ga er toch eens wat aan doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

na lang afwezig te zijn op het forum nog eens een update!

rede voor mijn afwezigheid is tijdsgebrek doordat ik ben beginnen werken.

 

het plantje in de pot is bijna helemaal paars geworden, de toppen zijn lekker opgezwollen en er komt een ongeloofelijk straffe skunk geur af. hier heb ik de laatste dagen een paar plekjes rot moeten verwijderen ook al staat ze 's avonds onder een afdakje en is het weer schitterend. heb daarom besloten om vanavond te oogsten, ze zou eigenlijk nog een paar daagjes moeten staan, maar ze geven weer regen begin volgende week. haartjes zijn 1/3 bruin dus lijkt me niet echt een probleem. of vergis ik me hierin?

 

budshots:

gallery_18167_5773_622092.jpg

 

gallery_18167_5773_1822355.jpg

 

gallery_18167_5773_230215.jpg

 

gallery_18167_5773_1410949.jpg

 

gallery_18167_5773_622092.jpg

 

overzichtje

gallery_18167_5773_354419.jpg

 

alles gaat dus goed bij dit plantje, op de rot na dan maar dit lijkt mij onvermijdelijk buiten.

 

over de plant in volle grond valt ,buiten dat ze eindelijk in bloei staat, niet veel positiefs te zeggen.

bladere vergelen/verbruinen in sneltempo, maar niet heel de plant heeft er last van. ze is als het ware in 2 gedeelt: de ene helft van de plant is geel,de andere groen en dit in verticale richting.

ik weet dat het een normaal fenomeen is in de bloei dat de onderste bladeren afsterven, maar hier zijn het niet de onderste bladeren. het zijn de bladeren van 1 kant van de plant, de kant met het meeste zon.de plant is ook getopt en heeft 4 hoofdtakken waarvan dus 2 gezonde en 2 niet.

ook hangen de meeste bladeren heel de dag slap omlaag

iemand enig idee wat het kan zijn?

 

foto's zijn duidelijker:

 

gallery_18167_5773_1443199.jpg

 

bovenkant

gallery_18167_5773_63635.jpg

 

van de andere kant

gallery_18167_5773_1136598.jpg

 

en dan toch wat mini topjes

gallery_18167_5773_308411.jpg

 

gallery_18167_5773_715149.jpg

 

gallery_18167_5773_68148.jpg

 

in topvorming is er nauwelijks verschil tussen de 2 kanten.

 

hoop dat iemand raad weet met dit bizarre geval

 

Grtz

I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand enig idee wat het kan zijn?

wrss een voedingstekort, maar wat? en waarom maar en halve plant en niet helemaal?

heb geen ph-meter, maar verzuurt de grond niet na een tijd? dan zou het dus geen kwaad kunnen om eens wat kalk op te lossen in het water?

ik ga nu ook beginnen met regelmatig bloeivoeding te geven.er is al een kleine verbetering zichtbaar, maar met dit weer kan ik moeilijk nog water geven :) (het water valt met bakken uit de lucht)

 

andere plantje is geknipt en hangt te drogen.

 

Grtz

I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gevonden dat mijn plantje een kalium te kort heeft, hoop dat dit nog hersteld.

heb nog een leuke foto van het wortelstel van de geoogste plant:

 

gallery_18167_5773_560775.jpg

 

gallery_18167_5773_555605.jpg

 

potje mocht blijkbaar nog wat groter :tu

 

Grtz

I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...