Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groen als gras

water?!?

Recommended Posts

& nog een vraag:

 

hoeveel water kan ik het beste per dag geven:

in de eerste week:

de tweede etc.

 

anders zie ik straks me o zo lieve kleine plantje omkomen in het water :P: ,

 

groen als gras

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil het ook wel eens weten, bij mij is het grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

scamp, je hebt nog geen kast staan, dus je moet niet zeggen dat het grond is é, begin er aan en zeg dan dat het grond is, en ten tweede, op kokos ist beter dan op grond! en tkomt op tzelfde neer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het als volgt(ik zelf ben buitenkweker)

ik kruip onder de plant en neem wat aarde als ik heb samen knijp tot een bal mag hij nog niet volledig samenklitten en als ik er vervolgens met een vinger op de bijna bal druk moet hij in grove struktuur vlot uit elkaar gaan dit is de maximum dan wacht ik meestal een dag of 3(wel te verstaan zonder regen) en geef ik de plant terug water met voedingstoffen( deze hoeveelheid is afhangkelijk van de grote van de plant maar varieerd bij mij van 1 liter to 10 liter( dit zijn wel planten + 2meter))

 

voor binnenkweek ben ik niet op de hoogte, ik weet wel een richtlijn maar ik denk dat ge beter de binnen profs hierover ondervraagt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik groei 8 plantjes in een ruimte van 2 bij 2 bij 2,6 met 400w lamp en volgens mij alles goed geregelt, na adviezen van anderen :wink:,

en andwoord op je vraag --> ik groei in aarde.

groen als gras

Share this post


Link to post
Share on other sites

GROWER argh you drive me mad, ik ga op grond keken, nou goed? en ik wil gewoon goed geinformeerd zijn, als je alles nog moet komen vragen als je al bezig bent, kan het wel eens mislope,chill dus eens!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bericht is spoorloos verdwenen??¿¿

het kwam hierop neer

zoals ik al zei ik ben buitenkweker dus don't schoot me

hoeveelheid vocht is van veel faktoren afhangkelijk( temperatuur in kast, vochtigheid,groote van de plant,.....

ga op u gevoel af niet te droog niet te nat( liever iets droger dan u wortels konstant in het nat( de plantjes kunnen daar niet goed tegen)

een paar tips

kontroleer elke dag minstens 1 maal en stuur bij waneer nodig

geef bij aanvang van de lichtperiode water zodat bij een teveel het overtollige vocht nog wat kan verdampen, en u planten niet de ganse donkere periode inde zeik moeten staan

en geef de laatste week van de bloei geen water meer

kijk ook nog eens rond op dit forum ik ben er vrijwel zeker af dat er hierrond al vragen gestelt zijn

zo ik hoop u enigszins vandiest geweest zijn maar nogmaals ik ben....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi woutor :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt er een beetje vanaf, eigenlijk geef je alleen water als de planten er aan toe zijn en dat is van vele omstandigheden afhankelijk. Maar om de dag in de volle bloei is meer regel dan uitzondering. Soms sla je wel eens een dagje over maar dat merk je snel genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

www.dewietgids.com/forum

 

Daar zitten de ervaren kwekers. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verhaaltje over een balletje maken geld ook voor de binnen kweek.Geef zelf de eerste 3 dagen elke dag water (beetje) daarna 2x per week elke keer iets meer

De hoeveelheid leg aan de grote van de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik 11 liter potten, en geef om de dag 10 tellen water met een DAP pomp van 5000 l/p uur. dit hangt natuurlijk ook weer een beetje af van de grote van de plant. Ik laat ze 17 dagen groeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaadjes gaan slap hangen als plant water nodig heeft, ik kijk dus gewoon naar de plant. of als de grond heel erg droog is of na een hele warme dag. Dan geefik water. Anders laat ik et aan moedertje natuurlijkheid over.

 

et werkt wel. mn planten waren prima gezond dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan beter een paar keer kleinere hoeveelheden toevoegen (als je daar tijd voor hebt), daarom gebruik ik het blumat-systeem.

in de praktijk begint dit te druppelen zodra de lichten aangaan en stopt het een paar uur voor de lichten uitgaan......perfect toch?

als je maar een keer per dag water geeft is dit meestal te veel om in een keer op te nemen en blijft er dus veel achter, met als gevolg: je wortels krijgen geen/minder zuurstof terwijl ze dat juist nodig hebben !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...