Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
phoenix

Hydro voeding, voor de teelt op steenwol,

Recommended Posts

Hydro voeding, voor de teelt op steenwol, PU-matten, perlite en grond

 

De meststoffen:

Continu: BN HYDRO "supermix" toepassen als complete meststof, het bevat alle mineralen, spoorelementen, vitaminen en aminozuren die nodig zijn om je teelt tot een succes te maken.

Dosering: 400-500 ml. (zowel A als :lol: per 100 l. water *.

vanaf 1e week bloei: BN "P-K 13+14 (de superbloeier), gebruiken als éxtra fosfor-kalium gift, dit is belangrijk voor een uitbundige bloei en een hoge opbrengst.

Dosering: 1e week bloei : 25 ml./100 ltr.

2e week bloei : 75 ml./100 ltr.

3e week bloei : 100 ml./100 ltr.

4e week bloei tot oogst maximaal 125ml./100 ltr.

 

 

De verzorgingsmiddelen:

 

eenmalig bij de aanplant:

ROOTS gebruiken, dit verhoogt de wortel-activiteit en geeft de plant een langdurige groeistimulans, ook slaan je planten veel beter en sneller aan en zijn ze minder gevoelig voor ziektes en ongedierte.

Dosering : 100 ml. op 10 ltr.water is voldoende voor 70 planten, verdelen over de planten met b.v. een maatbeker (niet met druppelaars).

continu:

BN X-ceL continu in het voedingsvat bijmengen vanaf de eerste dag tot de laatste week. BN X-ceL is de ultieme groei- en bloeistimulator en zorgt voor aktief groeiende wortels en planten en geeft uiteindelijk een duidelijk grotere opbrengst. Ook zijn je planten beter bestand tegen ongedierten, schimmels en virussen.

Dosering : 100 ml. op 100 liter voedingsoplossing..

om de 2 weken: BN-ZYM enzymen gebruiken bij het spoelen van de matten. Dit reinigt de mat van ballastzouten en plant-afvalstoffen. Bevordert de opname van voedingsstoffen en vitamines.

Dosering : 200 ml. op 100 ltr. water is voldoende voor 20 matten. In een keer er doorheen spoelen, daarna weer je voedingsvat vullen met meststoffen en water.

* Als je meer dan 400 watt verlichting hebt per m2 , groeien en bloeien je planten harder en mag je de dosering verhogen tot maximaal 500 ml./100 ltr.water. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de soort die je kweekt. Geef de laatste week alleen maar water aan je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even nog een vraagje

ik werk met FERRO dat zou niet zo veel moeten uitmaken

maar de vraag is ik heb dat roets wortelstimulator canazym enz enz

atijd gebruikt maar de laatste oogst die ik nu heb gehad heb ik van begin tot eind dus ook de matten en blokken volzetten met aleen bloeivoeding en voor de rest niets gebruikt

en ik heb betere opbrengst dan voorheen bijna 30% meer

is het niet zo dat al die middelen die je in de vat doe geen andere effect hebben op de planten want je mixt haast 5 soorten middeltjes

 

graag uwe reactie

 

groetjes

hasie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...