Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Herbalx

Eerste Indoor Micro-kweek (spaarlampen)

Recommended Posts

heyhey mensen,

 

even een update, mijn blueberry plant begint een beetje kuren te vertonen, aan de randjes van de bladeren is een soort van verdorring opgetreden.

 

hier onder wat foto's misschien kan iemand mij een tip geven of herkennen wat het is.

 

overview, met daarop de verdorrende randjes al te zien:

SH100111.JPG

 

Closeup van de blueberry plant met verdorde randjes :

SH100113.JPG

 

Hieronder nog even de gave toppen aan de plant :

SH100117.JPG

SH100118.JPG

 

Nog even een plaatje van de beginnende bubblegum

SH100119.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Herbalx,

 

Het ziet eruit als overvoeding in mijn ogen althans :wtf:

Waarom gebruik je trouwen canna in combinatie met bcuzz bloeistimulator mede omdat ik toch wel een

voorstander ben van een voedinglijn ivm afstemming van verschillende componenten :lol:

Veel sucses verders

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zover ik kan zien zijn het ook beginselen van overbevoeding.ff een weekje niks geven alleen water zou ik zeggen en daarna minder voeding dan wat je normaal gaf.verders ziet het er allemaal vrij stabiel uit.bubblegum gaat ook lekker.hoe hoog hangen je lampen erboven??want dat kan ook nog een reden zijn dat de bladeren tegen de lamp aan hebben gezeten.

kijk even wat andere ervan denken maar voor zover ik nu zie overbevoeding.

 

succes

 

grtz twin

 

en idd zoals mehighto zeg houd het bij 1 voedingslijn omdat dat op elkaar is afgestemd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehighto & twindaddy super bedankt voor julie reacties ik ga gelijk mijn voedingslijn aanpassen.

 

de lampen hingen er 5 cm boven, ik dacht eerst ook dat het verbranding zou zijn, heb me lichten hoger gehangen echter bleef het probleem. ik ga gelijk over op alleen afgezuurd water en zal na een weekje de voeding proberen op te bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey ziet er lekker uit man

 

lekker soortje ook , alleen jammer van de overvoeding

 

trekt wel weer bij ,succes met de dames

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had met mijn eerste kweekje ook last van overvoeding. De bladeren waren van sommige planten volledig geel geworden, maar de plantjes kwamen er wel weer bovenop met verloop van tijd. Dus die paar gele puntjes moeten geen probleem vormen lijkt mij.

 

Ziet er verder al lekker vol uit. Blijft leuk om te zien hoe het bij een ander verloopt met ook 90w aan spaarlampen. Al begint het bij mij ook wel te kriebelen om een kleine HPS aan te schaffen voor de volgende kweek. Blijf je volgen Herbal!

 

Groeten! :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de planten nu bijna een week alleen afgezuurd water gegeven en ze trekken langzaam weer helemaal bij .... sommige bladeren zijn echter behoorlijk toegetakeld. gelukkig kon ik dankzij de door jullie gegeven tips voorkomen dat de plantjes ten onder zijn gegaan aan een domme fout van mij ! mag dit een leerweg zijn voor de me tweede binnen kweek.

 

Foto's komen er snel aan, heb even me toestel vergeten, maar deze zullen niet lang op zich laten wachten ! thx again voor de reacties !!!

 

eenuh .... over die HPS, daar zat ik stiekem ook al naar de te kijken ! :wtf: eerst is ff kijken wat dit oplevert ! :lol: hoop dat het een lekker wietje wordt, dat is voor mij het hoofddoel ! maar met een HPS kan ik uiteraard meer resultaat halen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...