Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Inq_007

Heel beperkt kweken

Recommended Posts

Ik vind echt wel ongelooflijk hoe goed jullie mekaar hier helpen ivm met al dat kweken inkasten en met die lampen enzo, maar ik zelf zie dat niet zo zitten. :?

 

Ik zou gewoon 2 of 3 planten willen ergens in een kamer op mijn appartement. Ik heb voor het moment het er echt niet voor over om 400 euro te spenderen aan zo een installatie. :oops:

 

Kan iemand mij vertellen wat ik dan zo ongeveer kan verwachten van die plantjes? Of misschien een voorstel doen van wat ik dan misschien wel zou kunnen doen?

Een link naar een ander forum of site zou ook dankbaar zijn. Gewoon alles wat mij kan verder helpen, want bijna alles wat ik vind is informatie over kweken met installaties.

 

Dank bij voorbaat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

een lamp moet je echt wel hebben hoor, want het wordt winter, in de lente/zomer, kan je ze vioor het raam zetten, maar in de winter zal dit dik tegenvallen :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zou ik bijvoorbeeld 2 of 3 planten kunnen kweken door er gewoon een lamp boven te zetten? Moet dat zo in die kasten? :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kasten geven heel veel voordeel, maar het moet niet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P Zijn er toevallig ergens links naar hoe zo een kast te bouwen? Ik heb ergens op het forum gezien dat wietkoning zo een link heeft maar dat lijkt voor grote installaties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan hier ook veel voorbeelden van hoe een kast te bouwen en wat er allemaal wel en niet bij komt kijken; wat dat betreft leesvoer genoeg voor de eerste tijd :wink:

 

En voor linkjes kan je kijken in de rubriek linkjes hier op het forum,

staan ook altijd interessante dingen tussen.

 

En wat betreft de kosten; je bent altijd wel geld kwijt aan extra spullen.

Zoals scamp al zei is dit 'szomers nog wel te doen zonder (veel) spullen,

maar nu komt er toch wat meer bij kijken. Je hebt spullen nodig als licht, ventilatie, meters, voeding, enz. Dit zal je voor 3 planten nodig hebben .... en zelfde spul kan je ook gebruiken voor 10-20 planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

luister hier, een kast bouwen hoeft niet veel geld te kosten, en de spullen voor erin ook niet, het hangt ervan af waar ze staat en in welke periode, staat die in een ruimte die al verwarmd word, vb. de woonkamer ofzo, dan moet je allereerst al niet met isolatie en dubbele wanden werken, hoe groot wil je ze? neem nu een vierkante meter, ze vragen in de doe het zelf shops ongeveer 8 euro voor een houten plaat van 2 m op 1 m, zo heb je er ongeveer 5 nodig, aangezien het 10 m2 is voor een kast van 1 m2 en 2 meter hoog, die kan je laten snijden op maat in de winkel zelf en kost je geen fr., ook heb je steunbalken nodig en dat zal ongeveer een 15 euro kosten, de lamp compleet voor een 400 watter kost 100 euro, als je nu nog een kleine ventilator van 50 euro gaat halen, kun je eraan beginnen, dit alles kost dus ongeveer 200 euro, das geen geld, en je kan er max. 25 kleine planten op kwijt, dus na je eerste kweek haal je zeker je geinvesteerd geld er terug uit!!!!!!! zelfs driedubbel als je het goed doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh? 8O

Hoe krijg je op 1 m² 25 plantjes? Dan mogen ze nog klein zijn?

Ik stel mij bij 1 m² eerder iets voor van een 5-tal gewone planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal persoonlijk maximaal 20 aanhouden als maximumgrens, maar het moet haalbaar zijn; eigenlijk simpel door kleine(re) potten te gebruiken.

De planten blijven dan ook wel (een stuk) kleiner aangezien de wortels minder ruimte om te groeien en dus minder voeding op kunnen nemen; is dus minder groei.

Reden hiervoor is dat de hoofdtop eigenlijk altijd van de beste kwaliteit is, veel (kleine) planten zijn dus veel hoofdtoppen, veel goede kwaliteit. Met minder planten heb je dus ook minder hoofdtoppen, al kan je met beetje toppen tijdens de groei ook meerdere hoofdtoppen aan 1 plant krijgen.

 

Zelf zie ik het meer zo: Wil je commercieel kweken dan zijn kleine planten het antwoord, kweek je voor hobbie/eigen gebruik dan heb je "niets" aan 20 planten en zijn 4-6 planten zeker genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is juist zo een relais?

Hb gehoord dat een lamp gewoon aan een tijdschakelaar leggen een slecht idee is. Duur? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je hier ook een stuk verder mee bent:

http://www.wietforum.nl/forum/viewtopic.ph...ighlight=relais

http://www.wietforum.nl/forum/viewtopic.ph...ighlight=relais

 

Na het lezen van deze topics zal het wel duidelijk zijn :wink:

 

Er staan nog (veel) meer onderwerpen hierover te lezen, deze kan je ontdekken door alles helemaal door te spitten (errug veel werk !), maar je kan ook voor het gericht krijgen/zoeken van antwoorden gebruik maken van de zoekfunktie hier op het forum (bovenaan naast het wietforumlogo in het rijtje).

 

Dit kan je een hoop tijd schelen; je hoeft niet meer te wachten op een antwoord, je hebt deze zelf zo gevonden :P

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

och ja das waar de zoekfunctie!

was ik al helemaal vergeten :P

Toch bedank voor de info! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou gewoon 2 of 3 planten willen ergens in een kamer op mijn appartement. Ik heb voor het moment het er echt niet voor over om 400 euro te spenderen aan zo een installatie.

 

dat had ik ook ik heb het ook neit al te groots aangepakt, en 400 euro is overdreven: dit heb ik ong gekocht:

 

400w natrium lamp (2e hands bij Eurospace wijchen ik weet niet of ze ze nog hebbe dan moet je ffs kijken: www.eurospace.nu (kijk op het forum))

Euro: 20,-

 

afzuiger (eentje die voor in de plee bestemd is, maar is genoeg voor 3 plantjes d8 ik zo. Euro 22,-

 

zwart wit folie ik had 12m2 maar das te veel laten we 6m2 zitten das ong.

Euro 3,-

 

stekjes 2,50 p stuk maal 3 = 7,50

en voeding laten we zeggen 8 euro per L dan moet je hebben 1x groei en 1x bloei das denk wel genoeg. das Euro 16,-

 

en tot slot potgrond 50L Euro 6,-

 

dat bouw je in een oude kast, die je van de sloop rukt ofzow.

 

dan kom je in totaal uit op: Euro 74,50 das tog nog wel te overzien??? gewoon een beetje improviseren dan kom je er wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P Bedankt voor het plan RedP3pper! Zoiets zie ik inderdaad wel zitten.

 

Heb is gevraagd achter het plan of een beschrijving van dat kastje van een halve vierkante meter in die andere thread. Dat zou echt perfect zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja desnoods een nieuwe lamp zou ik nog wel zien zitten moest ik zeker zijn dat ik op de rest wat kan besparen. 8)

 

Maar zeker bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nu een geurfilter wil voor mijn bakkie (klein bakkie) hoeveel euro zou me dat kosten? Ik heb het hier over een echt klein bakkie. Zo ongeveer 0.5 op 0.5 en dan ja... 1 à 1.5 meter hoog.

 

Weet dat ik eerst moet rondkijken op sites van growshop maar daar staan ze meestal per modelnummer en kan er niet goed aan uit. :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk 30 euro, maar dan heb je een hele kleine, ik denk eigenlijk neit dat je voor 3 plantjes een grotere nodig heb hoor. maar dat zal je even aan iemand anders moeten vragen wil je het zeker weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb eens gezien dat het ongeveer 110€ was, maar dit weet ik niet zeker :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan j tomaten en weed in eenzelfde kast kweken? Of krijg je dan space-pasta? :P

(Mijn vriendin is dol op tomaten.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt me wel erg veel, ik zal ffs kijken...

 

Filters & Ontgeuring

Koolstoffilter 150 m³, flensmaat 100 mm : € 30.00

Koolstoffilter 300 m³, flensmaat 125 mm : € 40.00

Koolstoffilter 500 m³, flensmaat 160 mm : € 80.00

Koolstoffilter 1000 m³, flensmaat 250 mm : € 100.00

Koolstoffilter 1500 m³, flensmaat 250-315 mm : € 120.00

Koolstoffilter 2000 m³, flensmaat 250-315 mm : € 130.00

Voorfilterdoek 100 cm breed, per strekkend meter : € 8.95

Koolstofmat 100 x 100 cm : € 31.95

Koolstofkorrel Per kg : € 5.95

Filtersok 50-14.5 : € 4.50

Filtersok 50-20 : € 5.95

Filtersok 50-38 : € 6.95

Filtersok 75-38 : € 8.95

Filtersok 100-38 : € 11.50

 

die kun je waarschijnlijk niet op die pleeafzuiger plaatsen, mischien lukt het wel met wat gepruts enzow.

 

www.kweekplaneet.nl < daar heb ik het vandaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...