Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
La Buena Hierba

3 Blaadjes

Recommended Posts

Hoi Sannie ik heb Ierdbei F3 gekocht bij u en ik heb er 6 een paar dagen geleden onkiemd nu heeft er een 3 zonnenkollektoren (eerste bladertjes) maar krijgt nu ook 3 gewone blaadjes is dit noormaal of komt dit vaker voor :o

groetjes

La Buena Hierba

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus hij/zij is steriel . dus kan beter weg gooien? begin net voor het eerst kweken en weet niet wat ik er mee aanmoet

Edited by La Buena Hierba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik je goed lees heb je idd 1 triployd en de 3 vingerige bladeren zijn zoals het moet zijn,hierna komen er 5 dan 7-9- en 11 als je erg je best doet :o

Veel succes met je kleintjes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is een triployd

deze kun je gewoon afbloeien en oproken hoor,om zaden mee te maken is ze niet geschikt.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoaw ik vind het er eigenlijk wel heel mooi uitzien zo'n triployd! :)

Wist niet dat dit bestond, weer iets bijgeleerd. :o

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze toestand wordt aangeduid met 'Whorled phyllotaxy', dit is niet een triploide (3n) althans dat valt zo niet te zien. Met een flowcytometer kun je dat wel bekijken maar goed dat is verder ook niet zo belangrijk.

 

Planten van dit type 'afwijker' zijn vaak mannelijk, van de gevonden +/- 50 waren er slechts enkele vrouwelijk, eentje daarvan was wel uitzonderlijk mooi. Soms willen de zaailingen nog weleens uit dit drie blad op elke node stadium groeien. Zou deze inderdaad niet in een kruising gaan gebruiken, de vigor/groeikracht is meestal ook iets minder...weg doen kan altijd nog.. ;)

 

Cheers & Growze

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de info Paddohead en sannie heb ik me best gedaan de meeste planten hebben 11 vingerige bladeren :verrygood

het is me eerste kweek dus ik hoop dat ik het een beetje goed doet.

BasicSeeds Ierdbei

gallery_15915_5152_492124.jpg

 

de Sannie's Freebees RebelShack

gallery_15915_5152_1918382.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...