Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

banaantjuh

4x Onbekend. Secret, In De Kledingkast.

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje 4 kleine plantjes, uit zaad. Mijn eerste kweekje :o

De bedoeling is dat ze buiten komen te staan... Maar met dat weer hier... :P

10°C 's nachts, en harde regen, overdag geheel bewolkt :D

 

Dus eventjes een hokkie van 45cm hoog, 45 cm diep, en 60cm breed gefixt:)

Er hangen 2 spaarlampen in, van 60 watt ('gebruiken voor 11 watt', gaat dat dan genoeg zijn?).

En en 12V Pc fan.

 

 

gallery_17121_5229_384540.jpg

Het geheel in de kast.

 

 

gallery_17121_5229_832496.jpg

Temperatuur is zo'n 25°C.

 

 

gallery_17121_5229_280482.jpg

Poppetjes gezien, kastje dicht, zegmaar :(

 

 

Het geheel bevind zich dus in mijn kledingkast :(

Ik hoop hier later stekjes te kunnen laten bloeien, en het geslacht te kunnen vaststellen. En eventueel topjes drogen:)

 

Vanmiddag even een tijdschakelaartje tussen het geheel(moet voor groei toch op 18/6?), en een weerstationnetje erbij.

 

Reacties zijn zeer welkom! ;) (commentaar zeker ook!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee daar!

 

Ja dat weer is wel eens beter geweest ja. Hoe kom je aan je zaadjes?

 

Je plannen klinken wel interessant! Hoop niet dat je kleding er ook nog bij moet liggen als je aan het bloeien bent;)

 

De lampen moeten voor de groei 18-6 ja. 24-0 kan ook, alleen 18-6 wordt vaak aangehouden.

 

Succes,

 

Kweek Addict ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie draadjes bij je (termometer ) het is toch geen aquarium verwarming ( al zag ik zo geen lichje) anders heb bie zo brand !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Don't worry, geen verwarming daar anyway.. Ruimte was klein genoeg om op 25°C te houden met de spaarlampjes :o

Ook bloeien was mijn plan niet, niet daar. Zo sneu, die ukkepuk-plantjes in de bloei :P :(

 

Maarnu...

Ik dacht, ik maak er iets moois van, geen (direct. (Want tsjah, zeg nooit 'nooit')) brandgevaar, en laat het mijn ma zien...

Maar ze zag het voor ik 't had laten zien, dat schoot in 't verkeerde keelgat! :(

 

De boel moeten ruimen..

Maar gelukkig wel een andere ruimte toegewezen gekregen! :lol:

Inmiddels ingericht enwel, morgen foto's... ...Nu slapen ;)

 

(Heerlijk, tijdschakelaar in t nieuwe hok :lol: Daar alvast geen zorgen aan :P )

 

Dankje voor jullie reacties! :D

 

 

To be continued....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kweekadict:

mijn zaad, ofjah ;) ...

nouja, ze komen dus van iemand die stom genoeg geweest is om herma's/mannen tussen zijn (Buiten) plantjes te laten staan....

Maar zijn zaad vandaam kwam, dat was een vaag verhaal...(onbekend soort, en niet voor kweek bedoeld misschien zelfs.)

Ik heb wat van die zaadjes gekregen.

Dus ik dacht "F*ck it! Ik probeer het gewoon!".

 

Misschien deze binnekort buiten zetten. En dan in dit kastje nieuwe plantjes uit zaad kweken, en dan beter zaad uiteraard.

 

(ik post vanmiddag/vanavond nog wel even wat foto's en gegevens van het nieuwe hokkie :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_17121_5229_384540.jpg

(tn_ uit de link halen)

ontopic:

ziet er leuk uit, hopelijk word dat wat met die zaden :P

en met je ouders ;)

Ik zou er messchien enkele spaarlampen bij hangen,licht is gewicht; zodanig elke plant een spaarlamp boven zich kan hebben, ik denk dat op deze manier de boel gaat strekken :D

Ontkiemen kun je bv met 4 onder 1 spaarlamp, maar als ze te groot worden krijgen ze geen licht genoeg..

 

grtz Sedus

Share this post


Link to post
Share on other sites
...en met je ouders ;)

Ik zou er messchien enkele spaarlampen bij hangen,licht is gewicht; zodanig elke plant een spaarlamp boven zich kan hebben, ik denk dat op deze manier de boel gaat strekken :P ...

Ik mag bij mijn vader ( 4 deuren verderop :( ) 1 á 2 plantjes in de tuin zetten, de rest gaat 'het bos in'.

Mijn moeder vind het best, een paar plantjes, opkweken tenminste. :o

 

En er staan nu 4/5 plantjes in, en een paar tomatenplantjes(van mama :D) in

Denk je dat die 120Watt dan te weinig is, voor groei?

 

Foto's oude kastje(bedankt voor de foto-tip!):

hier(1)

en hier(2)...

en daar(3)...

 

 

Vanavond ga ik lalvast een paar zakken paardenpoep halen, zodat ik mijn plantjes lekker hard kan laten groeien als ze buiten staan:)

(Er is een grote hoop bij de volkstuinen :( )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay,

hier de beloofde foto's van het nieuwe hokkie!

 

gallery_17121_5264_612734.jpg

Zo ziet het eruit, althans, als je het gordijntje opzij doet.

 

gallery_17121_5264_544245.jpg

Dit is de binnekant:) En ja, er staan inderdaad kleine tomaat-plantjes in... Van moeders. ;)

 

 

Spec's:

- 2x 60W spaarlamp (=120W)

- 1x pc Fan, inlaat.(12V)

- 1x XboX fan, uitlaat(draait nu op 4.5 volt, kan tot 12V)

- 1x weerstationnetje van de kijkshop

- 1x tijdklokje van de kijkshop

- Temp: 20°C - 21°C

- LV: 50% - 60%

- Inh: 70*50*33(breedte*hoogte*diepte)

 

Nu scheint het zonnetje, ze staan buiten te spelen :P . Maar zodra het weer donker/bewolkt wordt, gaan ze naar binnen...

 

Ik moest jullie de hartelijke groe(n)ten van de plantjes doen, dus bij deze! :D

 

Aanmerkingen/opmerkingen/commentaar: Welkom!

 

Ik zou graag zeggen dat ik de smaak te pakken krijg... Maar dat doe ik niet, want ik heb zojuist iets meer dan 20Kg paardenstront gehaald.

Voor op mijn

G-plek

^LINK^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er was wat twijfel of 2x 60 watt genoeg was voor de 4 plantjes die erin stonden...

Dus vandaag even langs de gamma, voordeel paketje spaarlampen gehaald, en een verhuis-pakketje fittingkjes.

 

Nu hangt er 3x 70=120 watt.

612 luumen per lampje.

Dus 612x3=1836 Luumen.

 

In middels 2 plantjes buiten gezet, en eventjes eentje geadopteerd van een vriend(zelfde soort, had 'm in een goede bui een plantje gegeven :rofl ).

 

Zo staat het er nu bij.

gallery_17121_5270_1109276.jpg

 

lekker knus....

gallery_17121_5270_216550.jpg

 

En dit is mijn "fitting-ophang-systeem". :(

Een stuk pvc buis, van 2cm. Opengezaagd, zodat de fitting erin past en blijft zitten, en dat met een schroefje onder een balk gemaakt(x3) :(

gallery_17121_5270_493462.jpg

 

Lv momenteel 45%

Temp is 22.7°C

Share this post


Link to post
Share on other sites
reflector gebruiken? :(

 

Is overwogen, maarja dan zou ik dat zelf weer moeten fixen, en uitzoeken wat het beste werkt etc...

Daar had ik simpwelweg geen behoefte aan. :rofl

 

De plantjes staan toch allemaal buiten... Op de G-plek(vooral de getopte gaat hard! :( )

 

Binnekort komen er wel een paar baby-LR's in... Misschien dan weer even kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is overwogen, maarja dan zou ik dat zelf weer moeten fixen, en uitzoeken wat het beste werkt etc...

Daar had ik simpwelweg geen behoefte aan. :specool

 

De plantjes staan toch allemaal buiten... Op de G-plek(vooral de getopte gaat hard! :verrygood )

 

Binnekort komen er wel een paar baby-LR's in... Misschien dan weer even kijken.

 

 

alu-folie of zilver papier doe ik achter de spaarlampen voor licht naar een kant te strale. Ik doe het ook bij de tl buizen van de stekken

 

 

greetz reuzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey banaantjuh

 

jou lampen leveren licht voor een 60watt lamp maar zijn waarschijnlijk 14watt spaarlampen.als ik je een advies mag geven maak je een mooi kapje voor alle 3 en schaf je 23watt spaarlampen van philips aan.die geven tog net ff een stukje meer licht.120watt ieder namelijk.verder ziet je kast er netjes uit met je pcfans.misschien die pvc om de fitting nog vervangen door iets minder brandbaars dan pvc.aluminium of ijzer.

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
...maak je een mooi kapje voor alle 3 en schaf je 23watt spaarlampen van philips aan.die geven tog net ff een stukje meer licht. 120watt ieder namelijk. Verder ziet je kast er netjes uit met je pcfans. Misschien die pvc om de fitting nog vervangen door iets minder brandbaars dan pvc. Aluminium of ijzer.

 

Advies is altijd welkom :specool

 

Misschien koop ik die lampies wel als ik binnekort toch bij de gamma werk :verrygood

Kapjes zal ik tegen die tijd nog wel iets voor bedenken...

 

Dankje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...