Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kastkweker2

Mijn Micro Kastje Poging.

Recommended Posts

Vanwege een ruimte probleem heb ik eerst afgezien van een grow in mijn nieuwe woningetje. Dit paste ook wel bij het minder blowen wat ik probeerde, maar helemaal niets is ook nix, en geld bij de shop neerleggen is verraad aan mijn hobby.

 

Ik ben dus gaan knutselen met wat resthout en kwam tot een kastje. Het mini hokje is 38x38x45 cm geworden.

Omdat het gele kleurtje van het kastje me niet aanstond heb ik het voorlopig even met alu folie en alu tape beplakt vanbinnen. Er zit een schuifdeurtje voor en een luchtsleuf bovenin en 2 gaatjes onderin. voorlopig dus passief geventileerd, er wordt waarschijnlijk alleen in gegroeid niet gebloeid.

 

Er hangen nu 2 baby TL' etjes van 8w in. Misschien later nog een extra spaarlamp das veel goedkoper in aanschaf.

Ben meteen maar begonnen met wat zaadrestjes om te kijken of het die dames wel zou bevallen in dit hokje.

 

De temp bleef aceptabel onder 28 graden en de lv bleef mooi hoog de eerste dagen. Helaas was ik in mijn ongeduldigheid aan goede voorzorg voorbijgegaan, ik heb de 5 zaadjes vanuit de steenwol stekblokken waarin ze zijn ontkiemt zo in de oude aarde van vorige kweekjes gedaan. Dit vonden ze niet leuk en ze vonden het water ook niet lekker, en begon het er wat verbrand en opgekruld uit te zien. Na een week of 2 misere aankijken en weinig groei zien heb ik dat eerste project maar stopgezet.

 

Die plantjes zijn nu verbannen naar de vensterbank, ze zullen hier wel snel inbloei gaan maarja.

 

gallery_16283_4840_16021.jpg

 

Ik dacht nieuwe ronde betere zorg. stekaarde gehaald paar interessante zaadjes verkregen viavia.

 

gallery_16283_4840_31047.jpg

 

ik begin nu maar met 5x NYCD x Bluetop en 5 xKC39 x Bluetop een paar stekbakjes (expiriment) wat stekaarde en regenwater. dit was het recept.

 

toen in de cake bakvorm gezet.

gallery_16283_4840_22467.jpg

 

Het resultaat bijna 4 dagen later. temp 17-26g lv 38-75% gemeten boven de lamp

 

gallery_16283_4840_38845.jpg

 

gallery_16283_4840_38278.jpg

 

gallery_16283_4840_28885.jpg

 

gallery_16283_4840_71832.jpg

Over de cakevorm ligt nog altijd vershoudfolie voor een hoge lv bij de zaailingen.

 

Ze willen wel volgens mij. Ze zijn nu bijna allemaal al boven, grappig vind ik het verschil in hoogte bij het aanmaken van eerst echte blaadjes.

Ik hoop dat ze nu een beetje willen doorgroeien. ik ben van 18 uur licht op 24u overgestapt, las hier dop het forum dat ze dat best aankunnen.

Ik ben zelf benieuwd naar de voortgang, en druk bezig met de plannen voor een kleine bloeirumte voor mn 250w hps'je.

 

ill try to keep you guys posted.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

 

Ik weet wel zeker dat het mooiere plantjes worden dan die je nu in je vensterbank hebt staan.

 

Succes met je kweekje, en ga zo door!

,Greentim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx, Greentim. ik denk het ook wel zeker te weten :verrygood

Die kids daar voor het raam zijn echt zielig he. En ik voel me ook wel een bruut. Eerst een rotjeugd en dan achter het raamgezet worden, nog niet eens volwassen. zo veel gemiste kansen voor die jongelingen daar, en ga maar na hoe snel dames oud worden achter het raam, of er verlept uit gaan zien. sjongejonge, neej ik heb het nu beter voor met het jonge grut.

 

Bij de weg, ik heb een bloeihok gescoord, gewoon een tweedehands kast met schuifduren. Deze is 60x100x160, leek me groot zat voor 250w, en neemt niet te veel ruimte. wordt met z/w folie beplakt en komt een 100 kub ventilator met 250kub carborigional potje in. onderin 2 luchtsleuven maar de deurtjes komt sowiezo al wel veel lucht langs denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kastkweker,

 

Je lijkt wel een loverboy.

Eerst lief, aardig en verzorgend zijn en dan achter het raam met die meiden........

 

Pas op dat je dames niet in aanraking komen met de sociale hulpverlening

 

FPM2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey kastkweker..

 

Doe je wel lief tegen die nieuwe kleintjes? Die vorige zien er niet zo gezond meer uit, hun broertje die hier in de vensterbank staat laat nu zn ballen zien :wOOt

gallery_5639_1537_42188.jpg

Verder nog 2 lowriders en een NDB laten kiemen.. Ben je nog iets met die lowriders van plan?

 

Van die turfpotjes heb ik wel eens gehoord dat ze gaan schimmelen ofzo, maar als je ze op tijd in een potje met gewone grond zet denk ik niet dat je er erg veel last van heb.. Zelf heb ik er geen ervaring mee..

 

24 uur licht boven je zaailingen worden ze mooi gedrongen van :wacko:

 

Vrijdag thuis? Anders kom ik misschien wel ff langs..

 

PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey plantkas, er is nu betere zorg, no worries.

ik ga van die lowriders eerst proberen masaal veel zaad te maken paralel aan mijn andere activiteiten zal ze ook binnenkort zaaien onder 12-12. daar wil ik in het voorjaar wat mee.

over die turfpotjes ben ik ook niet zo te spreken, idd schimmel maar heb de folie verwijderd en dan is het veel droger. morgen komen ze in grotere potjes waaarbij ik probeer ze helemaal te begraven, ik zal dan ook weer ff de voortgang posten met foto, ze gaan niet eens zo hard vind ik zelf. staan ook beetje slapjes vandaag, denk dat ye het te droog vonden. ik hoop op goede tips na volgende foto.

vrijdagmiddag ben ik vroeg thuis, dan instaleer ik eindelijk mn bloeihokje.

kan jij mooi mekkeren over mijn opstelling, en dag geef ik je gelijk.

 

de mazzel

 

@FP2M, ja en wat denk je dat justitie vind van minderjarigen in het venster. ben al bang van de Hollandse aanpak van loverboys. en nu hoor ik ook nog dat ik bang moet worden van de grote broer van deze dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn :wOOt , vannacht zijn de kleine turfpotjes helemaal uitgedroogd, zde plantjes zijn niet meer echt verder gegroeid en een zaailingetje ligt zelfs helemaal slap, sommigen kijken gewoon niet recht richting de lamp. Ik had ze toch gister al in grotere potjes moeten doen, die turfpotjes zijn echt klote, als ze te nat blijven schimmelen ze maar anders drogen ze super snel uit, met dat kleine beetje aarde en de arme zaailing erbij. Heb ze nu wel snel in plastic potjes gezet hoop en dat ze weer bijkomen. vanmiddag naar GS voor almix en wormmest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, verdomme dat had ik je ook kunnen vertellen.. Op die manier heb ik vorig jaar ook ruim 20 zaden verneukt! Als ze nog niet helemaal voor dood liggen in het turfpotje heb je nog kans dat ze overleven.. Zet ze voor de zekerheid niet meteen weer in het volle licht.. Zo niet heb je nog een paar zaden over geloof ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...