Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
martiani

1e Kweek Jack Horror

Recommended Posts

Ik heb dit jaar mijn eerste kweek. Het zijn 5 Jack Horror plantje gekocht bij een smartshop in groningen. ik weet dus nog neit of het mannetjes of vrouwtjes zijn hopen voor veel vrouwtjes natuurlijk

ik zou nu was foto's posten kunnen jullie ook mijn plantjes bekijken en beoordelen.

ik heb nu 3 in 1 grote pot, geen id hoeveel liter en 2 in kleinere potjes

er zit allemaal aluminiumfolie omheen omdat mijn raam aan de oostkant zit en zo alle licht optimaal probeere te gebruiken

 

gallery_17194_5199_47915.jpg

 

gallery_17194_5199_107814.jpg

 

gallery_17194_5199_151173.jpg

 

gallery_17194_5199_222144.jpg

 

gallery_17194_5199_162862.jpg

 

 

ik had nog 1 vraagje. is het wel normaal dat sommige al zo hoog worden zonder dat ze al te veel bladeren al hebben. ik heb ze tot vandaag alleen onder het tl licht gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo martiani,uw plantjes zijn zo hoog geworden omdat ze te weinig licht hebben,

strekken noemen we dit,je TL moet je op een cm of 3 hangen,verder zou ik elk

plantje in een zo groot mogelijke pot geven,dit zullen ze erg waarderen.Wat zij

niet zo graag hebben is dat je ze tegen een potlood knoopt,ik zou dit nu onmid-

delijk veranderen.Verder zien je jonge plantjes er mooi en gezond uit!Suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

stengels zitten te strak om de potloodtjes heen .

 

 

succes

 

GR.LULLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oorzaak van dat lang worden (dat heet 'sprieten') is meestal te weinig licht. Ik zou je planten gewoon buiten neerzetten nu veel beter licht en ze sprieten minder.

 

Zijn jou zaden ook van Spliff seeds? want ik heb ook zaden Jack Horror en Power Plant van spliff seeds gekocht in GROWningen bij een GS daar. (profiliek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ naamloos. ik heb het raam altijd openstaan omdat ze dan in volle zonlicht staan en omdat ik midden in de stad woon is er nogal veel wind, en lijkt het me beter om ze ergens aan vast ze zetten. ik heb de touwtjes heel los gedaan, maar is het dan nog steeds beter om ze weg te halen want ik ben bang dat ze"om waaien":D

 

@ labrat, ja zijn idd van spliff seeds bij energy volgens mij gekocht, die gs in de zelfde straat als de glory

 

ik ben trouwens een student, vandaar dat alles zo "cheap"gedaan word ;)

Edited by martiani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ja daar heb ik een keer paddo's gehaald.

Ik ben trouwens ook een student dus ik doe ook lekker gewoon low budget. ;)

 

Als ik jou was zou ik ook dikker draad gebruiken iets van +- 2mm katoen draad ofzoiets voor gebruiken, want met die dunne draadjes heb je kans dat het fragiele steeltje wordt doorgesneden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou maar hopen dat het een vrouwtje is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mn plantjes een nachtje alleen vandaag ben ff bij mn ouders, maar ik heb een geniaal plan bedacht

boven bij ons zit een trap met een dakraam, en door dat dak raam kan ik op het dak van de buren waar mn plantjes de gehele dag vol zon licht hebben ipv alleen sochtns voor het raam.

morgen ga ik weer terug naar huis en zal wel even foto''s maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke,hou er nu rekening mee dat het weer bar slecht is,en je kleine groeiende plantjes onherroepelijke schade kan toebrengen,of vogels die het eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee dan wacht ik nog even met ze op het dak zetten tot het weer mooi weer is

kan ik ook een dun draaitje over de plantjes heen spannen tegen vogels netzoiets als je vaak bij moestuintjes ziet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef de vogeltjes af en toe een boterham, dan blijven ze van je plantjes af.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update

@suffie63 ik heb een boterhammetjes op het dak gelegd ;) :D

ik ben nog aan het kloten om de foto's op mn laptop te krijgen maar het gaat me lukken

 

Ik heb mn plantjes nu overgepot in 10 liter bakken. en ze staan op het dak.

mn huisgenoot is er nu ook achter dat ik wietplanten heb maar dat is verder geen probleem gelukkig, hij vondhet alleen maar grappig:P. ben ook neit bank dat ze hem leeg gaan plukken aangezien het echt moeilijk is om op het dak te komen en je aardig lenig moet zijn. zal daar ook nog een foto van maken.

 

Ik heb de plantjes die heel hoog werden weer lager in de grond geplant zodat ze niet zo'n super lange steel hebben. Dit maakt toch hopelijk niet uit???

 

en 1 plantje heeft een ziekte volgens mij, het lijkt net of 1 blad in water heeft liggen weken ofzo, ik heb al op dit forum gekeken naar ziektes maar het is geen 1 wat er op dit forum staat. Hier komen ook foto's van

 

maar nu heb ik nog een belangrijke vraag. Ik zag vandaag op het nieuws dat het vannacht ongeveer 2 graden word. kunnen mn plantjes dit wel aan of kan ik ze beter binnen zetten en morgen heel vroeg op gaan staan?

Edited by martiani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gelukt om de foto's up te loaden

 

dit is het raam waar ik doorheen moet klimmen om mijn plantjes te bekijken:

gallery_17194_5199_79101.jpg

gallery_17194_5199_94275.jpg

 

Dit zijn de plantjes op het dak:

gallery_17194_5199_179763.jpg

 

hier zijn foto's van de plantjes zelf:

 

gallery_17194_5199_275875.jpg

(foto boven)deze heeft een paarse stam, is dit erg?? en zo ja, wat is het en wat kan ik er aan doen?

 

gallery_17194_5199_185089.jpg

 

gallery_17194_5199_255758.jpg

(foto boven) dit was de plant die al heel hoog werd, ik heb het begin van de word een stuk lager gezet zodat de plant nie tmeer zo hoog is.

 

gallery_17194_5199_187922.jpg

(foto boven) als jullie goed kijken zie je dat de stam geknakt is, ik weet eingelijk neit hoe dit is gekomen, vast een stonnede actie van mij maar hij groeit verder heel goed dit is ook de 2e grootste van allemaal. maar bij deze begint de stam boven de 1e blaadjes ook paars te worden...

 

gallery_17194_5199_64333.jpg

met pijn in mijn hart denk ik dat dit pantje ziek is. ik heb dit forum gezocht naar ziektes wat het zou kunnen zijn, maar heb niets gevonden wat er op lijkt. dit is gekomen na de 1e nacht buiten. ik heb hem vandaag van het dak gehaald en onder het tl licht weer gezet, kijken hoe dit gaat.

wat mij het meeste zorgen baadt is dat de nieuwe blaadjes die eraaan groeien ook die rare lichte kleur hebben gekregen. ik meost het ene blad trouwens omhoog doen met mn vinger omdat die helemaal naar beneden is gezakt.

 

Nu heb ik nog 1 vraag. ik heb potgrond van de jumbo gehaald, 1euro!. de ph waarde staat er op en is tussen 5.5 en 6.5. is dit goed??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hou er rekening mee dat die zwarte potten op dat dak veel te heet gaan worden als het warm wordt.

Het is slecht te zien op de foto, maar zorg dat ze niet te nat staan in het begin.

Zelf gebruik ik ook goedkope potgrond maar ik meng het met plagron bio-mix en cocos potgrond.

Als je heel voorzichtig doet kan je ze er nu nog uithalen en je potgrond verrijken met het één en ander.

veel succes! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub

 

hallo

 

Ik denk dan dat als het weer mooi en warm weer word maar alluminiumfolie om de potten ga doen.

 

is het ook mogelijk om ipv plagron bio-mix en cocos potgrond vloeibare bijvoeding te geven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan, alleen heb je dan wel kans dat je grond later verzuurd.

Er zit waarschijnlijk niet genoeg calcium in je grond om je buffer in stand te houden.

En als je dan toch alleen vloeibare voeding wilt gaan geven dan raad ik je aan om

een één component voeding te geven waar calcium en magnesium al in zitten (bijvoorbeeld Hesi).

Of zelf af en toe een calcium supplement mee te geven (bijvoorbeeld biogreen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee thnx, ga van de week ff hesi halen. zullen ze vast ook heel hard groeien met het mooie weer op komst

 

maar heeft iemand enig idee hoe die paarse steeltjes komen en wat er met dat ene plantjes is.

ik denk zelf dat er een druppel water de hele nacht op heeft gelegen.

Hij staat nu al weer een aantal uurtje onder het tl-licht en hij is al weer een klein beetje gegroeid gelukkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou maandag toch foto's op je topic zetten Martini ? :specool ik zit met smart te wachten :verrygood

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal

 

er komt weer een update. ik was van het weekend met mn vriendin naar amsterdam. We zouden eigenlijk zondag weer terug komen maar we zijn wat langer gebleven.

ik was heel bang voorr mn planten van het weer afgelopen weekend en maandag, veel regen, veel wind.

Maar toen ik thuis kwam schrok ik wel, hoe snel ze gegroeid waren:D allemaal nog levend en wel. ook de plant die rare bladen had is flink gegroeid en heeft nu nieuwe gezonden bladen gekregen. gelukkig had 1 van mijn huisgenoten (weet niet wie) mn planten in de greppel gezet waar ze meer uit de wind staan:D

 

Heb vandaag groeivoeding gekocht en ga vanaf morgen de voeding geven, 2 a 3x in de week. Het is van terra vega.

 

Ook zit ik er over te denken om over 3 week te beginnen met 2 of 3 planten verduisten en misschien 2 a 3 stekjes snijden. kijken hoe me dat afgaat en wat ervaring op doen voor volgend jaar.

Dit forum is echt slecht voor mij, brengt me op allemaal nieuwe ideen om meer wiet te krijgen:P

 

hier komen de foto's:

 

judge and enjoy

gallery_17194_5199_141980.jpg

allemaal naast elkaar weer in het zonnetje

gallery_17194_5199_2947062.jpg

gallery_17194_5199_889696.jpg

gallery_17194_5199_2222031.jpg

gallery_17194_5199_1705493.jpg

gallery_17194_5199_3564193.jpg

gallery_17194_5199_176094.jpg

gallery_17194_5199_184897.jpg

 

volgende week weer een update. kunnen we zien hoe de groeivoeding aanslaat

 

kritiek altijd welkom, en zie je rare of opvallende dingen aan mn planten hoor ik het graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag weer even wat foto's gemaakt dus doe direct even een update

 

weinig reacties helaas, maar dat betekent vast dat mn planten er gezond uit zien!:verrygood

 

Paar dingen heb ik gemaakt, zo heb ik aluminium folie om de potten gedaan zodat ze niet superheet worden op het zwarte dak. en ik heb een afdakje gemaakt voor als het hard regent of als ze in de bloei staan tegen de regen.

hier komen de foto's

 

gallery_17194_5199_2990819.jpg

 

deze heeft een handicap, 2 blaadjes ipv 3:P

gallery_17194_5199_2221646.jpg

 

er groeit ineens nog een plantje in 1 van de potten. hopen op nog een wietplantje:P

gallery_17194_5199_332030.jpg

 

weet iemand wat dit op het blad is, is het meeldauw? en wat kan ik eraan doen?

gallery_17194_5199_2318636.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit Martini , het groeit allemaal super :welcome: gaat een mooie kweek worden . Helaas weet ik niet wat je tegen meeldauw kunt doen misschien krijg je nog reacties van anderen .

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal

een beetje kutte maar toch wel chille update

 

Vandmiddag ging ik naar het dak om mn planten te bekijken en ineens waren ze weg. ik helemaal in pakiek overal kijken en zoeken waar ze zouden kunnen zijn. ik liep naar beneden en kwam de buurman met een briefje dat hij de pllanten van zn dak af had gehaald en als iemand zijn dak nog zou betreden hij de politie zou bellen voor huisvredesbreuk en kom mn potten nog wel op halen zonder de planten.

Ik ging samen met mijn vriendin naar de buurman en hopend dat mn planten nog leefden. na wat geruzie kwam het allemaal weer goed. Ik heb 50 euro gekregen om nieuwe zaden te kopen en moest beloven dat ik goede zaden moest kopen en mag alsnog mn planten weer op het dak neer zetten.

nu op zoek naar een goed soortje dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh, ik kan niet volgen??

 

de buurman zegt dat hij de flikkers gaat bellen als je nog op het dak komt maar je mag wel je planten nog op het dak zetten als je sttraks nieuwe zaden gaat hebben?? en je kreeg 50 euro van je buurman of?? snap er de ballen van man van je verhaal :welcome:

 

en heeft hij je plantjes gedood dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je buurman houd zeker gewoon niet van jock horror :)

 

In ieder geval had ruzie maken in dit geval wel zin :welcome: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maximum

We hadden smiddags een beetje ruzie. Want mijn vraag was echt waarom ik 3 dagen kreeg om mijn "houten construcie" (ik had een afdakje alvast gemaakt) van het dak te halen maar geen 3 dagen om mijn planten eraf te halen. en ik ging toen ook al een beetje zielig doen enzo op hoop dat hij mn planten nog had. en later kwam hij weer langs omdat hij blijkbaar medelijden had of ik weet niet, om te vragen of mijn vriendin en ik nog even langs wilden komen om te praten enzo. en toen heb ik die 50 euro gekregen voor nieuwe zaden en mocht het als nog op hun dak. ze haden blijkbaar medelijden met mij of wilde geen ruzie met de buren hebben ik weet het niet, maar vind het wel super chill!.

 

@

haha dat zou het kunnen zijn, hij zei wel tegen mij:" je moet het geld niet uitgeven aan troep maar er ook echt goede zaden voor kopen". niet dat ik denk dat jack horror troep is.. maar zeker weet ik het nu niet:(

 

Gister ben ik naar de een growshop geweest en heb 10 vrouwlijke pure power plant zaden gekocht a €49,50 dus heb al direct zaden voor volgend jaar!:(

 

ik ga hier ook nog wel een kweekverslag van plaatsen, beetje laat helaas maar heb nu wel zekerheid op 10 vrouwen:)

 

 

hoop trouwens dat het nu wat duidelijk verhaal is, was nogal stoned toen ik dat verhaal schreef, net als dit verhaal overgens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...