Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vlaanders

Probleempje...

Recommended Posts

Hallo!

 

Mijn probleem gaat als volgt:

 

Ik heb mijn zaadjes te kiemen gelegt woensdag (in vochtige doeken op 'n vrij donkere plaats). Vandaag zag ik nog geen worteltjes, maar erg lang zal dit niet meer duren vrees ik... Wat moet ik nu doen aangezien ik niet indoor kan gaan kweken? Ik had hierop gerekend, maar dit blijkt nu onmogelijk geworden te zijn... Outdoor heb ik 'n paar plaatsjes (voor m'n lowryder's), maar deze zijn vrij opvallend als ik er vanalles ga aanpassen enzo...

 

Weet iemand HOE ik nu tewerk moet gaan :X? Ik kan ze wel 'n paar dagen in 'n kast zetten, maar dit zal zeker opvallen, en m'n ouders zouden ze tenslotte terug vinden (de vorige keer moest ik alles vernietigen... :o).

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me vrij logisch dus of betere plekken zoeken buiten of het risico lopen dat ze gejat worden en als laatste vrienden mischien?

Kallem an

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrienden ga ik later checken, eerst nog es ferm uitgaan vanavond. Hmm, betere plek zoeken is moeilijker dan je denkt, ik woon op de boerebuiten, hier zijn alleen maar privébossen, landbouwgronden & grachten :o. Had misschien gedacht aan een holle boom... Maarja, dit is en blijft 'n fantasie'tje denk ik :). Lowryders zal men zeker niet vinden hoor, gewoon ff achter een boom in de gracht plaatsen... Die 3 rebelshacks vrees ik voor :P.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het mij vraagt is bos zowieso niet erg geschikt vanwege het groote tekort aan licht meestal en in een holleboom zal je daar dus ook last van hebben

ik weet dat een goeie spot zoeken lastig is het heeft mij ook een maand of 2 gekost om een geschikte lokatie te vinden

Groeten Braam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor lowryders zijn grachtkanten perfect dacht ik, zou ik ze morgen al kunnen zaaien met 'n halve cola fles erover heen ofzo? Want er is soms nog nachtvorst :s kan dit ze kappot maken?

 

Nog een vraagje, slakken... Als het stengeltje nu al 'n cm of 5 hoog is, waar de eerste blaadjes dan beginnen, kunnen ze dan nog van je plant eten?

 

En nog een laatste vraag: Als je indoor kweekt, zet je je lampen op 5cm, omdat ze niet zouden strekken, hoe doe je dit outdoor? Of gewoon de natuur zijn gang laten gaan?

 

 

Grtz, en bedankt voor alle reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorrig jaar had ik een plant van 2o cm hoog ongeveer en de volgende dag alleen een stammetje van 15 cm waar een dikke naaktslak aanhing dus veilig voor slakken ben je niet ik zou wat slakkenkorrels strooien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een cola fles erover heen... Daar zullen toch geen slakken in gaan vallen? Nu, ik ga vandaag slakkenkorrels halen...

 

De zaadjes liggen nu al 3 dagen in vochtige doekjes... De worteltjes komen eruit nu, maar zijn nog vrij klein, moet ik wachten tot ze een cm lang zijn ofzo? Zullen ze niet rotten in de vochtige watten als ze te nat worden?

 

Maar mijn grootste zorg is dat ze zullen kappot gaan van de vrieskou, kan dit op deze tijd van het jaar nog?

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja in een cola fles zal het wel wat meevallen, maar ook voor als die eraf gaat lijken slakkenkorrels me nog steeds handig (anders strooi je ze als de fles erafgaat) en over die nachtvorst 1 of 2x -1 zullen ze wel trekken (in een cola fles), goed lijkt het me niet, maar ik lees dat je verder weinig keus hebt dusja.....

 

Ps thnx voor je reactie op mijn foto vraag ga ik in de namiddag of avond even uitzoeken

 

en jij ook veel succes

Groeten braam

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k Heb erges gelezen, dat ze ook opkomen zonder licht of extreem veel warmte, maar dan strekken ze wel enorm... Ga ze hier nog in m'n bakje potgrond (vochtig) laten staan tot woensdag denk ik

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze inderdaad pas zo laat mogelijk buiten zetten, 's nachts is het slechts 5 graden. Een colafles helpt daar niet tegen maat;)

Edited by timkweektwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

weetjau niet begrijp op het forum ....

 

waarom heel veel mensen tog zo ongeduldig zijn... april is de maand om alle puntjes op de i te zetten ....

 

lekker te dromen over je gruweljkste oogst ooit en meer niet !!! eind april mits dat kan kweek je je planten voor voor 2 weken in 2 l potjes en dan ga je knalluh in mei ( liefst na 15 mei dan vriest het niet meer )

 

waarom risico lopen in april als het nog dik kan vriezen ???? kijk kom je nou om in de zaden maakt het niet uit volgende ronde beter maar zo te lezen hebben vaak de mensen die luxe niet !! ga gewoon lekker aan de gang halverwege mei

 

heb je je eerste lowryders geoogst eind july ... zorg dat je ze zo neer zet dat je ook nog wat zaden kan kweken ( zo kun je een 2 de ronde daar doen met bijv 100 lowryder ( je hebt er namelijk al geoogst dus er zal niemand langs komen of iig niemad heeft het door )....

 

 

zal je rebelshack niet bij je lowryder zetten deze planten worden iid groot en zullen iid blikken (kunnen) vangen en dat zou zonde zijn als je lowryders die dan dikwijls aan het bloeien zijn worden gepakt ....

 

verder heb je gewoon bussen met slakken korrel van bayern die doen goed zijn werk weet ik uit ervaring!!!

 

btw je lowryder zullen ook meer opbrengen als je ze pas in mei plant want dan is de zon sterker dan in april !!! en zo kun je als nog met je lowryders 2 x een goede oogst draaien !!!

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt maystero... Maar het is al te laat :o Bijna alle plantjes hebben hun kopjes al getoont... Ze staan nu erges op 'n plaats in de zon (binnenshuis, waar de temperatuur momenteel 10-20°C is... Er is daar geen verwarming en weinig isolatie, maar omdat de zon op de ramen schijnt komt er veel warmte binnen.

 

Hoelang zouden jullie de plantjes daar laten staan voor ik ze buiten plaats? Het grote probleem is, dat ik ze daar niet lang KAN zetten... Ik wil namelijk niet nogmaals betrapt worden...

 

 

Grtz

 

*EDIT*

 

Kunnen ze het deze tijd van het jaar in feite overleven buiten??? (Kleine plantjes)

 

heb even gegoogled naar de weersvoorspellingen... Hier zijn ze dan:

 

weersn2.jpg

 

Geen vorst meer, gemiddeld 'n 4 graden minimuum en gemiddeld 11 graden max...

 

Wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt wel sterk op, dat het vanaf zaterdag 19/04 mooi weer aan het worden is... begin zin krijgen om ze dan buiten te zetten :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej wouter,

ik merk dat het nog wel in orde komt hoor.

Ik vrees enkel dat die rebelshack niet echt een geschikte buitensoort is omdat deze nogal laat gaat bloeien.

Maar toch veel succes! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt cocoa! Laat bloeien... Dan zou ik in feite nog 'n maand moeten wachten... Dat hij in volle zomer in bloei staat... Nuja, het zal me wel IETS op brengen zeker... Met wat geluk heb ik 2/3 vrouwen of mss 3/3 :o. En met wat ongeluk, is niets verloren, deze waren toch freebees.

 

Ze gaan woensdag de grond in! Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze dus niet eerder zetten dan 15 mei puur uit veiligheid maar ja als dat niet kan !!!! dan moet je het op het uiterlijkste moment doen !!!!

 

en die rebelshack is prima voro buiten hoor tuurlijk met een kutzomer zal er fix wat rot in zitten maar ja vorig jaar gingen zelfs buiten planten over de zeik door het beroerde weer ;)

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... En wat als ik er een zeil bovenop doe (maakt het veeeeel warmer daarbinnen...) Valt dan wel iets meer op :x. 'k Ga zaterdag of vrijdag nog es op zoek naar een betere plek, ik merk op, dat de meeste plekken gelegen zijn in bossen, op open plekken... Jammergenoeg zijn er geen in de buurt :x. Wat zijn zo nog goeie guilera spots? Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...