Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bambim

Eerste Keer : Toppen, Fimmen En Schuin Fimmen

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Dit de eerste keer in mijn leven dat ik eigen planten heb..Pa is zo lief een gedeelte van zijn zeer vruchtbare moestuin ter beschikking te stellen voor mijn vriendinnetjes ;) Ik heb 2x white widow en 2x northern light.

 

Ik heb geen ervaring met het op laten groeien van deze planten, heb wel veel ervaring met de opgefokte chemische wiet van de shops van tegenwoordig. Een hijs en je hebt gelijk een keel vol slijm...Vandaar dat ik mijn planten nauwlijks voeding wil gaan geven, maar wel een hele rijke grond waar jaren op gemoestuind is :D

 

Ik heb hier op wietforum wat gelezen over het toppen van planten (scheut geheel wegknippen) en fimmen (2/3 van de scheut wegknippen). Ondanks dat ik niet bekend ben met de planten heb ik toch 3 dingen geprobeert.

 

Foto A - toppen

Foto B - fimmen

Foto C - schuin fimmen (met de insteek: puur als probeersel en jammer als het niet lukt...en SUPER als het wel lukt)

 

Ik heb hier 4 foto's waarop je kunt zien dat ik bij deze planten deze 3 manieren toegepast heb en zie het resultaat.

Ik zou heel graag van bezoekers tips of aanmerkingen krijgen, het is natuurlijk ook leuk om te horen dat het gelukt is :P

 

Foto A - TOPPEN

i5oyty.jpg

 

Foto B - FIMMEN

dlojzc.jpg

 

Foto C - SCHUIN FIMMEN (2 foto's)

2yvjwcz.jpg

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

34e2vbb.jpg

 

Naar mijn idee ziet het er allemaal goed uit.. En wat ik zo kan zien zijn 4 vertakkingen na het schuin fimmen... Iemand mee eens? :(

 

Bedankt voor jullie reacties!

 

Tim.

Edited by suffie63

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei man,

mag ik je vragen eens te checken in mijn gallerij naar de foto's van mijn plantjes, ik heb ook voor het eerst buitenkweek gezet "early girl.

Ik heb je foto's gezien en denk wel dat ik het gezien heb maar ben niet zeker.

Het fimmen van de plant, is dat de middelste scheut schuin afdoen? mijn plantjes zitten in groeifase, ze zijn geplant rond 20mei dus vrij laat maar volgens mij en de vrouw van de shop was het zeker niet te laat voor deze soort.

Moet ge alleen fimmen op de top of ook aan de zijkanten?

 

//EDIT door suf: leer quoten, aub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bambim ,

Dat heb je goed gedaan dat toppen en fimmen ,en ja zo te zien is de laatste een 4 topper

Als je vader al jaren een moestuin heeft dan heeft hij ook meer kennis van het groeien en bloeien ,ik heb veel van mijn vader geleerd

En als het goed is heeft je vader ook losse meststoffen om grotere vruchten en groente te krijgen ,dit werkt ook voor buitenweed

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...