Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Boesj

Tweede Kweek, Eerste Kweekverslag

Recommended Posts

Zozo, nadat ik vorig jaar zelf een Khola of een Twilight (ik weet het niet meer zo goed) uit de grond had doen komen en er nu

enorm veel spijt van heb dat ik hier niet meer over bij gehouden heb, heb ik besloten

zelf een kweekverslagje op te stellen over de buiten kweek 2008.(foto's van de 2007 kweek worden van onder het stof gehaald en komen eraan)

 

 

INLEIDING

 

Een paar vrienden zijn een maandje geleden gefeminiseerde zaadjes gaan halen.

Een zakje passion#1, purple#1 en een zakje Trance.

2 weken geleden van elke soort 1 zaadje beginnen zaaien en na 5 dagen kwamen ze met hun kopje boven de grond.

Vermits ik in Belgie woon en toch niet te hard wil opvallen bij de buren zal ik maar 2 van de 3 plantjes kunnen buiten zetten, wegens plaats gebrek in de tuin.

Het andere plantje zal ik in mijn kamer houden en ervoor zorgen dat ie altijd aan een raam staat waar dan hopelijk de zon doorschijnt.

 

 

 

INFO

 

De zaden zijn gekocht in Dutch Passion

Dit is de info die zij geven :

 

Passion #1 ®

 

passion1.jpg

 

Passion #1 is een Indica variëteit die in de zeventiger jaren in Californië

ontwikkeld is en in Holland sinds 1980 gekweekt wordt.

Rookt zacht met een citrusachtig aroma en heeft een goede "high".

Gemakkelijk te kweken. Groeit met lange compacte toppen,die vol zitten met hars (zeer vet).

Een van de beste groene "buiten" variëteiten uit onze collectie.

 

THC: 18.6%

bloeitijd: 6 weken

oogsttijd: eind Sept., eerste week Okt.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Trance ®

 

trance.jpg

 

Een verbetering van onze befaamde voormalige variëteit Skunk / Indica.

Skunk variëteiten zijn moeilijk "buiten" te kweken, daarvoor bloeien ze te laat en zijn ze te gevoelig voor kou en schimmel.

Daarom hebben wij Skunk gekruist met een vroege Indica.

Het is een erg mooie variëteit geworden, die we sinds 1985 in onze collectie voeren.

De planten bloeien veel eerder en zijn sterker dan de Skunkouders.

 

THC: 11.1%

bloeitijd: 7 weken

oogsttijd: eind Sept., tweede week Okt.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Purple#1 ®

 

purple.jpg

 

Een sterke plant (50% Indica, 50% Sativa), gemakkelijk te kweken.

Een paarse Afghaan variëteit, die sinds 1983 in Nederland gekweekt wordt en is gekruisd met een Indica en een Sativa.

De planten zijn volledig aangepast aan het Nederlandse klimaat en hebben een respectabele opbrengst.

Deze variëteit heeft schutbladen die paars kleuren. De verkeuring van de schutbladen begint bij de aanvang van de bloei.

Tot 90% van de planten kleuren paars. Heeft een ruig, maar subtiel aroma en een zeer stevige "high".

 

THC: 5.7%

bloeitijd: 8 weken

oogsttijd: 2e helft Sept., eerste week Okt.

 

 

 

VERSLAG 1 (01-05-08)

 

2 weken geleden heb ik de zaadjes in bekertjes met water gedompeld.

Na 3 dagen hadden ze een mooi staartje van ongeveer een halve cm en waren ze klaar om in de grond te gaan.

2 dagen later kwamen ze met hun kopje boven de grond.

Na een kleine week of 2 zijn de plantjes toch al lichtjes gegroeid.

In de zwarte pot hebben we Trance, rode pot Passion#1

en in de geel groene Purple#1.

Trance heeft vooral onder de lamp gestaan, wat wel te merken is in zijn groei, hij ligt toch al een scheutje voor op de andere 2.

 

De 3 plantjes samen

All%202w(3).JPG

 

 

All%202w(2).JPG

 

 

 

Trance

Trance%202w(3).JPG

 

 

Trance%202w(6).JPG

 

 

 

Passion#1

Passion1%20w2(1).JPG

 

 

Passion1%20w2(3).JPG

 

 

 

Purple#1

Purple1%202w(4).JPG

 

 

Purple1%202w(2).JPG

 

 

 

 

En laat ze nu maar groeien !!! :verrygood

Volgende week meer nieuws over mijn spacetomaten

 

(Reacties, advies & raad zijn meer dan welkom)

 

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

Edited by Boesj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd, de foto's van het plantje van vorig jaar.

Het soortje ben ik niet meer zo zeker van, Khola ofwel Twilight.

 

pic.JPG pi.JPG

 

pic2.JPG

 

pic1.JPG

hier begint al wat lichte top vorming zichtbaar te worden.

 

 

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

 

 

Spijtig dat ik niet meer foto's had.

Van deze plant heb ik ongeveer 30gr afgehaald en verbazend genoeg was dit steengoede wiet.

Hopelijk dit jaar weer van het zelfde, maar dan wel wat meer dan 30gr graag ;)

 

VERSLAG 2 (14-05-08)

 

Zo, na 2 weken zijn ze toch al wat groter geworden, vooral gegroeit in de breedte.

Maar ik heb gezien dat vorige week ergens de uiteindes van de melkblaadjes en eerste blaadjes wat begonnen geel achtig te zien.

Na verloop van tijd zijn deze blaadjes beginnen uitdrogen en heb ik ze afgetrokken.

Op sommige fotos heb ik ze laten hangen, mss weet er iemand van jullie wat te doen.

Ik dacht eerst aan teveel water, maar na een week zonder water werd het niet veel beter.

Dan misschien te weinig voeding, morgen eens gaan zien in de plaatselijke tuinwinkel voor wat producten.

Raad iemand iets aan ? (ik woon in België, dus echte wietplant verzorging kan ik hier niet vast krijgen)

 

Trance, het plantje dat in begin ook al sneller groeide dan de andere 2 is nu op dit moment nog altijd aan het voorlopen op passion#1 en purple#1

Hier de foto's

 

PASSION#1

 

P.JPG P1.JPG

 

P2.JPG

 

Melkblaadjes en eerste echt blaadjes weggehaald wegens... verdroging?

 

PURPLE#1

 

Pr.JPG Pr1.JPG

 

Pr2.JPG

 

Hier ook melkblaadjes weg gehaald

 

TRANCE

 

T2.JPG T3.JPG

 

T4.JPG

 

Hierbij is het zeer duidelijk te zien wat mijn probleem is.

 

 

Ziektes zou ik durven uitsluiten, omdat ze alle 3 op een andere plaats staan, zou het toch al toevallig moeten zijn dat ze alle 3 op een verschillende plaats dezelfde ziekte oplopen

Als iemand verder kan helpen, van harte welkom.

Meer volgt binnen een week of 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo,

 

Na lange afwezigheid ben ik terug met een nieuwe update van de planten.

Ondertussen staan ze alle 3 in bloei, de ene al wat verder dan de andere.

Ze staan nu in +-60l potten denk ik in universele pot grond.

Ik heb ze tijdens de groei voeding gegeven in de vorm van korrels, geschikt voor tomaten etc.

 

Nu heb ik voor de bloei een liter terra vegga en een liter plagrom alga bloom. Ik gebruik een mix van de beide.

De passion#1 staat al van begin augustus in bloei, de purple#1 een weekje later maar deze is tijdens de groei geknakt,waardoor er nu nog maar 3

vertakkingen aan zijn.

En de trance die is pas 2 a 3 weken geleden beginnen bloeien.

 

 

 

Planten in groei :

 

De 3 samen

 

gallery_11033_6348_84287.jpg

 

 

Purple#1

 

gallery_11033_6348_522354.jpg

 

 

Passion#1

 

gallery_11033_6348_80668.jpg

 

 

Trance

 

gallery_11033_6348_243763.jpg

 

 

 

In bloei

 

de 3 samen

gallery_11033_6348_2720489.jpg

 

 

 

 

Purple#1

 

gallery_11033_6348_649717.jpg

 

 

 

bij deze kan je al wat paarse verkleuring zien in de haartjes, dit is hetzelfde soortje als lex's plantje dat hier ook op het forum staat,

maar zijn blaren kleuren helemaal paars, bij mij enkel wat haartjes die roos worden, zo maar weer het bewijs dat hetzelfde soortje niet altijd dezelfde plant word :lol: --> lex's plantje

gallery_11033_6348_966144.jpg

 

gallery_11033_6348_2622549.jpg

 

gallery_11033_6348_810403.jpg

 

gallery_11033_6348_3410146.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Passion #1

 

 

gallery_11033_6348_2157848.jpg

 

gallery_11033_6348_2157837.jpg

 

gallery_11033_6348_3253928.jpg

 

gallery_11033_6348_2595946.jpg

 

gallery_11033_6348_505815.jpg

 

Deze staat al het langste in bloei, zo een dikke maand ongeveer, ik schat nog zo een 1 a 2 tal weken, iemand met meer ervaring die het zou kunnen zeggen ???

 

 

 

 

 

 

 

Trance

 

 

gallery_11033_6348_1894732.jpg

 

gallery_11033_6348_1963998.jpg

 

gallery_11033_6348_2366462.jpg

 

gallery_11033_6348_255271.jpg

 

gallery_11033_6348_1329871.jpg

 

gallery_11033_6348_861179.jpg

 

Deze heeft denk ik wel nog een maand voor de boeg, zou kunnen uitgroeien tot een redelijke opbrengst, maar ik vrees een beetje voor het slechte weer :wave:

 

Sorry voor de iets wat wazerige foto's

 

Zo, dit zijn de planten tot nu toe, hopelijk blijft het nog eve nazomeren en gaat het niet te vaak regenen.

Vanaf volgend jaar toch maar is beginnen met verduistere want in dit rotklimaat...

 

Als iemand nog wat raad heeft ivm stimuleren van de bloei.

Zoals ik al zei, gebruik een terra vega en alga bloom, 1ml/liter water van elk, dus 2ml voeding per liter, ik bewater ze ongeveer elke avond,buiten als ze te vochtig staan. ongeveer 5l per avond voor de 3 planten samen.

Als het regent staan ze onder een afdak, het probleem is dat ik ze moeilijk snachts kan binnenzetten, de hond heeft namelijk ook de smaak van wiet te pakken :P

Advies is altijd welkom !!!

 

Greetz en smoke ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Leuk om een verslag van dutch passion planten te zien.

Ik vind je purple het mooist er uit zien, deze heeft inderdaad ook groene phenotypen ertussen (die iets sterker van effect schijnen te zijn). Rest ziet er ook goed uit, passion1 wel vroeg in de bloei.

Om te weten wanneer je het best kunt oogsten, check de harskristallen (trichomen) met een vergrootglas, zodra een klein deel is verkleurt van melkachtig naar amber is het moment van oogsten ongeveer optimaal. (komt ook persoonlijke voorkeur bij kijken).

 

Canna terra vega zou ik mee stoppen, deze is bedoeld voor de groeifase. Stop zowiezo een week of twee voor het oogsten al met voeding geven.

Als je volgend jaar gaat verduisteren, neem dan een sterke soort van je voorkeur, bijvoorbeeld binnensoort met veel sativa erin. Je hoeft dan immers niet een vroegbloeier (buitensoort) te hebben, die vaak minder sterk zijn.

 

Later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey, je hebt het over slecht weer....

Redelijk koude nachten gecombineerd met droog weer, wat wil je meer ?

De vooruitzichten zijn perfect.

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Suffie : mja hier met ons belgen weertje kan het op een half uur van prachtige zon, 30°C overslagen naar een doorregende honde weertje...

en vanaf welke temp gaat men plantje beginne stressen, had al is ergens gelezen vanaf onder de 5°C proberen binnen te zetten, maar daar kan ie etoch wel tegen niet ?

 

@SPace-c-boy : * De man in de growshop zei me dat die alga bloom biologisch is, waardoor ik het tot oogst kon blijven geven, was hij stoned of heeft ie toch gelijk, mss beide :P

* En heb me vergist, het gaat hier uiteraard over canna terra flores en niet vega, excuses

 

ach, nu ga ik me klaarmaken voor een tripje naar onze noorderburen, want de plaatselijke dealer heeft weer zen gsm afstaan :wave:

 

Greetz

Edited by Boesj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem,

 

Toen ik deze ochtend ging kijken naar men plantjes zag ik dat de grote plant (Trance) zijn bovenste blaren wat grijs grauw verkleurde, paarsig zelfs, ook aan de nerven en de takjes waarmee ie aan de plant vast hangt kleurt het paars.

Verder wat op het forum zitten kijken en gezien dat het 9 kansen op 10 door de kou is tijdens de nacht.

Maar hoe komt het dan dat men andere 2 planten hier helemaal niks van tonen, zal dat van soortje tot soortje afhangen, voor de rest staan ze in dezelfde soort pot en hebben ze dezelfde potgrond gekregen.

 

zal er straks nog wat fotos van maken zodat jullie het wat beter kunnen beoordelen.

 

De kou of toch nog iets anders ?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een probleem is het zeker niet.. Kou is meestal gewoon de oorzaak.. De ene plant heeft er wel last van, de andere niet zoals te zien op de volgende foto.. NYCD heeft paarse bladeren en groene toppen, Blue Top paarse topjes en groene bladeren :verrygood

gallery_5639_2054_73689.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De koude nachten zetten de dame aan tot bescherming van haar bloemen. Ze produceert harsen om zich tegen de kou te wapenen. Ook kan bij een nachttemperatuur onder de 5 graden schimmel weinig schade aanrichten. Volop zon overdag, in combinatie met een bries wind, zorgt ervoor dat een gezonde (!) dame eventueel ontstane plekjes met rot eigenhandig kan weerstaan. Overdag droogt de rot uit, `s nachts is de temperatuur te laag om uit te breiden. Houd er wel rekening mee dat slechts 1 nacht/ochtend hardnekkige mist de situatie snel laat keren in het voordeel van de schimmel.

Steek een vette joint op en ga tussen de dames zitten. Bestudeer blad, stam en toppen. Communiceer met de dames, vaak vertellen ze wat ze missen.

Een zweverig verhaal maar daarom niet minder waar.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, vooral die Passion#1 (Amstel Gold)...vind dat echt een fantastische soort om te roken!

Actieve wiet met een lekker smaakje, soms wel iets edgy/para maar dat went wel.

 

Njoy! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reply's

 

fotos zullen pas morge of overmorge volgen, vind de camera ni :verrygood

 

alles elke dag goed aan het controleren op rot en dergelijke, tot nu toe nog geen last van gehad.

vandaag en vanacht heeft het hier wel geregend,maar enkel de trance staat in de regen, de andere 2 heb ik onder een afdak geplaatst.

 

Ik denk da de passion klaar is om geoogst te worden, maar net nog het weerbericht voor de volgende dagen gehoord en ik denk da ik hem nog een weekske in de zon ga laten uitbloeien :o

 

Ik heb al op het forum gezien dat er mensen zijn dat al al hun blaren van hun plant halen en hem dan nog een paar dagen in hun pot laten staan voor ze hem omdoen.

Maar ik heb er nergens bij gevonde voor wat dit goed zou zijn, als iemand hier meer ervaring mee heeft, of mss nog andere "trukjes" kent voor de plant omgaat,

altijd welkom om de kennis te delen

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad...

Laat alle bladeren, hoe geel ook, lekker aan de dame zitten totdat ze "eraf getikt" kunnen worden.

Blad verwijderen levert open wondjes op, vergelijk het met het uittrekken van een beschadigde vingernagel (planten filosofie van de platte grond).

Ikzelf verwijder het meeste blad van de dame direct voordat de stam doorgezaagd wordt. Gewoon met de hand, geen hulpmiddelen.

Het kleine blad mag mee ondersteboven, de daarin aanwezige stoffen helpen de dame smaakvol te curen tijdens het droogproces.

Is ze de komende tijd nog niet klaar (hier bijvoorbeeld een luxe dame en een KF) dan zeker alle blad (dat niet direct los laat) laten zitten.

Ben je onzeker, dan kun je eventueel nu de hoofdtoppen oogsten.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net een jointje van de passion gerookt, :verrygood

 

deze avond opgemerkt dat een van de takken was afgebroken (waarschijnlijk de hond die weer wat te wild in de tuin speelde)

stuk er helemaal afgeknipt en vermits ik nx meer had, en het toch niet zoveel was, in de oven gestoken om te drogen :o

en wonder boven wonder was het echt nog een heerlijk wietje, zacht in de keel, maar meteen een lekkere high.

 

Dit belooft al veel voor binnen een paar weken. Zondag gaat de passion om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogsten maar !!!

 

paar dagen geleden een klein stukje rot gezien bij de passion, vermits deze toch oogst klaar was heb ik er maar de schaar in gezet,

3 dagen na drogen hangen ze er zo bij :

 

gallery_11033_6348_193283.jpg

 

gallery_11033_6348_402768.jpg

 

gallery_11033_6348_314290.jpg

 

Die waar nog blaadjes op zichtbaar zijn is de purple, deze is ook al een week klaar, maar vandaag pas omgedaan en geknipt

 

volgende keer post ik wat fotos van de trance, ik heb het gevoel dat die niet meer gaat klaar geraken (heeft zeker nog 2 a 3 weken te gaan) met dit weer.

spijtig,want het was de grootste van de 3.

 

btw ze hangen te drogen in men lege kleerkast, dus wel donker als ik de deuren toe doe :)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...